Zase hlásaš bludy. Žiadna taká norma nie je. Výhybka bola umiestnená tak, ako je preto, že sa v tom sklone zanášala bahnom a bordelom a v prípade nedokonalého prestavenia výhybky nebola istota, že by naše dokonale obrzdené vozidlá K2 počas prestavovania výhybky vodičom nenabrali smer späť na Námestie SNP.
Dnes som pred ZOO o 16:00 videl tri rútiace sa solarisi po dialnici smerom do petržalky, tie solarisi nepatrili DPB, jeden 18 metrový, a dva malé, neviete niekto niečo viac... ?
Veľmi jednoducho - predstav si, ze by dráha tvojho vozidla s dráhou toho oprotiidúceho kolidovať MOHLA (napr. v prípade prasknutia struny prestavníka výhybky počas tvojho prejazdu cez ňu, a jej následného samovoľného prestavenia pred niektorým z podvozkov tvojej súpravy - to sa už stalo, našťastie nič nešlo oproti). Veruže si slabo počúval inštruktorov v električkoškole, pretože minimálne jeden z nich to určite všetkým vraví, že kedysi platilo dávanie prednosti pri jazde proti hrotu, a hoci už neplatí, oplatí sa to dodržiavať. Ja som tiež jeden z tých, ktorí túto zásadu takmer vždy dodržiavajú (výnimkou je snáď len križovatka na Floriánskom v smere na stanicu/Obchodnú, a križovatka na Americkom v smere na Trnavské, obe z už spomenutých dôvodov).
nemyslím, že je to problém. a už vôbec nehrozí, že by som sa downgradoval na čokoľvek kvôli nejakej blbej páke. a hovoril som nielen o výkoľajoch (často sa zadarí aj pedálovej) ale o vážnych nehodách typu jurigovo námestie...
Myslím, že tie výhybky sú tam tak preto -pre nejakú normu ktorá nedovoľuje umiestňovať výhybky od určitého sklonu - ono od zastávky nám. SNP trať stále stúpa tak je celý úsek riešený ako koľajová splitka.
Inak podobne je to aj na Obchodnej ulici od zastávky Poštová smer Kapuscínska / nám . SNP.
s tým sa vyrovnávam veľmi ľahko. nevisím v kabíne za riť meter nad podlahou ako poniektorí, ale sedím, takže mám pedále PRED sebou len mierne odlišne od auta, ktorých vedením (a učením vedenia) som sa živil cca štvrťstoročie, takže mi to príde asi ako dýchať?
To, čo som napísal, nie je v rozpore s tvojím tvrdením - vozidlo, idúce proti hrotu výhybky, muselo dávať prednosŤ protiidúcemu vozidlu BEZ OHĽADU na postavenie jazykov výhybky.
A nebude náhodou fakt, že sa vážne nehody v posledných rokoch diali častejšie pákovým vozom. daný najmä tým, že prevažná väčšina pákových vozov je vedená elitnými pilotmi Hangáru Cífer ? ? ? ?
A ako sa vyrovnáš s faktom vykonávania tej istej dôležitej činnosti POD SEBOU?
Raz a navždy je daný fakt, že to JE prirodzené a ergonomické, je to podložené rozsiahlymi psychologickými výskummi. Sú na svete tisíce vodičov, ktorí v živote neprišli do kontaktu s pedálmi a nevykoľajujú a nemajú problém. Tvoj problém je ten istý, ako bol problém starých skúsených vodičov z "regulačových" vozov pri prechode na pedále - niektorí to niesli tak ťažko, že sa dobrovoľne downgradovali na sprievodcov a dielenských.
2xT3SUCS