Metro ale vhodne neskôr byť môže... práve preto, že suburbánne okolie zažíva extrémny rast... títo obyvatelia totiž potrebujú aj pracovné miesta (ktoré sú v BA) a práve kvôli nim sú v zázemí Bratislavy. To znamená, že hoci počet obyvateľov bude prudko rásť mimo administratívnych hraníc BA, počet pracovných miest a prepravných prúdov bude rásť práve v BA týmto sa môžu vyprofilovať hlavné a najsilnejšie prepravné prúdy, po vzore ktorých už zmysel metro bude mať
Mezi soucasnych 428 tisic obyvatel BA se pocitaji jenom ti, kdo tam maji trvaly pobyt. Dalsich cca 100-150 tisic lidi zije v bratislavske aglomeraci bez papiru. Ve statistikach se neobjevuji, ovsem prepravovat je je potreba. To jen tak na okraj.
Bratislava poroste dal, stejne jako Praha. Ovsem ta mista, kde se bude stavet, nebudou v katastru mesta Bratislavy, ale v jejim okoli - Wolfsthal, Stupava, Zahorska Bystrica, Rajka, Dunakiliti a pod. Stejne jako nejvetsi stavebni boom nezaziva Praha, ale satelity, treba Jesenice, Hostivice, Roztoky, Libeznice a pod.
To, ze metro pro Bratislavu neni vhodne, na tomto foru odznelo jiz minimalne tisickrat. Tim, zes na to poukazal, jsi fakt objevil Ameriku.
s tým prvým rátať môžeme, sú oblasti Slovenska, kde sú extrémne sitácie - napr. na Orave (a nie, nie sú to Rómovia)
to druhé je takmer 120% isté... depopulačné sily pôsobia najmä z BA, sekundárne z KE a čiastočne z krajských miest...
BA ale rásť bude.... to je hádam každému jasné nehovoriac o Bratislavskom kraji
S prirodzeným prírastkom obyvateľstva sa zatiaľ dá rátať len veľmi ťažko. Možno sa však budú vyľudňovať niektoré iné oblasti SR a tí obyvatelia prídu bývať Bratislavy alebo jej zázemia.
a to som zabudol dodať to, koľko obyvateľov sa tu pohybuje (teda neoobyvateľov), pretože denná dochádzka má dosah do +-60km. MHD nie je len pre obyvateľov.
napriek tomu som si to prečítal...
- rast obyvateľov nemusí byť len prirozdený ale aj mechanický... ročníky 1985 - 1990 sú mimoriadne silné a je jasné, že keď si o pár rokov budú hľadať bývanie a prácu, tak buď odídu do zahraničia, alebo do BA (resp. zostanú)
- druhá vec je, že keď budú mať deti, bude tu ďalšia silná generácia
- tretia vec je, že Slováci majú prírastok, úbytok majú Maďari, preto je prírastok na Slovensku tesne nad nulou
- tretia vec je, že migračný prírastok na Slovensku je tiež nad nulou, čize celkový prírastok je (neviem o akých úbytkoch teda rozprávaš)
- štvrtá vec je suburbanizácia - pozri si ročný migračný prírastok v okresoch Malacky, Pezinok a Senec - tvorí sa nám tu pekná a slušná aglomerácia
- ďalšia vec je dopyt po bývaní v Bratislave. Hoci sa stále viac ľudí stahuje na blízky vidiek, dopyt po bývaní v BA je... keby nebol, tak by si tu mal prázdne novostavby... máš ich?
- ďalej sú to projekty Petržalka South, Lamačská Brána a The Port (ktoré počítajú s nárastom obyvateľstva o 120 000)
- potom je to integrácia okolitých obcí resp. zrastenie s intravilánmi okolitých miest (Jur, Šamorín, Stupava) a zastavenie Borskej nížiny
- a potom prognózy sa nerobia do viac ako 30 rokov, no môžeme sa staviť, že aglomerácia Bratislavy (odhliadnúc od štatisticko-administratívneho hľadiska) bude mať nad 1 750 000 obyvateľov (o 30 rokov), čiže o tých 100 rokov nemôžeš vedieť...
- posledná vec: hustota obyvateľstva nie je všade rovnaká, ale koncentruje sa do centier... aj Moskva má 10 miliónov obyvateľov.
podľa tvojej logiky by potom Rusko malo mať 165 135 033 191 obyvateľov ? ? ? ?
Zbytočne si si ničil prsty a klávesnicu... toľké litánie a výpovedná hodnota 0, veľa bludov? Teda ešte tá pasáž o Osle môže byť OK a možno aj o Prahe ?
viem, že sa to netýka starého mosta, ale skús aj 98+88+210 koľko to bude (2+7+10+čakanie na spoj) prípadne mi teraz ukázalo, že 98+61 je 26 min. (12 min.+9 min.+čakanie), aj keď zase plánovať niečo cez Prístavný je dosť riskantné...
