Ano vyznelo to hlúpo, no to čo napísal 24Tr vyznelo ako výrok od dieťaťa ktoré obdivuje gombíky na otváranie dverí na električkách...Bola to hlúpa reakcia odo mňa, viem že Astronomická je dôležitý dopravný uzol...Ale upozorňujem ťa dobre si rozmysli koho tu označíš za hlúpaka, hlavne keď sa nepoznáme, ty vyzeráš ako väčší hlupák teraz ver mi
Pauer, si mimo. Budem ťa parafrázovať. Čo tak si ísť niekedy vyskúšať život v Bratislave v pozícii chodca? Čo tak si ísť niekedy vyskúšať dennodennú realitu matky s kočíkom? Čo tak si ísť niekedy vyskúšať bratislavskú dopravu v pozícii cyklistu? Čo tak si poutierať predné sklo a obzrieť si lepšie bratislavské ulice? Čo tak sa ísť po takýchto uliciach poprechádzať? Peši. Bicyklom.
Že po dopravných tepnách sa chodci nemajú čo prechádzať? Chyba. Chodci sa majú právo pohybovať sa v širšom centre po chodníku, ktorý je súčasťou akejkoľvek rušnej ulice bez toho, aby sa musel vyhýbať autám. Chodci sa majú právo pohybovať v pešej zóne bez toho, aby museli dávať na autá dávať pozor. Autám v Bratislave toho patrí podstatne viac, než ostatnej doprave, z toho pramení u nemálo ľudí averzia, ktorej nerozumieš.
Nejde tu len o preferenciu MHD. Mestá, v ktorých sa berie peší pohyb po ulici ako nutnosť, mestá, kde cyklista je nepriateľom a chudákom, ktorý nemá na auto, mestá, ktoré uprednostňujú technokratický prístup pred estetickým a mestá, ktorého obyvatelia majú jediný problém - kde zaparkovať, kde bratislavský životný štýl má prednosť pred priateľným životným prostredím a celkovou vizážou mesta, takéto mestá nie sú vo vyspelom a modernom svete 21. storočia vítané.
Tak inak ako lokalnym busom na elektricku nedojdes (v niektorych pripadoch) - trat nemoze byt vsade.
Ja by som videl dovod preco by auto malo zastavit kvoli MHD (resp davat prednost) - v aute sedi 1-4 ludia, co sa trepu do prace, v MHD je ich viac ?
Bezdaka som naposledy stretol mozno pred 2 mesiacmi v MHD a aj to ho hned vysmaril z busu vodic (a to cestujem 2x elektrickou a 3x busom denne). Alebo mam proste stastie.
A v aute mas mozno klimu a miesto na sedenie, a nulovy vyskyt krvilacnej geriatrie s 50 Lidl taskami, co ta ubiju palickou na smrt (?) , ale tymto vsetkym prispievas k znecistovaniu ovzdusia, zapcham (predsalen viac problemu urobi 40 aut s 1 osobou ako 10 aut so 4 osobami ci autobus so 40 ludmi) a niceniu MHD (nepriamo - cez papalasov, co chcu lepsie IAD ako MHD)
!z principu ze kvoli staniu v zastavkach je MHD pomalsia tak budeme brzdit aj IAD" - Kvoli bezpecnosti. To je ako keby si v centre mesta povolil jazdit 100vkou, vsak nebudeme zdrzovat IAD ?
tak si dobre niekedy precitaj co pisem (a pozri sa aj do historie), tie prejazdy co spominas by som bez lutosti zrusil... ale pozri sa troska rozumne na obe strany a skus sa zamysliet ze preco by muselo zastavit vozdlo IAD za vozidlom MHD ? z principu ze kvoli staniu v zastavkach je MHD pomalsia tak budeme brzdit aj IAD ? (ked mne skapala koza tak nech skape aj susedovi ?)
ale mozem ti osrat taku MHD kde sa k tej elektricke najprv musim prepracovat neakym lokalnym autobusom a cela cesta cez mesto mi trva aj cez hodinu, mimo spicky su intervaly take ako su, vo vozidlach sa nachadzaju smradlavy bezdaci, tak to radsej pojdem IGK, v case kedy chcem ja, cesta mi trva omnoho kratsie, mam tam prijatelnu teplotu (klimatizacia), sedim (miesto stania na jednej nohe a aj to nie vlastnej)...
skor ako nieco vypustis z ust prever si fakty, a len tak mimochodom odkial vies ze chodim autom? pouzivam MHD tak na 60% vsetkych mojich ciest, iba zvysnych 40% chodim autom, takze myslim si ze to dostatocne poznam z oboch stran...
A skuste vy z IAD prejst obcas do MHD aby ste vedeli, aky fasa pocit je, ked sa trepete rano do skoly a nejaky de*il s autom vbehne pred elektricku a je havaria ?
A vidis, kvoli takym ludom, ako si ty, nie je preferencia. (nic proti tebe) - 90% ludi je v aute sama, pricom v elektricke moze byt aj 100 - 150 ludi (ale kvalitne natrieskanej ? ) - tak preco by elektricka nemala mat prednost pred autami? Kvoli exhalatom? Ak iba kvoli tomu, tak je to blbost!
Pokial by bolo na mne (a vacsine ludi z iMHD), tak jedine priechody cez cestu su na krizovatkach ako Damborskeho, Molecova, Trnavske a Racianske myto a podobne a inde by nebol ziadny prejazd. (potom by ste boli happy ? )
ja by som mnohym tu diskutujucim odporucil vyskusat si dopravu v Bratislave zo vsetkych aspektov, pretoze mnohi to poznaju len z pozicie sofera autobusu/trolejbusu/elektricky, resp. cestujuceho v MHD. Co tak si to niekedy vyskusat aj z pozicie sofera IAD? Auta su vec, ktore k dnesnej dobe proste patria a ci sa to niektorym tu nepaci, neexistuje sposob ako sa ich zbavit. A potom tu vznikaju take extremisticke nazory ako vyhnat IAD z celeho centra a podobne, to nejde. Suhlasim ze MHD treba preferovat, ale nie preferovat ju slepo a IAD brat ako zlo...
aby bolo jasne nenarazan na si-ho ale na niektorych inych tu diskutujucich a kto sa ozve aspon budem vediet ze trafena hus zagagala ?
akurat ze ja ti nevravim zeby preferencia MHD nebola dobra... ja som uplne za to aby sa zacalo s elektrickami robit take ako je na zeleznici, t.j. absolutna preferencia... ale povazujem za chore zbytocne zdrziavat IAD len preto aby sme zdrzali....
JohnyButrel