Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #134190:
12 hodín a 15hodín späť? Však to ani nemôže premávať ? ako tak pozerám GVD, tak aj spojenie Leopoldov - Sereď zoslablo a to dosť teda :
Leopoldov - Sereď : 5 54, 15:35, 18:27
Sereď - Leopoldov : 6:20, 16:14, 19:55
a všetko chodí len v pracovné dni, v sobotu a nedeľu nič...
Reply on: Viliam22 #134189:
Podľa nemenovaného pána je najstaršie vozidlo z roku 1990. To znamená, že keď si prerobíš auto na plyn, spravíš GO na hnilom ráme a prestriekaš na inú farbu, prípadne nalepíš smajlíkov, už ho máš nové. ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134186:

a) u výpravcu/dirigujúceho dispečera v Nižnej Slanej
b) u výpravcu v Rožňave
c) u strojmajstra depa Plešivec, ktoré tie manipuláky asi dopravuje
d) na ZSSK Cargo
e) na ŽSR na sekcii dopravných trás, či ako sa to volá
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134185:
ND funguje v úseku Jesenské-Tisovec (1 pár Mn v 😵. Donedávna chodil Mn aj z Brezna do Pohronskej Polhory, dnes už je len pp. Z Polhory do Tisovca nie je ND už najmenej 50 rokov, t.j. odkedy vyradili zubaté pary.
Inak jeden pár Pn pp je trasovaný z Brezna do Jesenského aj dnes - jazdná doba tam 12 h, späť 15 h, normatív hmotnosti tam 110 t, späť 120 t, na Zbojskú musí mať vždy postrk 736 s funkčnou EDB a sú tam aj ďalšie obmedzenia.
K tomu dnešnému fotoupdatu len toľko poviem, že je až priam smiešne sa pozerať na klimatizované autobusy v Nórsku kde je určite chladnejšie ako v Bratislave. ?
Reply on: Martin Fundárek #134184:
však v GVDéčeku stále je ten jeden skororanný pár... čiže tou baňou si nie si istý. Kde sa to dá zistiť či je/nie je v prevádzke?
Reply on: Martin Fundárek #134183:
to ako na celej trati 174 od Brezne po Jesenské sa nevozí nič, alebo v ktorom úseku? Lebo ja som videl momentu čo zachytáva nákladný vlak medzi Breznom a Tisovcom, ťahala to 731 alebo 735.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134178:
Myslím, že na 167 už bude len 1 pár Mn v X, pretože baňa v Nižnej Slanej je už tuším zatvorená. Osobák bol už zrušený.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Preßburg.Germane #134177:
"počas vojny iná možnosť veľmi nebola"
Presne, gemerské spojky mali byť riešením problémov, ktoré spôsobilo odtrhnutie južných území, v dôsledku čoho trate do Muráňa, Slavošoviec a Dobšinej nemali spojenie so zvyškom siete SŽ.
"za Slovenského štátu sa tam počítalo aj s nákladnou dopravou a Tisovec mal byť významný železničný uzol. Preto si nemyslím, že by nákladná doprava po trati č. 174 bola úplne nemožná"
"Pri takom stúpaní by však musel byť redukovaný počet vagónov"
Za Slovenského štátu trať fungovala v čiastočne ozubnicovom režime, čo už dnes nehrozí (nie sú rušne). Dakedy pred 10 rokmi sa robili nejaké testovania a mali byť pokusne zavedené nákladné vlaky, ale, ak sa dobre pamätám, 742 tam mohli mať DVA vozne. Myslím, že reálne sa tadiaľ ani nič nepreviezlo.
Reply on: Ike #134181:
akí sú tí čo diskutujú k článku múdri...hlavne, že máme na magistráte inžinierov, architektov a všetko možné ale Patrónka vyzerá na úrovni doby kamennej ? prehliadnúc ešte ostanté veci čo sa týka stavebníctva v tomto meste...
Reply on: diky #134179:
ja som toto presmerovanie L38 navrhoval aspoň pol roka nazad, keď som si všimol, že je možné od TESCA zabočiť na Zidiny cez dokončený nadjazd ponad železnicu...
Reply on: Peon #134132:
malá oprava, retardéry sú tam "len" dva 🙂 ale inak súhlasím, práve táto linka (38) by sa hodila aby jazdila obojsmerne touto trasou (najmä pre starsích ludí) so zriadením zastávky na znamenie medzi ulicou Rácova a premostením.... Bolo by to vlastne 10+10 priamych spojov denne pre starých ludí z tejto lokality do Tesca, krematoria/cintorína a scasti aj centra obce.
Reply on: Martin Fundárek #134175:
Re #134170 Preßburg.Germane :
Rozoberali ste prevádzku na Gemerských lokálkach :

