Irónia je, že EÚ sa montuje do úplných kravín ale tam kde by sa zišlo zjednotie v zákonoch, tak na to z vysoka serie. Neviem prečo keď v iných krajinách v EÚ môžu jazdiť trojčlánkové vozidlá tak u nás o takom niečom ani nechyruje a vymýšľajú sa ozaj že drbnuté zákony ako čítam. Fakt byrokracia+demencia ruka v ruke na druhú ?
Nový čas neustále píše DPMB namiesto DPB už som aj rozmýšlal, že by som im napísal... A ináč pohľadal som a tu je výsledok:
Príloha č. 1
k nariadeniu vlády č. .../2009 Z. z.
NAJVÄČŠIE PRÍPUSTNÉ ROZMERY VOZIDIEL, NAJVÄČŠIE PRÍPUSTNÉ HMOTNOSTI VOZIDIEL A ĎALŠIE SÚVISIACE TECHNICKÉ POŽIADAVKY NA VOZIDLÁ A JAZDNÉ SÚPRAVY
4. autobusov s dvomi nápravami .......................................................... 13,50 m,d)
5. autobusov s tromi a viac nápravami ................................................. 15,00 m,d)
6. kĺbových dvojčlánkových autobusov s tromi nápravami................... 18,75 m,d)
7. kĺbových dvojčlánkových autobusov so štyrmi a viac nápravami .... 20,50 m,d)
A Van Hool AGG300 má 24 785 mm takže je jasné, že ten nemôže byť taktiež ani Volvo 7500 a pokiaľ dobre čítam CapaCity má 19,5m a má len tri nápravy takže je zaujímavé ako môže jazdiť v SR. Alebo má nejakú výnimku?
Nový čas nie. Iba ma to napadlo, keď som to tu čítal. Proste ma to tak škrábe v hlave, tak to tak aj poviem. ? ? ps: A vlastne ani neviem čo v Novom Čase bolo písané? Niečo v tomto zmysle?
Ohľadom AGG300 neviem povedať. Ak tam bol uvedený ako ekvivalent v príspevku od imhd.sk, tak by mal splňovať pravidlá. To je otázka aj pre samotného autora príspevku tu na imhd.sk
Vidieť, že čítaš Nový čas. ? Ale teraz k téme. Je vôbec otázne, že či by mohol premávať v SR Van Hool AGG300 nakoľko prekračuje dĺžku vozidla povolenú zo zákona sa mi zdá. Avšak nakoľko sme v EÚ nezmenilo sa niečo?
Ja si tak myslím (naozaj je to môj subjektívny pocit), že tie pravidlá DPMB najlepšie splní práve Mercedes s CapaCity. Či je to dobré z hľadiska iných firiem, to asi nie. Ale výber je to docela pekný. Ale bolo by dosť zaujímavé napríklad vidieť aspoň na teste Van Hool AGG300, hehe. ? To by som sa išiel pozrieť.
Inak sa teda vypíše ďalší tender na kĺbaky pod "185", tak to budú SORy NB18? ? ?
To sa natrepalo zas kecov. To bude také nasadzovanie autobusov ako kedysi bolo Karosy, IK280, 435, TAMBUSY a Ik283...a taký istý bordel tu bude aj ďalej pokiaľ budú mať príležitosť zas tí istí nás oje..vať ako oni rozumejú doprave...
luky133