Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #131118:
"najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam.."

aj ja ich pustam, ak idem autom, lenze cca. 70% vodicov ich nepusta.. A potom je jazda s MHD dost neprijemna, ked musi 5 krat brzdit a znovu sa rozbiehat pri vyjazde zo zastavky..
A co sa tyka zdrzovania IAD.. ja si myslim, ze pri vychadzani vozidla MHD z niky a neustaleho brzdenia, sa okrem MHD zdrzuje aj samotna IAD.. kedze pri koliznych situaciach aj IAD musi brzdit, obiehat a pod.. A toto pozorujem dost casto.. Takze paradoxne by sa tym novym riesenim zastavok situacia ako pre MHD tak aj pre IAD zlepsila.. Tak ako je pisane v clanku: kym stoji trolejbus v zastavke, chodci mozu bezpecne prechadzat cez priechod, a ked sa trolejbus pohne, pohnu sa aj auta a chodci mozu pockat..
Skratka pre tuto konkretnu krizovatku je to optimalne riesenie.. Jasne, ze toto riesenie sa neda urobit vsade, aby naozaj nedoslo k velkemu zdrzaniu.. kazde miesto/zastavku treba posudzovat individualne.. Napr. kde vystupuje/nastupuje z vozidla MHD vela ludi, a tym je pobyt na zastavke az moc dlhy.. V takom pripade by sa to nedalo.. Ale v pripade Partizanskej sa to da..
Reply on: MatejBA #131119:
mozem suhlasit so zhorsenim situacie pre IAD v centre len za predpokladu ze v celom meste bude rozumne fungujuca MHD, v takom pripade by som dokonca bol za vylucenie IAD z centra mesta (resp. so zneprejazdnenim centra)... sucasna bieda MHD vsak ludi z aut nedostane a zbytocne rozjazdy aut do kopca kvoli tomu ze musia zastat za trolejbusom len zvysia mnozstvo vyprodukovanych sklenikovych plynov
(nehovoriac o opotrebovani spojky z coho je tiez po skonceni jej zivotnosti tiez len bordel...)
Reply on: si #131118:
Uprimne si myslim, ze situacia pre IAD by sa MALA zhorsovat (aspon v centre a urcitych lokalitach). To ze ty pustas bus/tbus je pekne, ale ako casto sa mne stane (ako cestujucemu) ze (t)bus moze az 5 minut cakat, kym ho pusti niekto (a vacsinou su to mimo Bratislavske auta (SPZ))
Reply on: Emo #131112:
to je velmi silno zavisle od vodica a toho ako vie jazdit na presnost...
mne osobne nerobi vacsi problem si to svihat 140kmh na rozsirovanej casti dialnice medzi BA a TT, a to tam minam znacky nalavo na cca 10 cm vzdialenost a cca pol metra auta iduce poctivych 80 (tak ako to predpisuje znacka) v pravom jazdnom pruhu 🙂

Re #131111 24Tr: realitu na cestach snad aspon troska poznas a vyjazdu z ulic bebravska a dudvazska by to urcite pomohlo...
okrem toho mas na T-busoch hlavne odpocinkove a prestavkove casy na cilizskej a nevidim realny priestor ich odtial presunut na rajsku/hlavnu stanicu
a trasovat kapacitnu (kolajovu) dopravu pozdlz v sucasnosti relativne rozumne fungujucej trolejbusovej dopravy nepovazujem za rozumne, predlzenie elektriciek z ruzinova by bolo logickejsie (akurat sa treba zamysliet nad tym aj ze kadial vzhladom na existujucu zastavbu.....)
a skus mi vysvetlit kde sa chces predrat k existujucej sieti elektriciek na AS (teda aspon mne to evokuje Autobusovu Stanicu...)

Re #131116 Emo: nieco take (jazda v protismere) napadlo aj mna a to by situaciu len zhorsilo...