165 Plešivec - Muraň : tu je doprava najsilnejšia z týchto tratí
- osobné vlaky
- 3Mn
1. a 2. pre Magnezitové závody v Jelšave a Lubeníku, kt. vlečky ústia do žst. Lubeník
3. obsluhuje Lubeník, vlečku v Hucíne, a občas náklad kovošrotu v Jelšave, občas (súčasne 2-3x do týždňa) zachádza do Revúcej a výnimočne do Muráňa.

166 Plešivec - Slavošovce : jeden Mn každý pracovný deň, vlak vezie vozne len pre Slavošovské papierne a vlečku papierní obsluhuje T334 (Rosnička)
- bez os dopravy

167 Dobšiná - Rožňava : 2 páry Mn
1.Mn obsluhuje vlečku v Betliari, podľa potreby aj Nižnú Slanú, Vlachov a zájde do Dobšinej kde obehne súpravu a vydáva sa naspäť
2.Mn berie vlak z bane v Nižnej Slanej (keď nemajú dovolenku)
- jeden pár os : Rožňava 4:53 - Rožňava mesto 4:59 / Rožňava mesto 5:04 - Rožňava 5:10

vytiahnuté z článku http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002493-Narodeniny-VLAKYNET-trochu-inak-2cast-Gemerske-manipulaky.asp
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: Martin Fundárek #134175:

Na to som pozabudol, že vlastne aj trať Brezno - Tisovec nie je na tom sklonovo o nič lepšie - skôr horšie a ako som sa dočítal podstatne horšie. Ono je tiež fakt, že za Slovenského štátu sa tam počítalo aj s nákladnou dopravou a Tisovec mal byť významný železničný uzol. Preto si nemyslím, že by nákladná doprava po trati č. 174 bola úplne nemožná. Tu treba však tiež podotknúť, že počas vojny iná možnosť veľmi nebola.
Pri takom stúpaní by však musel byť redukovaný počet vagónov, čo je otázka rentability vôbec a vagóny by muselo tahať niekoľko lokomotív naraz a tu je otázne či by sa v konečnom hľadisku nespálilo viac paliva ako keby nákladný vlak šiel naokolo po tratiach č. 160, 170 a 172.
V tejto súvislosti som študoval trochu sklonové pomery na tratiach, tak pre info tu niektoré uvádzam:
- Brezno - Tisovec - 48promile - najväčšie stúpanie vôbec s rozchodom 1435mm v sieti ŽSR, možno aj ex ČSD.
- Banská Bystrica - Harmanec - Dolná Štubňa - 18promile
- Handlová - Horná Štubňa - 16promile
- Červená Skala - Margecany - 17promile
- Liptovský Mikuláš - Poprad - 14 promile
- Serafínov - Skalité - Zwardoň - 28 promile

- Rakúsky prechod Semmering - 28 promile
Reply on: Martin Fundárek #134175:
Z Tisovca? Kvôli 40 km? Keď Cargo vozí záťaž z Podbrezovej a Brezna do Košíc cez Vrútky a pritom trať cez Telgárt na východ existuje? ? ? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Preßburg.Germane #134170:
Obávam sa, že gemerské spojky by sa v súčasnosti v nákladnej doprave veľmi neuplatnili. Leda že by sa z Tisovca vozili väčšie náklady na Košice, to by bolo o nejakých 40 km kratšie než cez Jesenské. Tranzit neprichádza do úvahy, pretože trať z Brezna do Tisovca je na nákladnú dopravu nepoužiteľná kvôli sklonovým pomerom. Všetky ostatné relácie majú výhodnejšie spojenie po doterajších tratiach. Netreba tiež zabúdať na to, že jediným väčším zdrojom prepráv v regióne je jelšavská magnezitka (ŽST Lubeník), všetko ostatné už vodnééés čas.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134163:
Chyžnian Voda je bývalý názov Lubeníka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.