Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #133666:
mimochodom Lamac trolejbusy nechce lebo ta trasa je planovana cez Zecak a uz tam stavaju na cierno takze ziadna cesta tam nebude ? a este ked bude aj samostatny Lamac tak naco trolejbus ?
Zdravim. Nevie niekto poradit, kde je mozne zohnat historicke cestovne poriadky primestskych a dialkovych liniek, ktore premavali na Slovensku (len vybrane obce) v roku 1987, resp. 1988? Nema niekto nahodou zbierku takych starych cestovnych poriadkov? Konkretne ma zaujima linka myslim 90083 a 90022 na severe Slovenska.
Reply on: Ike #133665:
Napr. prečo sa nepočíta zatiaľ s električkou na Dolné hony po Gagarinovej, keď tam trolejbusy trčia v zápchach a kapacitne tiež to nie je to najlepšie.
Reply on: kecho #133668:
hmm nechapem autora toho clanku, co sa tak navaza do uniforiem a co maju uniformy spolocne s obnovou vozoveho parku. Tie peniaze za uniformy nestacia ani na polovicu jedneho klboveho autobusu, takze ak by sa uniformy nerealizovali, ziadne nove autobusy by sa za to nekupili.
Takze spajat to do jedneho problemu je hlupost. Nevidim ziadny problem realizovat obidve veci naraz. Uniformy, aj obnovu vozoveho parku. K obnove voz. parku ale treba hlavne peniaze, uniformy povazujem za nutnost, a pritom financne zanedbatelnu..
Reply on: Ike #133665:
Ja dobre viem o trolejbusoch z toho čo mi servíroval LOLO za sračky. Ten sa oháňal, že magistrátu podstrčí zatrolejovanie celej Petržalky a cez stred Petržky pôjde len vlak ? Zatrolejovať jednoznačne, však nemôže všade premávať električka a tam kde nebude môcť, tam pôjdu autobusy v silných intervaloch ako doplnok k električke. Keď už hovoríš o zvyšovaní kapacity, ktorú električka môže poskytnúť, tak kam by si v Petržalke rozšíril električku a hlavne ako?
Reply on: Ike #133665:
Môžeš byť kľudný, pokiaľ viem, mesto zatiaľ so žiadnymi trolejbusmi do Petržalky neráta. Ak to ešte stále tak je, prioritou by malo byť zatrolejovanie od mesta po Riviéru, Avion a Lamač. S tým Lamačom by som však ja osobne váhal, vzhľadom na teroristické sklony pani Keltošovej.
Reply on: no.ev.di. #133662:
len sa do toho zapojím... Podľa mňa trolejovať Petržalku je dvojsečná a vzhľadom na naše slovenské pomery nebezpečná zbraň.
Ako tu už bolo naznačené, trolejbus nie je nástroj zvyšovania kapacity, ale nástroj zvýšenia ohľadu na životné prostredie a nákladov na spotrebu. Trolejbus sa teda prioritne (bez ohľadu na interval) hodí najmä do hornatých oblastí ako sú Dlhé diely, Koliba, eventuále by sa hodil aj na Železnú studienku, miesto 41 a podobne.

Isteže aj ekológia je dôležitá aj na rovine, kde leží Petržalka, ale keď sú možnosti, prečo to nevyužiť a nepostaviť tam rovno tú rýchloelektričku, ktorá nielen že berie ohľad na ŽP ale tiež zvyšuje prepravnú kapacitu (k tomu, je náročná na výstavbu z hľadiska topografie, tá je však v Petržalke priaznivá).

Celý nápad s trolejbusmi v Petržalke by som zotrel zo stola z jedného dôvodu - akonáhle sa niečo také spraví, politici vám obyvateľom zalepia huby s tým, že už sa pre Petržalku spravilo strašne dôležité riešenie a zostanete na ďalších 50 rokov bez nosnej dopravy (lebo trolejbusy nech sú akokoľvek ekologické, nosné nebudú).

