no ja neviem. letel som síce naposledy pred 2 rokmi a obzeral som si interiér dosť pozorne, ale info o rýchlosti som nikde nevidel. a keby som ho aj videl, čo ako by som s tým (alebo aj iní cestujúci) mal robiť?
ešte vyriešiť problém, ako postupovať, keď už na výhybke som a z am. nám. ktosi vyrazí na mariánsku. zastať a počkať kým prejde? zožerú ma autisti, ktorí čakajú, kým vypadnem, aby mohli aj oni. posúvať. seba...
ježííííš, toto sa mi fakt podarilo?)
? no tak toto skus pohladat lebo ja si nic take nepamatam. a tusim som sa k tej zpredvozovnovej vykolaji ani nevyjadrovala. ale ja som myslela ine, ze sme mali tu cest. a vykolaj to nebola. ale vtedy si bol maximalne protivny
hľadať sa mi to nechce. ale pri výkoľaji v krasňanoch (údajne 17 namiesto 10) si také čosi písala, že by cestujúci mali mať prehľad, akou rýchlosťou vodič ide, aby ich mohli kontrolovať... ? ak moc chceš, pohľadám...
viem. navrhovala si tachometre s displejom pre cestujúcich, aby kontrolovali vodičov, však? dobrá myšlienka, podľa mňa by to malo byť všade, u lietadiel doplnené o výškomer, u lodí o hĺbkomer...
ešte potom vyriešiť, čo má vodič urobiť, keď sa niektorí cestujúci budú dožadovať rýchlosti vyššej a iní naopak nižšej, hm...
ak je starší a správa sa absolútne nemožne a vyzerá ešte horšie, tak by som to hádam aj mohol byť ja... ale na tom nezáleží... našťastie žiaden cestujúci so žiadnym vodičom nemusí žiť, stačí sa len nepozerať, keď je ohavný... ?
blbé je, že prípadný neželaný smer zistíš až vtedy, keď nárazu nemôžeš zabrániť...
na čo som zas v električkoškole nielen dával pozor ale aj si (silou vôle, nie kvalitou pamäte) pamätám, že VŽDY PRED vojdením do výhybky sa musím presvedčiť o správnom postavení jazykov (tzv. kľaňanie sa výhybke) presviedčam sa div mi oči nevypadnú ale aj tak mám furt šialený strach, že som nepozeral dobre alebo že sa niečo zmení keď už na ňu nevidím... a celú cestu cez výhybku sa obzerám s nohou na brzde (prípadne s kŕčom v ľavej ruke), či naozaj všetko ide tam, kam má... zatiaľ som mal vždy šťastie, ale prúser môže prísť hocikedy, ako vidno aj z posledných týždňov... čas od času (keď mi blysne gebuľkou, že som možno dobrý, si pozriem nejaké videjká, napr. z prahy aby ma tieto pocity opustili...
raz som s tebou mala tu cest. tu na fore ? ale poznam z videnia jedneho starsieho uja len neviem z ktorej vozovne je hm dufam ze to nie si ty lebo toho nemusim ?
vôbec nie som vodič električky, ale logicky ako cestujúci očakávam, že keď ide električka cez výhybku, ktorá by sa mohla samovoľne zmeniť, poprípade, by si vodič nevšimol, ako je nastavená, že električka spomalí na takú rýchlosť, aby v prípade odbočenia nenabrala oprotiidúcu...
Mimochodom aj v cestnej premávke platí pravidlo prednosti protiidúcich vozidiel v prípade odbočovania vľavo (žial mnoho vodičov to neovláda).
Jeden známy bol vodičom električiek veľmi dávno a rozprával mi, že v živote električkára je úplne bežné, že niekoľkokrát za kariéru vojde do nesprávneho smeru... no a teraz leť cez výhybku napr Karlova Ves smer Dubravka oproti idúcej električke z Dúbravky 60kmh... čo ak sa to stane práve vtedy? nešťastie na svete
Ale vravím to ako laik a cestujúci... no priznám sa, že keď elina v ktorej idem preletí cez výhybku, ktorej druhý smer križuje dráhu po ktorej ide protiidúca električka, tak nedýcham a som v kŕči...
2xT3SUCS