Re #131114 hoppusmark01: najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam...
Reply on: intony #131113:
neviem či mám plakať, abo tlieskať... Toto chceš chudákom študentom urobiť a hlavne naším zaslúžilím dôchodcom... ? A L78 nepoužívam, tak nezavádzaj verejnosť... ?
Reply on: si #131109:
Tam by nebolo treba nič vymýšľať, keby v tých autách nesedeli ponáhľajúci sa (s prepáčením) *****i, ktorí kašlú na dodržiavanie predpisov.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=49117&idt=u&idg=4003&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

Ani takéto riešenie by neprinieslo zlepšenie, pretože vodiči by jednoducho prešli do protismeru ešte pred začiatkom toho obrubníku v strede. Jediným riešením by boli častejšie policajné kontroly (a nielen tam), ale toho sa asi nedočkáme.
Reply on: hoppusmark01 #131114:
inak tie deliace pasy proti predbiehaniu by bolo treba urobit aj na trolejbusovej zastavke Spitalska na ul. 29.augusta..
Velmi dobry je ten najnovsi clanok o Palisadach. Presne tento typ zastavky (priamo v jazdnom pruhu namiesto niky) preferujem aj ja, podstatne zvysuje bezpecnost. Takze vzdavam poklonu autorom tohto clanku a tych fotiek/vizualizacii. ?
Co sa tyka tej zabrany proti predbiehaniu v strede vozovky, tak najlepsie je tam urobit normalny stredovy (uzky) deliaci pas, hlavne aby bol vyvyseny a s obrubnikmi..
Reply on: Dopravák #131110:
Perfektný dôvod na zrušenie električkovej zastávky. Tebe totiž stačí na dopravu do vozovne 78+96 a nič iné už nepotrebuješ. Inde bicyklom, treba využiť bájny cykloraj v autoslavskom centre. ?
Reply on: si #131102:
No to by som rád videl. ? Tam je tak málo miesta, že aj s autom by si tam prešiel s odretými spätákmi a nie ešte s trolejbusom.
Reply on: si #131108:
Neviem prečo by tam tie vozidlá mali brániť vo výhľade keď v jednom smere budú odparkované pred zastávkou na pravom kraji, tam nemajú komu prekážať a tie odstavené naľavo (jednalo by sa o miesto pre 1-2 klbáky) by boli dostatočne pred križovatkou, takže nevidím problém. Okrem toho, keby tam už bola električky a otáčalo by sa na Dudvážskej, tak by tam chodilo menej trolejbusov, čiže 3 miesta za otočkou a 2 pred by postačili. Nejak podobne to funguje aj na Ovsišti.
Reply on: intony #131073:
? ? ☠ , že Ťa prsty nebolia... Taký hriech napísať... Sa to nepodarí, pretože tam bývajú dosť veľký BigBossovia a tak je chránená... Donieslo sa mi, že aj L78 tam bude čoskoro zastavovať... ? ?
Reply on: ivanbuto #131107:
verim... ale uz som rezignoval na to ze sa v tomto meste niekedy aj nieco spravi poriadne a ak sa (aj toto) spravi tak neak aby sa nepovedalo tak to bude len este horsie...
Reply on: 24Tr #131103:
pre linku 67 je zastavka astronomicka dost dolezita, jej likvidaciou by si tomu prilis nepomohol...
vetva z pristavneho mosta do petrzalky je zaroven dialnicny vyjazd, ak by si tam dovolil len vjazd na bosakovu, tak by sa ti obyvatelia prilahlych panelakov velmi podakovali.... z dopravneho hladiska je tak co do dolezitosti ako aj zataze vyjazd z pristavneho mosta omnoho vyssie ako vyjazd z kosickeho mosta... a cele to krizovanie sa tam da riesit bezkolizne vo vsetkych smeroch, len treba troska uvazovat.... avsak doriesenie bude realizovane bohvie kedy, do tej krizovatky ma totizto pribudnut este dalsia vetva k novostavbam na nabrezi pri pristavnom moste....

Re #131104 24Tr: a kolizie na ceste v dosledku neprehladnosti prilahlych krizovatiek kde by ti branili vo vyhlade zaparkovane vozidla MHD by ta asi netrapili, ze ?
a ak si vsimnes, stavby budovane pred rokom 1990 popri vypadovke mlynske nivy gagarinova mali stavebnu ciaru dost vzdialenu od cesty, bol tam ponechany priestor aj pre vybudovanie kolajovej dopravy... chod sa pozriet co tam je teraz....

