Je ale niekde už nie je iná možnosť a pri tomto stavebnom boome už nebude električka dlho stačiť. Hlavne ak sa požiadavky na kapacity na radiálach budú zvyšovať a trate v centre budú ponúkať len to čo teraz tak sme v keli, preto by bolo nutne treba keď už nie to metro, tak vystavať tretiu trať centrom mesta a premýšľať zároveň o štvrtej. Lebo potom v centre dopadneme s električkami tak ako teraz, keď museli byť 11 a 14 zrušené pre priepustnosť Šafka.
Keby bola električka, mohla by byť trať pojazdná pre ostatnú MHD, neviem si predstaviť, že by si tam chcel vylúčiť napr. linky smerujúce na Kramáre...
A áno, myslel som inak vyhradený pruh.
Keď sa bavíme o Dunajskej, prosím nezabúdať aj na cyklistov - Dunajská je ideálny ťah pre cyklistov z centra (Kamenné nám.) smerom na výhľadovú trasu cez Malý trh - Páričkvou - Trenčiansku. Aj z tohto hľadiska sa mi javí celkom rozumné to opatrenie, ktoré navrhuješ, t.j. zjednosmernenie premávky na Dunajskej smerom von z mesta. Myslel si však iba otočenie premávky v úseku Rajská - Štúrova, alebo zjednosmernenie Dunajskej aj v obojsmernom úseku? Fakt je, že rekonštrukcia Dunajskej bola robená s tým, že bude jednosmerná v dnešnej podobe. Rovnako je fakt, že cyklopruh na Dunajskej (smerom od centra k Nivám) mal byť realizovaný ku Dňu bez áut r. 2007, ale vzhľadom na nesúhlas polície, konkrétne kpt. Mgr. Vrbika, ktorému magistrát nebol schopný čeliť, sa tak nestalo.
V územnom pláne je cyklistická trasa vedená po Cintorínskej, to sa mi však javí ako horšie riešenie. Pripravovaný ÚPZ zóny Chalupkova by mal riešiť v časti dopravy jednak MHD, ale aj napojenie napr. cyklistických ťahov na zónu Chalupkova - mohlo by byť v trase Dunajská - Ul.29.8. - Továrenská, z východnej strany napojenie priamo z Košickej ul.
Ďalšia zaujímavosť je, že ÚPZ Chalupkova navrhuje v križovatke Mlynské nivy / Karadžičova na Mlynských nivách smer centrum už iba jeden pruh rovno, zatiaľ čo z centra sa navrhujú tri pruhy von (dva rovno, jeden doľava). To by znamenalo menej áut smerujúcich do centra, v takom prípade sa však treba zamyslieť nad priepustnosťou križovatky pre linky 202/205/208 smer centrum. Aj preto môže byť rozumné zjednosmernenie Dunajskej.
Prosím všetko brať ako voľné úvahy, nezačnite tu niekto na mňa ziapať. Ďakujem, 810 a ďalší. ?
Električka na Dlhé Diely v pláne síce bola ale pravdepodobne nie cez Molecovu ako chodia teraz trolejbusy. Ja som počul také úvahy že mala tá trať byť vedená od Obratiska Karlova Ves od zadu.
Aj na električku sa ešte vyhodí veľa peňazí veru. Stavba to nie je malá a predraží sa, no aspoň, že bude. Ešte netušíme ako sa budú riešiť mimoúrovňové križovania, takže možno tam nás vyhotovitelia a riešitelia prekvapia a budú to také stavby, že sa za dáky čas budú musieť prehodnocovať a nanovo budovať daktoré veci. Aj metro by tu mohlo stáť keby to bolo myslené ako vážna vec a nie ako to čo hádžu voličom x-rokov... Nakoniec ani reči o NS-MHD sa neplnia a BID ani rok po sľúbenom termíne stále nefunguje tak ako má.
Ahoj Dunčo, vidím, že oprašuješ električku po Štefánikovej, nenamietam, len Ti chcel pripomenúť, keďže v najbližšom období asi ani teoreticky nie je realizovateľná, že na zlepšenie premávky MHD po Štefánikovej existujú isté opatrenia, najprv však musí byť politická vôľa aspoň ich vyskúšať.
Gagarinova, Petržalka, Patrónka, Vrakuňa. Okrem toho nemuselo by chodiť tak často ako v Prahe. Viď. v Osle to chodí v intervaloch 10-15 min, a napr. v trase akú som písal nižšie by stačilo každých 5-6min s tým, že by ho určite využívali okrem Dúbravčanov aj ľudia z DNV a Lamača.
Tak dobre, ale preco to musi byt metro a nie elektricka? OK, mozno som reagoval prehnane, ale kazda uvaha o metre ma vytaca, lebo sa zas dostaneme tam kde sme uz raz boli - do rokov planovania metra, namiesto budovania elektricky.
Mysliet si ze metro by si niekedy zarobilo na naklady je smiesne. Som presvedceny ze elektricka dosiahne podobny efekt za nizsiu sumu a teda je zbytocne davat peniaze do metra, ktore nic navyse neriesi.
Milý zlošuk,
Tvoja suverenita v diskusii je zaujímavá, v tomto prípade sa však zdá, že s urážkami si prišiel prvý Ty. Možno by si si svoje sebavedomie mohol trošku skorigovať - za to, že sem príde diskutovať niekto s odlišným názorom, nemusel by si sa hneď znížiť k nadávkam, ak vidíš chyby v jeho argumentácii.
Okrem toho by som Ti chcel pripomenúť, že nie každý musí poznať pojem "LoLo syndróm" len za to, že na tomto fóre sa používa.
Zbytočne vyhodené peniaze sú tie peniaze, ktorých investícia sa nevráti naspäť. Pokiaľ by sa nebudovali zbytočné trasy metra, ktoré ani nie sú v pláne (Vrakuňa), určite by trať do Petržalky nebola stratová. Aj keby bola (zatiaľ) len jediná trať a to v úseku Hlavná stanica - Janíkov Dvor, nezívala by prázdnotou.
Na zaklade toho ze by to boli zbytocne vyhodene peniaze a kazde uvahy o metre su nebezpecne, lebo nejaky blazon sa rozhodne to realizovat a zas sa na 20 rokov zasekneme. A rozhodne to netvrdim "preto ze chcem fotit elektricky"
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
21Tr