len tak som si pozerala ostatne mesta tu na imhd a celkom sa mi zapacila anketa z povazskej bystrice "Aký je podľa Vás najväčší nedostatok v MHD?" co myslite, hodila by sa aj pre bratislavsku cast?
bolo to stvrte poradie. a co sa tyka skolskych prazdnin, tak 99 to ma dobre. v jednom smere ma tri stlpce (sk. rok, sk. prazdniny, vikend) a v opacnom uz iba dva (po-pi, vikend) ?
K tej 06T, kto by to bol povedal ale je vo všeobecnosti známe, že neotočný podvozok viac opotrebuváva koľajnice. Pred časom som o tom čítal štúdiu v DP mag.
Ale Brňákom to zrejme zase nejak nevadí keď si objednali vozy 13T a vyzerá to, že si ich veľmi pochvaľujú.
Kto upustil od neotočných podvozkov sú napr. Dráždany NGT D12DD má podvozky otočné.
čo sa stalo do kelu s tou baňou? čítam, že sa dostala do konkurzu v septembri minulého roka, pričom v roku 2007 dostala dotáciu od štátu a toto vyhlásili rovnako v septembri 2007 : "Inovovaná technológia, ktorú by mali začať využívať približne o rok,zvýši hodinovú kapacitu pri pražení rudy z 80 ton na 100 ton a v technologickom procese využijú odpadové teplo. Celkove očakávajú v Siderite zvýšenie ročnej ťažby z terajších 800 000 ton na 1 milión ton a nárast ročnej produkcie vysokopecných peliet zo súčasných 300 - 320 000 ton na približne 500 000 ton. Odrazí sa to aj v tvorbe pracovných miest v tomto regióne s vysokou mierou nezamestnanosti. K terajším 585 zamestnancom Sideritu by malo pribudnúť ďalších 150 až 200 ľudí. V Siderite pokračujú práce na otvorení
novej bane Mano Gabriela v Nižnej Slanej, kde geologický prieskum potvrdil zásoby železnej rudy na ďalších 18 až 20 rokov. Na oslavách Dňa baníkov v Nižnej Slanej prevzali 13 zamestnanci firemné a 5 ľudia rezortné vyznamenanie. Prítomní boli zástupcovia hlavného odberateľa - U.S. Steel Košice, odborov, energetikov, banského úradu i ďalší hostia. Ukrajinský investor vstúpil do Sideritu Nižná Slaná v auguste 2003. Jeho majiteľom je akciová spoločnosť INTER - KONTAKT so sídlom v Kyjeve."
Neviem , či najvhodnejšia téma do tohto fóra ale zaujímavá ohľadom železníc.
Pred chvíľkou dávali na TV markíza príspevok o použití starých drevených podvalov. Vrajže sa s tým aj obchoduje - nejaký občan mal z toho spravený záhradný chodník alebo aj stĺpy oplotenia. Údajne je to zdraviu škodlivé -napustené ťažkými kovmi a v susednej ČR predaj dokonca zakázaný.
Len ma napadlo staré podvaly keď sú tak zachovalé sa nedajú znova použiť? Keď nie na hlavné trate tak aspoň na trate z menšou záťažou, napr. aj na električkové. Nie som si celkom istý ale nemyslím, že už dnes sa všade dávajú len výhradne betónové. Aj tým by sa zase niečo možno ušetrilo. Je niekto znalý tejto problematiky?
12 hodín a 15hodín späť? Však to ani nemôže premávať ? ako tak pozerám GVD, tak aj spojenie Leopoldov - Sereď zoslablo a to dosť teda :
Leopoldov - Sereď : 5 54, 15:35, 18:27
Sereď - Leopoldov : 6:20, 16:14, 19:55
a všetko chodí len v pracovné dni, v sobotu a nedeľu nič...
Podľa nemenovaného pána je najstaršie vozidlo z roku 1990. To znamená, že keď si prerobíš auto na plyn, spravíš GO na hnilom ráme a prestriekaš na inú farbu, prípadne nalepíš smajlíkov, už ho máš nové. ?
a) u výpravcu/dirigujúceho dispečera v Nižnej Slanej
b) u výpravcu v Rožňave
c) u strojmajstra depa Plešivec, ktoré tie manipuláky asi dopravuje
d) na ZSSK Cargo
e) na ŽSR na sekcii dopravných trás, či ako sa to volá
ND funguje v úseku Jesenské-Tisovec (1 pár Mn v . Donedávna chodil Mn aj z Brezna do Pohronskej Polhory, dnes už je len pp. Z Polhory do Tisovca nie je ND už najmenej 50 rokov, t.j. odkedy vyradili zubaté pary.
Inak jeden pár Pn pp je trasovaný z Brezna do Jesenského aj dnes - jazdná doba tam 12 h, späť 15 h, normatív hmotnosti tam 110 t, späť 120 t, na Zbojskú musí mať vždy postrk 736 s funkčnou EDB a sú tam aj ďalšie obmedzenia.
K tomu dnešnému fotoupdatu len toľko poviem, že je až priam smiešne sa pozerať na klimatizované autobusy v Nórsku kde je určite chladnejšie ako v Bratislave. ?
klasIK