Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Emo #131123:
A čo treba zlepšiť pre IAD v tomto prípade?

Ja neviem chlapci, jednak sa tam najprv choďte pozrieť, a jednak trošku fakt treba aj počúvať, čítať, a vzdelávať sa...
Reply on: si #131120:
Toto mi pripomína vyjadrenie jedného pána na GIBe, preferencia električiek na križovatkách by nebola dobrá, lebo by sa zvýšilo množstvo vyprodukovaných exhalátov...
Reply on: si #131118:
Prosím ťa vystrč nos aj von z Bratislavy a pozri sa, ako sú riešené zastávy, napr. v centrálnych oblastiach... V Brne máš napr. celý úsek trate celene urobený tak, že sa tam nedá obiehať vozidlo MHD (bolo spomínané aj v článku, pre viac info vyhľadaj ÚDI Prada - sborník 2005 - Téma 2: Brno, avšak už to teraz ťažko nájsť na internete).
Reply on: JohnyButrel #131033:
len hlupak moze toto napisat...
Reply on: Emo #131122:
mne nerobi problem ani neaky ten kamion alebo autobus (a dokonca s tymi je menej problemov, vacsinou tam totiz sedia vodici ktori tiez vedia co robia a drzia si svoj smer na rozdiel od aut)

Re #131121 hoppusmark01: vozidlo MHD smie pri vyjazde zo zastavky obmedzit vozidla iduce na prilahlej ceste, vodici MHD su si toho obvykle aj vedomi a ked ich nik pustit nechce tak sa proste natlacia... takze az tak tragicky by som to nevidel 🙂
Chalani, už nabehla výplata??? Dík za info.. Marek 2823 ?
Reply on: Emo #131116:
To by si už ale trúfli ozaj iba "diabli", lebo je to dosť dlhý úsek, ten navrhovaný stredový pás (Škarniclova - Svoradova).
Reply on: hoppusmark01 #131121:
Pre IAD by sa nezlepšilo nič. Buď by stála za trolejbusom (a teda zdržanie) alebo by aj tak obiehala cez protismer (ako za súčasného stavu).
Reply on: si #131118:
Tak na tej diaľnici to nie je problém, ak máš v pravom pruhu len osobné autá. Ale ak predbiehaš kamión, ktorý sa vzhľadom na svoju šírku len-len že zmestí do svojho pruhu, tak to je problém aj pri 80 km/h. ?
Reply on: si #131118:
"najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam.."

aj ja ich pustam, ak idem autom, lenze cca. 70% vodicov ich nepusta.. A potom je jazda s MHD dost neprijemna, ked musi 5 krat brzdit a znovu sa rozbiehat pri vyjazde zo zastavky..
A co sa tyka zdrzovania IAD.. ja si myslim, ze pri vychadzani vozidla MHD z niky a neustaleho brzdenia, sa okrem MHD zdrzuje aj samotna IAD.. kedze pri koliznych situaciach aj IAD musi brzdit, obiehat a pod.. A toto pozorujem dost casto.. Takze paradoxne by sa tym novym riesenim zastavok situacia ako pre MHD tak aj pre IAD zlepsila.. Tak ako je pisane v clanku: kym stoji trolejbus v zastavke, chodci mozu bezpecne prechadzat cez priechod, a ked sa trolejbus pohne, pohnu sa aj auta a chodci mozu pockat..
Skratka pre tuto konkretnu krizovatku je to optimalne riesenie.. Jasne, ze toto riesenie sa neda urobit vsade, aby naozaj nedoslo k velkemu zdrzaniu.. kazde miesto/zastavku treba posudzovat individualne.. Napr. kde vystupuje/nastupuje z vozidla MHD vela ludi, a tym je pobyt na zastavke az moc dlhy.. V takom pripade by sa to nedalo.. Ale v pripade Partizanskej sa to da..
Reply on: MatejBA #131119:
mozem suhlasit so zhorsenim situacie pre IAD v centre len za predpokladu ze v celom meste bude rozumne fungujuca MHD, v takom pripade by som dokonca bol za vylucenie IAD z centra mesta (resp. so zneprejazdnenim centra)... sucasna bieda MHD vsak ludi z aut nedostane a zbytocne rozjazdy aut do kopca kvoli tomu ze musia zastat za trolejbusom len zvysia mnozstvo vyprodukovanych sklenikovych plynov
(nehovoriac o opotrebovani spojky z coho je tiez po skonceni jej zivotnosti tiez len bordel...)
Reply on: si #131118:
Uprimne si myslim, ze situacia pre IAD by sa MALA zhorsovat (aspon v centre a urcitych lokalitach). To ze ty pustas bus/tbus je pekne, ale ako casto sa mne stane (ako cestujucemu) ze (t)bus moze az 5 minut cakat, kym ho pusti niekto (a vacsinou su to mimo Bratislavske auta (SPZ))
Reply on: Emo #131112:
to je velmi silno zavisle od vodica a toho ako vie jazdit na presnost...
mne osobne nerobi vacsi problem si to svihat 140kmh na rozsirovanej casti dialnice medzi BA a TT, a to tam minam znacky nalavo na cca 10 cm vzdialenost a cca pol metra auta iduce poctivych 80 (tak ako to predpisuje znacka) v pravom jazdnom pruhu 🙂