Tak musím zase nìco pøidat. Neboť musím vyvrátit nìkolik bludù. Urbanizace na Slovensku je skonèena, takže tímto Bratislava již neporoste. Maximum mìla v 90. letech 452 000 obyvatel. Dneska to je necelých 430 000. A víc to nebude. Aglomerace je 550 000 obyvatel a nárùst už bude zøejmì jen mírný. Porodnost je na SLovensku nízká. Bude spíš hrozit úbytek obyvatelstva díky velmi nízké porodnosti a to nezachrání ani dnešní nebo o nìco vìtší tempo pøistìhovalcù. Pokud by mìla mít za 100 let Bratislava 4 milióny obyvatel ìlo by Slovensko asi kolem 50 miliónù obyvatel. Což pøi velikosti zemì je nesmysl. A jaká by byla národnostní struktura? No asi pestrá. nicménì je jisté, že 90% populace by bylo ze Støedního Východu a Afriky. Fakt jinak nevím, jak toho jinak docílit. Ovšem pak by vìžové èinžovní domy musely být i na svahu Lomnického štítu, aby se sem ten lid vùbec vešel.
Teï k metru. Síť metra plánovaný v Bratislavì se rozhodnì nestavìl jen "kvùli" Petržalce. V plánech se pøedpokládalo, že stìhování z vesnic do mìst bude pokraèovat a navíc, že Slováci budou rodit stejnì silnì, jako rodili za Husáka. jenže to se nestalo, nastal propad porodnosti a dokonce i absolutní pokles obyvatel a kdyby nebyl zastavený, tak již je poèet obyvatel zase pod 400000. Vysnìných 750 000 obyvatel není a aglomerace s 1 miliónem je již jen v øíši snù. Pokud by se však postavila trasa metra (peníze na ni byly, ale politici chtìli "lepší" metro než sovìtské), byla by síť dneska tvoøena úsekem Hlavní stanice Petržalka, bez jakéhokoliv prodlužování v budoucnosti, protože by to jinak vozilo vzduch a likvidovaly by se zøejmì tramvajové radiály. Navíc interval 10-15 minut není žádný metrový interval, ale interval pøímìstské železnice. Stavìt metro na 10-15minut je fakt na prd. Kdyby byla soubìžná povrchová,tak pojedu povrchovou než èekat.
Ad Oslo. Má 530 tisíc a aglomerace 1,3 miliónu, tedy o dost víc. Jenže i tak tam metro má intervaly dlouhé a tøívozové krátké soupravy mají kapacitu, která je menší než kapacita øady tramvajových provozù v Evropì. 2 spøažené 5 èlánkové tramvajové soupravy odvezou více než slavné oselské metro se svými "dìtskými vagónky". Také nástupní hrany jsou dost malé.
A ještì poznámka k Jižnímu mìstu a trasy C v Praze. Kvùli JIžnímu mìsto se trasa C nestavìla, pokud by byl problém jen Jižní Mìsto, tak se to øeší tramvajovou tratí. Síť metra se stavìl proto, že to nabobtnalo v celé Praze a tramvaje už byly pøeplnìné a víc se na trať už nevešlo. V dobì, kdy už to dál nešlo Jižní mìsto ještì nestálo. Metro už bylo potøeba ještì pøed výstavbou metra. A to hustota tramvajové sítì byla nìkolikanásobná oproti Bratislavì. A délka tratí výraznì delší, pøesto už se tam nic nevešlo. Bratislava tìch tratí má jen 40 km hustota sítì ve vnitøním mìstì taky nic moc. A je zde ještì rezerva na zkrácení intervalù. Moc èasto to nejezdí. Fronty se nedìlají apod. Toť vše.
myslel som kombináciu 99/84+13, kde L13 ide už z Bosákovej, tam by to mohlo byť rýchlejšie, odpadne ti predsa jedno čakanie na Šafku...
Re #129628 vlado13: to k tvojmu citátu, že "ludia su dost netrpezlivi a hlavne v rannej spicke neradi stracaju cas", takže práve vtedy by som sa na L78 nespoliehla vôbec čiže radšej čakať na elinu s int. 4 či 6 minút, ako na 78 s int 10/15/12, ale takým nespoľahlivým, že až...
78 sa vyslovene triafa do svojho CP ? ak šofér dojde na Muchovo nám. presne na svoj odchod, tak tam môže od radosti buchnúť šampus a rovno ísť na Dolné hony.
Čo sa týka Ovsište - Hl.st. tak som hľadal teraz spojenia a vyhodilo to trasu s 84+93 alebo 99+83+93 za 24-26min. Potom som skúsil trasu cez Šafko a Ovsište - Šafko trvá 15min (ak stihneš prejsť na druhú stranu rýchlo na 95) a potom ešte uváž to, že 13 chodí každých 12min a nie vždy príchod 95 sedí s odchodom 13. Za ideálnych podmienok ak ti minútu po príchode na Šafko dojde 13 tak to máme 15+1+14 = 30minút. Ale vieme dobre ako električky chodia, takže to trvá aj cez polhodinu potom.
co my to bude platne, ak budem hladiet do grafikonu? aky ma zmysel opakovane konstatovat, ze aj tato cast distribucneho modelu je zla? ak sa netriafa, urcite by sa to dalo zmenit, ale ak nebude jazdit danym usekom alebo vobec nebude jazdit, nepomoze v preprave ludi ani to, co dnes, je otazne nakolko ju dokazu nahradit ine linky, mozno kapacitne ano, ale za cenu casovych strat, v ludskom zivote je niekolko jedinecnych hodnot, ktorych stratu nemozno nahradit, jednou z nich je cas
Ike