Trolejbusy môžu potom nahrádzať doplnkové linky, keď nosná električka už bude stáť..
Reply on: kecho #133663:
ja mam ine riesenie - zrusit vsetky linky a nechat len 93 s intervalom 60/120/120 ?
Reply on: no.ev.di. #133654:
možno by nebolo odveci spojiť 68 a 94 ako to tu už bolo kedysi dávno bývalo spomínané ako L68 v jednom smere a 69 v druhom, pričom dajme tomu cez víkend by jazdila iba jedna linka (94) v trase súčasnej 68čky... prípadne skrátiť 94 po Zochovu, 84 stočiť ako int 10-12 po vazovku a dajme tomu aj ako SU (z 96tky) s prejazdom cez Krasovského a Digital a 34+83 zlúčiť so zhusteným intervalom... tým pádom by aj študenti euba z HoPa mohli byť pokojní... a v Pe by mohli prejsť na 88 prípadne na 99. ale toť len ako nápad, nič nie je prepočítavané...
Reply on: S499.1023 #133659:
chcel by som ťa poprosiť či by si aj ty neprispel nejakým návrhom ktoré časti Petržalky trolejovať, alebo v akých trasách. Viem, že neznášaš fantasmagórie a teoretizovanie, ale verím, že by si vedel určite dať na papier, alebo sem na DF dačo čo by stálo za to ?
Reply on: Jeffko #133660:
Najlebsie bude asi linkou 70 na konecnu Novy Most a odtial pokracovat linkov 37. Cele to zvladnes na jeden hodinovy listok (cez vikend plati 90 min).
A pripadne este sleduj tuna aktuality a mozno bude podobne ako minule roky posilnena doprava z pod noveho mosta, vid: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6023&text=markiza
Ahojte akou linkou MHD sa v sobotu 15.08.2009 dostanem z autobusovej stanice na DOD TV Markíza. Ďakujem ?
Reply on: vlado13 #133658:
Kto chce Petržalku PREDNOSTNE obsluhovať trolejbusmi je idiot. Trolejbusy majú výhody energetické a ekologické ale žiadnym spôsobem nezvyšujú oproti autobusom kapacitu ani cestovnú rýchlosť. A to som prosím pekne trolejbusový fanda!
Reply on: no.ev.di. #133634:
nechcem kritizovať, mám záujem sa oboznámiť s komplexným návrhom,
som pesvedčený, že Petržalka je akoby stvorená na prednostné obsluhovanie t-busmi, ešte ak by aj LA99 alebo jej náhrada mohla byť LT,
k linkám cez Nový most, dostal som takú informáciu, že je natoľko zaťažený, že už neznesie ďalšie priťaženie od stĺpov a trolejov, pravdivosť nezaručujem
Reply on: S499.1023 #133656:

Pokud vím, tak 14T byla v pohodě od začátku.

Levá strana od Malostranského náměstí na Klárov právě problémová je. KT8D5 musí zklápět zrcátko, ve směru z5 v pohodě.
Reply on: m@rtin #133655:
ULF má 2400 mm a výpočtům průjezdu nevěřím, když byla 14T i 15T objednávána na dodržení průjezdného profilu T3 a pak se musejí dělat tanečky s hřebínky a zkouškama průjezdnosti. Kromě toho při průjezdu splítkou od Malostranského náměstí do Letenské prevá strana vozu nevybočuje a levá není kritická a v opačném směru není oblouk.
Reply on: S499.1023 #133648:

Zavadil. Výpočet průjezdu ULFu prokázal, že by měl stejný problémy jako kachny nebo wany - tedy při průjezdu splítkou by musel mít sklopené zrcátko. Dohledáš to v některém starém čísle DP Magazínu.
O užší karosérii ani tak nejde, jako spíš o přední převis. Mimochodem, kolik má ULF na šířku? 15T má 2460 mm.
Reply on: kecho #133653:
Práve to je ten problém, že 84 a 99 chodia tak, že 99 poberie 84 cestujúcich pre úsek Ovsište - Hálova, alebo naopak. Zrazu DPB na riešenie tohto problému DPB kašle. Voľakedy sa dušoval ako treba robiť preklady a snažiť sa o čo najefektívnejšie využitie kapacity. Uplynuli 4 roky od zavedenia optimalizácie linkového vedenia v Petržalke, a nebolo by na škodu to premyslieť ešte raz. Nehovorím, že všetko prehádzať naruby, to nie. Len zvážiť či má zmysel taký hustý interval na L95 ako je v úseku Technopol - Vyšehradská (môj návrh 95+195 v úseku Vyšehradská - Technopol (6/7-8/6//7-8 - Šafko 3/7-8/3//7-8, poznáš myslím), zvážiť spojenie 34+83+84 do jednej linky a tiež vymyslieť dačo s poloprázdnymi L94 na Vazovovej... Keď by sa tuto podarilo ušetriť nejaké vozidlo, mohlo by sa pridať na L61 napr., kde je sedlový interval a v poobednej špičke fakt mizéria a tiež uvážiť či sú Solarisy na L96 to správne...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.