Si spadol z jahody? Kapacitu z 21 preniesť na 20+električku? To radšej nech sa vybuduje zastávka Devínska Nová Ves Sídlisko a nech už z DNV idú vlakom.
Ono tažko takto -no ved práve redukovať už nie je pomály čo.
Ja som pri týchto alternatývach vychádzal z toho že autoby sy by som ubral z tých častí kde sú ektričky autobusy. Samozrejme som proti akémukoľvek rušeni a radšej zato kyby potrebné vozidlá pribudli. ...je to zabité.
no v L78 ide skôr o Vrakuňu ako hovorí no.ev.di - potom by časť Hradskej od Šíravskej po Billu bola odkázaná len na L87 s mizerným intervalom, takisto Drieňová by bola odkázaná len na L66. A neviem, kde by sa dala "preniesť kapacita" na trolejbusy - buď si istý, že ľudia čo bývajú pri trolejbusoch nimi aj chodia a neprevážajú sa L78 (úsek od Billy po Čiližskú).
Vôbec to nie je také ľahké ako si myslíš. 78 obsluhuje časti Vrakune kde trolejbusová trať neexistuje a spája Vrakuňu s Ružinovom cez Vrakunskú cestu, čo okrem nej robí ešte 67 a 87. Ďalej 78 robí množstvo spojení, ktoré nerobia žiadne iné linky, takže ťažko ľudí nahovoríš aby prešli zo 78 na 201/202, keď potrebujú ísť na Bajkalskú, Drieňovú alebo Astronomickú. Takisto aj s L21 a L34/83 to je tak, že ľudia ich využívajú aby sa dostali na Patrónku, Pražskú a Šancovú, Hodžko a Račko. A tieto body električky neobsluhujú, jedine ak v prípade Račianskeho mýta by šlo o L5 zo smeru Dúbravka, ale to je dosť pomalá alternatíva.
V Petržalke sa veľmi už Redukovať nedá, lebo spoje boli už zredukované už v r 2005. Možno by som obetoval L78 -tam by sa dala preniesť kapacita na Trolejbusovú L202, 201 -tu ale neviem či je možné navýšiť počet trolejbusov.
Ešte by sa dalo ušetriť -to ma ale z Devínskej Novej
Vsi zahlušia zredukovať L21 - preniesť Kapacity na napájačovú L20 s prestupom na električkové linky alebo zrušiť L83 + navýšiť výpravu električiek -tých však tiež nie je veľmi navyše.
Takéto úvahy však rozhodne nepovažujem za správne. Vedenie DPB ci konečne musí uvedomiť - treba okamžite zaobstarať nové kapacitné vozidlá. Či chcú alebo nechcú.
vsak to je len stanicny zalozak !!! a 95ka nechodi zase az taka plna cez vikend, aby to sem-tam SOR nezvladol , vacsia pohroma by bola, ak by bol na L83
Touto problematikou som sa ale tak týždeň dozadu zaoberal i ja. Zdravá konkurencia by sa zišla -inak by sa dopravný podnik správal k svojim zákazníkom -ale ja som sa s tým zmieril to sa musí zmeniť mentalita Slovenského národa aby tu niekto niečo spravil.
-Už len to porovnanie z Brnom. Všetci naokolo majú Nízkopodlažné električky a garantované spoje, budujú nové trate a tu u nás ani 15 sprostých kĺbových autobusov nevedia prenajať nieto ešte kúpiť.
Cez víkend to nie je taká pohroma, ale DPB by mal začať uvažovať nad úspornými variantami a komplet si rozanalyzovať linky a ich vyťaženosť tak ako to spravil DPMK a jeho vlastní ľudia.
Dobrý článok, ja tam plánujem tiež zaskočiť do Brna a povoziť sa tam ? spolužiačka zo strednej tam je druhý rok a povedala, že spoje tam meškajú minimálne oproti BA, väčšinou oveľa modernejšie vozidlá ako v BA a nečaká sa tak dlho. Hoc jej je MHD ukradnutá v podstate, tak ocenila aj to, že najpotrebnejšie električkové linky premávajú v polovičných intervaloch a ostatné sa dobre dopĺňajú a že všade kam potrebuje chodí električkou alebo trolejbusom. Minimum ciest robí autobusom
asi1 preto lebo DNV je značne odľahlá časť Bratislavy a L21 v meste vynecháva veľa zastávok, zastavuje na Patrónke, Predstaničnom, Račku, Krížnej a AS, teda skoro ako linky SL, ktoré idú na smer Záhorie. Aby som upresnil tak prímestské linky stoja na začiatku Legionárskej v smere na Račko, potom až na Patrónke a ďalej až v Lamači. Na Pražskej asi nestoja nikde ale to neviem potvrdiť.
Asi na veky budeme mať na dosť vecí odlišné pohľady, ale neva, nekončí pre to život. L16 by som uznával keby mala takú trať ako písal "eripmav" teda RAČA - Obchodná - Kamenné nám. - RUŽINOV a L5 by šla do centra po trase L11 a L9 by šla ako pred výlukou len by namiesto tunela chodila cez nábrežie ako teraz.
no.ev.di.