Re #131105 intony: zastavba ta nepusti....
Reply on: si #131102:
Ver, že situácií, kedy skutočne hrozí čelná zrážka, sa tam každý deň vyskytuje dosť, aj ak táto foto povedzme nie je ten prípad...
Reply on: 24Tr #131103:
len nezabúdaj, že 96 pôvodne vôbec nechodila cez Bosákovu, ale oblúkom euba-bulíkova-šustekova, takže by sa iba vrátila do "starej" trasy s tým, že 68 by sa aspoň v smere mesto šupla cez Bosákovu + 196 by ako expres mohla ostať na prístavnom, keď už chcú zachovať na Bosákovej spojenie aj pri trhu, nech tam nestojí nevyužívaná zastávka, okrem toho by sa asi ušetrili aj nejaké km, keďže 68 jazdí častejše ako 96...

k vúc - vymenoval si všetkých, ktorí majú dostať čo najmenej, ale kto má dostať najviac? aká je alternatíva? keď už aj fľaškovábeňová bude europosrankyňou... a pochybujem, že SaS pojme toľko ľudí... aj keď v BA mali teraz cez 10% 🙂
Reply on: 24Tr #131104:
popri železničnej trati po štadión, odtiaľ oblúkom po Hradskej a Uzbeckej po bytovky na Korytnickej.
Reply on: intony #131090:
Ja si ale neviem predstaviť kadiaľ by sa električka z Astronomickej do Vrakune predrala pomedzi tie rodinné domy v úseku Podpriehradná - Rázotčná na Čiližskú až. Podľa mňa by bolo lepšie viesť električku od AS cez Prievozskú, Gagarinovu a za Cint. Ružinov by zahla do súbehu s Malým Dunajom kde by mala medzi Cint. Ružinov a D.H.-Čiližskou tri zastávky a pokračovala by do obratiska pri Dudvážskej, ktoré by bolo medzi traťou a cestnou komunikáciou. trolejbusy by premávali do mesta ako doplnok k električke po Mierovej - Popradskej - Vrakunskej - Uzbeckej - Kazanskej a otočku by mali na Dudvážskej kde je doteraz k dispozícii Účko na otáčanie vozidiel. V smere z mesta by sa vyznačil bus-pruh na odstavovanie vozidiel na ľavej strane vozovky pred otočkou a v smere do mesta by sa vyznačil na pravej strane alebo by sa tam vybudoval priestor ako je na otočke Technopol pre linku 83.
Čo iné ostáva, dala by sa aspoň 67 postaviť opäť do starej trasy, avšak by vynechávala Astronomickú. Potom by museli 61 odkloniť cez Galvaniho.

Mne sa raz stalo, že šofér 98 videl zápchu na Prístavnom moste a prezieravo neodbočil ale pokračoval k mostu Apollo a na Bajkalskej pri Interi sme dostihli voz. pred nami ☺ Na druhej strane ale ber do úvahy, že keby linka 96 išla v smere z mesta cez Apollo, tak by nemohla odbočiť na Bosákovu. Šoféri linky 98 si to môžu dovoliť ale 96-kári nie. Jedine, žeby sa konečne podarilo presadiť aby sa z Prístavného mosta dalo odbočiť len na Bosákovu a autá+MHD z Apolla by mohli ísť na obidva smery. Navyše z Einsteinovej sa dá do Petržalky výjsť aj cez Krasovského, pri Auparku na smer Dvory a potom ešte aj na Rusovskú cestu za Inchebou.

Ostáva dúfať, že voľby do VÚC dopadnú inak, že KDHáci dostanú čo najmenej a SDKÚ so Smerom, HZDS,SMK a SNSákmi detto minimum. Ale stále je asi dosť ľudí čo týchto komunistických riťolezov milujú.
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=49119&idt=u&idg=4003&gi=0&gn=1000&gs=c&gsd=

no neviem, ale ak to auto tam brzdi preto lebo nevie prejst, tak za riadenim toho auta sedi neaka riadna lama, miesta je tam dost zeby sa tam vopchal aj s trolejbusom...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.