Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 2xT3SUCS #132744:
? no tak toto skus pohladat lebo ja si nic take nepamatam. a tusim som sa k tej zpredvozovnovej vykolaji ani nevyjadrovala. ale ja som myslela ine, ze sme mali tu cest. a vykolaj to nebola. ale vtedy si bol maximalne protivny
Reply on: 2xT3SUCS #132740:
V litedlách to je, vo vlakoch (nie na SK ? ) tiež.
Reply on: 2xT3SUCS #132739:
A preto je vhodné do tej výhybky neísť, kým tam to potenciálne kolízne vozidlo je.
Reply on: kacka #132742:
hľadať sa mi to nechce. ale pri výkoľaji v krasňanoch (údajne 17 namiesto 10) si také čosi písala, že by cestujúci mali mať prehľad, akou rýchlosťou vodič ide, aby ich mohli kontrolovať... ? ak moc chceš, pohľadám...
Reply on: S499.1023 #132734:
zdravý rozum?! ? čo som ti takého strašného, že do mňa takto brutálne cudzími slovami, ha? ?
Reply on: 2xT3SUCS #132740:
co? ake tachometre s displejom? ? to mi nic nehovori ?
Reply on: Ike #132736:
vďaka... ?
Reply on: kacka #132738:
viem. navrhovala si tachometre s displejom pre cestujúcich, aby kontrolovali vodičov, však? dobrá myšlienka, podľa mňa by to malo byť všade, u lietadiel doplnené o výškomer, u lodí o hĺbkomer...
ešte potom vyriešiť, čo má vodič urobiť, keď sa niektorí cestujúci budú dožadovať rýchlosti vyššej a iní naopak nižšej, hm...
ak je starší a správa sa absolútne nemožne a vyzerá ešte horšie, tak by som to hádam aj mohol byť ja... ale na tom nezáleží... našťastie žiaden cestujúci so žiadnym vodičom nemusí žiť, stačí sa len nepozerať, keď je ohavný... ?
Reply on: Ike #132735:
blbé je, že prípadný neželaný smer zistíš až vtedy, keď nárazu nemôžeš zabrániť...
na čo som zas v električkoškole nielen dával pozor ale aj si (silou vôle, nie kvalitou pamäte) pamätám, že VŽDY PRED vojdením do výhybky sa musím presvedčiť o správnom postavení jazykov (tzv. kľaňanie sa výhybke) presviedčam sa div mi oči nevypadnú ale aj tak mám furt šialený strach, že som nepozeral dobre alebo že sa niečo zmení keď už na ňu nevidím... a celú cestu cez výhybku sa obzerám s nohou na brzde (prípadne s kŕčom v ľavej ruke), či naozaj všetko ide tam, kam má... zatiaľ som mal vždy šťastie, ale prúser môže prísť hocikedy, ako vidno aj z posledných týždňov... čas od času (keď mi blysne gebuľkou, že som možno dobrý, si pozriem nejaké videjká, napr. z prahy aby ma tieto pocity opustili...
Reply on: 2xT3SUCS #132737:
raz som s tebou mala tu cest. tu na fore ? ale poznam z videnia jedneho starsieho uja len neviem z ktorej vozovne je hm dufam ze to nie si ty lebo toho nemusim ?
Reply on: kacka #132731:
máš šťastie, som dosť neznesiteľný... ?
Reply on: 2xT3SUCS #132729:
2009 🙂
Reply on: 2xT3SUCS #132729:
vôbec nie som vodič električky, ale logicky ako cestujúci očakávam, že keď ide električka cez výhybku, ktorá by sa mohla samovoľne zmeniť, poprípade, by si vodič nevšimol, ako je nastavená, že električka spomalí na takú rýchlosť, aby v prípade odbočenia nenabrala oprotiidúcu...
Mimochodom aj v cestnej premávke platí pravidlo prednosti protiidúcich vozidiel v prípade odbočovania vľavo (žial mnoho vodičov to neovláda).

Jeden známy bol vodičom električiek veľmi dávno a rozprával mi, že v živote električkára je úplne bežné, že niekoľkokrát za kariéru vojde do nesprávneho smeru... no a teraz leť cez výhybku napr Karlova Ves smer Dubravka oproti idúcej električke z Dúbravky 60kmh... čo ak sa to stane práve vtedy? nešťastie na svete

Ale vravím to ako laik a cestujúci... no priznám sa, že keď elina v ktorej idem preletí cez výhybku, ktorej druhý smer križuje dráhu po ktorej ide protiidúca električka, tak nedýcham a som v kŕči...
Reply on: 2xT3SUCS #132729:
No ak to chceš vykaldať dogmaticky podľa 315, tak potom sa nepohneme ďalej. Ja používam zdravý rozum.
Reply on: 2xT3SUCS #132729:
🙂 Práve preto som ich napísal, lebo sú to snáď jediné dve miesta, kde sa prednosť proti hrotu s ohľadom na plynulosť premávky dodržať nedá 🙂 Ak tam však stojíš pred križovatkou ako jediný (nikto za Tebou), tak sa to dokonca dá aj tam - na oboch je totiž dosť dlhý signál na to, aby si stihol svoje voľno aj vtedy, keď sa pohneš do výhybky až po prejazde vozu oproti (pokiaľ je tiež len jeden a vyrazí na začiatok signálu) 🙂
Reply on: Mischo1 #132726:
Na 100% Atény 🙂 Tie malinke boli Alpina 🙂
Reply on: 2xT3SUCS #132730:
aha tak to sa potom nepozname ?
Reply on: kacka #132728:
JD.
Reply on: S499.1023 #132724:
heh...
dať prednosť jazde znamená povinnosť vodiča počínať si tak, aby vodič, ktorý má prednosť, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy...
tak nejak to bolo v 315/užsomzabudolkoľko, nejak podobne to hádam bude aj v 8/200... kua, 8?
pokúšam sa predstaviť si tebou popisované konanie na miestach uvedených Beus-om v prac. deň škol. roka v rannej špici... ?
Reply on: 2xT3SUCS #132725:
z ktorej si vozovne?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.