Re #131111 24Tr: realitu na cestach snad aspon troska poznas a vyjazdu z ulic bebravska a dudvazska by to urcite pomohlo...
okrem toho mas na T-busoch hlavne odpocinkove a prestavkove casy na cilizskej a nevidim realny priestor ich odtial presunut na rajsku/hlavnu stanicu
a trasovat kapacitnu (kolajovu) dopravu pozdlz v sucasnosti relativne rozumne fungujucej trolejbusovej dopravy nepovazujem za rozumne, predlzenie elektriciek z ruzinova by bolo logickejsie (akurat sa treba zamysliet nad tym aj ze kadial vzhladom na existujucu zastavbu.....)
a skus mi vysvetlit kde sa chces predrat k existujucej sieti elektriciek na AS (teda aspon mne to evokuje Autobusovu Stanicu...)

Re #131116 Emo: nieco take (jazda v protismere) napadlo aj mna a to by situaciu len zhorsilo...

Re #131114 hoppusmark01: najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam...
Reply on: intony #131113:
neviem či mám plakať, abo tlieskať... Toto chceš chudákom študentom urobiť a hlavne naším zaslúžilím dôchodcom... ? A L78 nepoužívam, tak nezavádzaj verejnosť... ?
Reply on: si #131109:
Tam by nebolo treba nič vymýšľať, keby v tých autách nesedeli ponáhľajúci sa (s prepáčením) *****i, ktorí kašlú na dodržiavanie predpisov.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=49117&idt=u&idg=4003&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

Ani takéto riešenie by neprinieslo zlepšenie, pretože vodiči by jednoducho prešli do protismeru ešte pred začiatkom toho obrubníku v strede. Jediným riešením by boli častejšie policajné kontroly (a nielen tam), ale toho sa asi nedočkáme.
Reply on: hoppusmark01 #131114:
inak tie deliace pasy proti predbiehaniu by bolo treba urobit aj na trolejbusovej zastavke Spitalska na ul. 29.augusta..
Velmi dobry je ten najnovsi clanok o Palisadach. Presne tento typ zastavky (priamo v jazdnom pruhu namiesto niky) preferujem aj ja, podstatne zvysuje bezpecnost. Takze vzdavam poklonu autorom tohto clanku a tych fotiek/vizualizacii. ?
Co sa tyka tej zabrany proti predbiehaniu v strede vozovky, tak najlepsie je tam urobit normalny stredovy (uzky) deliaci pas, hlavne aby bol vyvyseny a s obrubnikmi..
Reply on: Dopravák #131110:
Perfektný dôvod na zrušenie električkovej zastávky. Tebe totiž stačí na dopravu do vozovne 78+96 a nič iné už nepotrebuješ. Inde bicyklom, treba využiť bájny cykloraj v autoslavskom centre. ?
Reply on: si #131102:
No to by som rád videl. ? Tam je tak málo miesta, že aj s autom by si tam prešiel s odretými spätákmi a nie ešte s trolejbusom.
Reply on: si #131108:
Neviem prečo by tam tie vozidlá mali brániť vo výhľade keď v jednom smere budú odparkované pred zastávkou na pravom kraji, tam nemajú komu prekážať a tie odstavené naľavo (jednalo by sa o miesto pre 1-2 klbáky) by boli dostatočne pred križovatkou, takže nevidím problém. Okrem toho, keby tam už bola električky a otáčalo by sa na Dudvážskej, tak by tam chodilo menej trolejbusov, čiže 3 miesta za otočkou a 2 pred by postačili. Nejak podobne to funguje aj na Ovsišti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.