Kde máš to cca? Podle čeho tak usuzuješ? Většina dojíždějících do Bratislavy za prací je v rámci aglomerace a ti již započítaní jsou. Bratislava vůbec neroste. Za 10 let ztratila více než 20 tisíc obyvatel. Aby Bratislava rostla musel bys mít porodnost 2,1 a k tomu příliv migrantů ze zahraničí dost silný. Prognóza počtu obyvatel pro Slovensko není příznivá a i přes migraci počet obyvatel poklesne. 100% populace SLovenska asi těžko bude v Bratislavě bydlet. Kde ty lidi chceš brát?
Teď k růstu Jesenic apod. nezlob se na mě, ale ty obce vzrostli jednotlivě o 2000 obyvatel. Staví se tam hlavně nízkopodlažní baráky a 4 podlažní činžák je již pro ně "mrakodrapem". Nehledě na to, že řada satelitních obcí už je poloprázdná, jak se někteří vracejí zpátky do Prahy. Nehledě na to, že stěhování za prací není zas takový fenomén jako v USA, že? I tak by to nestačilo.
hej, chcem... metro predsa nemusí byť pod povrchom... za vyžitia súčasných železničných tratí, eventuálne výstavbou nových (resp. výstavbou spojok) áno... s tým, že v Bratislavskom širšom centre to pôjde pod zem...
Suburbanne okolie chces riesit metrom? To skor fungujucou integrovanou dopravou a teoreticky dobrou sietou zeleznic v meste (napriklad ta podzemna trat cez mesto moze velmi pomoct v tejto oblasti).
Po precitani prvych troch viet koncim s citanim tejto blbosti co si vyprodukoval. Po prve, nechce sa mi lustit tie hieroglify a po druhe, opat raz dokazujes ze trepes o niecom comu nerozumies..
Metro ale vhodne neskôr byť môže... práve preto, že suburbánne okolie zažíva extrémny rast... títo obyvatelia totiž potrebujú aj pracovné miesta (ktoré sú v BA) a práve kvôli nim sú v zázemí Bratislavy. To znamená, že hoci počet obyvateľov bude prudko rásť mimo administratívnych hraníc BA, počet pracovných miest a prepravných prúdov bude rásť práve v BA týmto sa môžu vyprofilovať hlavné a najsilnejšie prepravné prúdy, po vzore ktorých už zmysel metro bude mať
Mezi soucasnych 428 tisic obyvatel BA se pocitaji jenom ti, kdo tam maji trvaly pobyt. Dalsich cca 100-150 tisic lidi zije v bratislavske aglomeraci bez papiru. Ve statistikach se neobjevuji, ovsem prepravovat je je potreba. To jen tak na okraj.
Bratislava poroste dal, stejne jako Praha. Ovsem ta mista, kde se bude stavet, nebudou v katastru mesta Bratislavy, ale v jejim okoli - Wolfsthal, Stupava, Zahorska Bystrica, Rajka, Dunakiliti a pod. Stejne jako nejvetsi stavebni boom nezaziva Praha, ale satelity, treba Jesenice, Hostivice, Roztoky, Libeznice a pod.
To, ze metro pro Bratislavu neni vhodne, na tomto foru odznelo jiz minimalne tisickrat. Tim, zes na to poukazal, jsi fakt objevil Ameriku.
s tým prvým rátať môžeme, sú oblasti Slovenska, kde sú extrémne sitácie - napr. na Orave (a nie, nie sú to Rómovia)
to druhé je takmer 120% isté... depopulačné sily pôsobia najmä z BA, sekundárne z KE a čiastočne z krajských miest...
BA ale rásť bude.... to je hádam každému jasné nehovoriac o Bratislavskom kraji
S prirodzeným prírastkom obyvateľstva sa zatiaľ dá rátať len veľmi ťažko. Možno sa však budú vyľudňovať niektoré iné oblasti SR a tí obyvatelia prídu bývať Bratislavy alebo jej zázemia.
a to som zabudol dodať to, koľko obyvateľov sa tu pohybuje (teda neoobyvateľov), pretože denná dochádzka má dosah do +-60km. MHD nie je len pre obyvateľov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
jandro