Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jedna otazka pre ludi z praxe: aka pritlacna sila sa pouziva u trolejbusov v Blave? Tj. akou silou tlaci zberac na vedenie? Malo by to byt 70 N, cize protitlak zodpovedajuci 7 kg zavaziu, ale casto si to podniky, resp. niektori vodici zvysuju, aby mali lepsie jazdne vlastnosti. neviete, ako je to v BA?
Neoplan: Samozrejme, ze trolejbus vie cuvat. Na hladkom vedeni mu cuvanie nevadi, kolizie nastavaju vacsinou len pri cuvani cez vyhybky. V 14- a 15-Tr-kach mas na prednej doske v kabine vodica velky prepinac, ktory ma polohu Jazda vpred, Vypnute a Jazda vzad. Pri prepnuti na "jazdu vzad" sa rozsvietia cuvacky a motor funguje rovnako ako pri jazde vpred, akurat je prepolovany privod prudu. Ludia s praktickymi znalostami, opravte ma, pokial uvadzam nepresnosti ci nepravdy.

Raz som v Presove sledoval zaujimavu manipulaciu s trolejbusom: na jednej ulici sa stala dopravna nehoda, ktora zaberala 2/3 sirky vozovky, ostal len uzky priestor na obchadzanie. Lenze ten priestor bol (pre jeden smer) uplne pri lavom okraji vozovky a trolejbus pri obchadzani nedosiahol palicami na svoje vedenie pri pravom okraji cesty. Tak vodic zastavil, vystupil, prelozil zberace na protismerne vedenie (ktore, ako vieme, ma opacnu polaritu), zapol cuvanie (aj sa mu rozsvietili cuvacky) a pohol sa dopredu, aby obisiel nehodu. Potom sa vratil na svoju polovicu cesty, znovu prehodil zberace, zaradil Jazdu vpred a pokracoval normalne dalej 🙂

Anndy #13302: v Bratislave nemate rozmrazovaci trolejbus? Myslim vozidlo, ktore by pri namraze vedenia jazdilo po meste nad ranom a postrekovalo droty nejakou specialnou zmesou? Pytam sa preto, ze v Presove i Kosiciach takyto trolejbus existuje, je to klasicka 14Tr (v Kosiciach 14TrM), ktora normalne aj vozi cestujucich, ale ma na zberacoch toto pridavne zariadenie.
Neopl@an: Ty si asi nebol v meste 2.1. keď zamrzlo vedenie... Vtedy bolo možné vidieť cúvať trolejbus takmer všade. Chceli sa zbaviť toho ľadu, tak prešli 1 meter, zaradili spiatočku a šli dozadu o dva metre, potom prešiel zase dopredu a tak ďalej.. Ja som to napríklad videl na Svätoplukovej(ten čo bol prvý v kolóne mal o zábavu postarané)
Bol som sa teda odviezť tou 6638. Na prvý pohľad to isté ako všetky predtým, všimol som si jednu zmenu. Má iný design okenných rámov(zvnútra vidno rozdiel na prvý pohľad), a vnútri pribula lišta pod oknami pozdĺž celého trolejbusu. Hlási zastávky.
Neopl@n: jasne ze moze :-))
Pytam sa uplne sprostu otazku, a dufam, ze sa mi nebudete smiat. Toto mi nedá spať: MOZE TROLEJBUS CUVAT????? (sak ide proti hlaviciam nie?

A ja osobne mam t-busy radsej jak tramy
Reply on: J #13291:
Co ti konkretne nejde? Mne to nerobi problemy. A pliz napis mi mail, lebo ja si uz tuto diskusiu citam len sporadicky - zo znamych dovodov 🙂
DOBREE, tak sa spýtam takto: Ako sa dá v DPB brigádovať?
Andy: 🙂 Nechytam nervy, len som Ti chcel poradit ja. Sak nic, pohodka, OK... 😉
J: #13288, #13284: neuvedomil som si, ze ty vlastne nechces spoznat cudzie nazory a argumenty, pretoze mas svoje vlastne, ktore ti stacia. Well, nebudem ti ich brat. Prepac, ze som chcel poucovat.

dusoft #13285: ty by si chcel na DD elektricky spolu s trolejbusmi? Veru odvazne riesenie, ale myslim, ze zbytocne drahe (rozumej: nebude.)

V San Franciscu jazdia elektricky nie na pantograf, ale na tycovy zberac, podobne ako trolejbusy. Tento tycovy zberac tahaju po tom istom vedeni, ako trolejbus, akurat, ze ho maju len jeden a druhy drot nechavaju prazdny. Nie som si isty, ale u nas je snad predpis, ze pre trol a tram musia byt oddelene meniarne, takze by to asi ani nefungovalo.

Zberac prudu pri zemi sa skusal v Nemecku v ramci tzv. vedenia autobusu/trolejbusu v kolajach. Ked chces, napisem o tom blizsie, ale vela o tom neviem, mozno by vedel viac niekto iny.
Andy: skor tvoja reakcia je neadekvatna, pretoze je logickejsie spytat sa ludi ktori brigaduju (v sucasnosti) v bratislavskom DP. A jednym z nich je aj KLF.
Reply on: Andy #13292:
bez urazky, ale tu asi by naozaj bolo namieste spytat sa KLF-a. len s tvojim pristupom neviem neviem ... 😉 tak-ci-tak, mohlo by ti byt jedno, kto Ti na otazku odpovie, hlavne ze dostanes odpoved. ide mi len o to, ze toto su take zabo-mysie spory typu "co zas chytas nervy...", ktore su dost neproduktivne 😞

btw. v Petrzalskych novinach vysiel taky clanok o Durkovskom aj o elinach v Petrzalke. neviem odkial maju ten projekt, ale ste si to prestudujem, len mi prosim objasnite, co znamena "triangel viedenskeho typu". vdaka.
Reply on: KLF #13289:
Čo zase chytáš nervy? Asi o tom vie, keď chce brigádovať (aj keď v iných mestách).
d3k0: prečo mi nejde si pozrieť 1 linku?
J: Kua, kua... vidis, dnes som dokoncil sluzbu a hned sme sli sadnut. 😢 Keby som mal na Teba kontakt... skoda. Nevedel som ako Ta zohnat. 😢 Ale sak chodime pravidelne, takze myslim, ze sa v najblizsich dnoch dohodneme.
Andy: ty si uz uplny ... ? Tak Ty sa pytas Igorka, ci sa da v DPB brigadovat, ked Igorko tu uz 10 rokov nerobi (tentoraz pri seckej ucte) a MNA tu mas brigadnika z DPB. Neskrabes sa lavou rukou za pravym uchom suhajko ?
Keď som zbadal dĺžju tvojho príspevku tak sa mi ho nechcelo čítať. Sorry. Aj keď som časť začal, no vymenovaním firiem som nedokončil. Ale mám približnú predstavu, čo tam asi bolo, už si tu pár krát také veci písal.

Ja som na túto tému skončil. Každý máme svoj názor a s obmedzencom, ktorý nedokáže počúvať argumenty druhých nemám o čom. Ja som ti nikdy nespochybňoval, že na začiatku nám česi veľmi pomohli, no nezabudni, keby sme sa nespojili vtedy tak nás rozdelia medzi Rakúsko a Maďarsko. Dúfam, že o tomto historickom fakte nebudeš polemizovať. A ak chceš porovnávať histórie tak by si vnej mál zájsť až do 17 - 18. storočia. Hlavne v časoch keď Mária Terézia rozhodla, kde budú fabriky a že horné uhry budú poľnohospodárska časť krajiny a bude živiť ostatok ríše. Vieš vtedy sa nerozhodoval investor kde bude stavať, bolo to trochu inač. Hlavne pri aboslutistickej vláde až do konca 19. storočia. No a avie sú vyrábané v licencii z Francúzska aj keď lietadlá to boli uznávané. HOUK

Papyr: tá hnusná ČSR bola na margo ako sa o našom spoločnom štáte vyjadroval martin. To slovné spojenie vyšlo z toho, aj keď ja som rád, že sme sa rozišli. A neviem aký má zmysel hodnotiť podľa pravopisu, niekto ho vie niekto nie. Ja osobne mám najhorší pravopis práve na compe, ale to tak povedľa.

d3k0: ale nie aj my sme si mnohému na vine. A veľa vecí mohlo byť inak. No keby nebolo keby boli by sme v nebi.
dusoft: to co spekulujes by vyslo drahsie a (z hladiska prevadzky kolajovej dopravy) by to bolo aj horsie, ako tahanie troleja nad cestou alebo aj zapriahnutie dieselgeneratora za vozidlo...
napriklad v SF: maju trolejbusy a elektricky spolocne trate... samozrjme hore su dva kable...
ludia neviete ohladne trolejbusov na dlhych dieloch:
nemohli by chodit po elektrickovej trati s nejakym zeleznym zvodom dotykajucim sa kolaji a s jednym trolejom hore? a potom by uz smerom za rivierou dolava isli na normalne dvoj-troleje. bol to iba napad, ako nevymyslat blbosti ako obojzivelnik...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.