No snáď sa nebudú mýliť - hádam by ich nenapadlo ísť takou zvrhlou trasu, že z Krížnej cez Vazovovu a Americké nám. hneď zase naspäť na Krížnu... A nakoniec, takýmito otázkami nie je podľa mňa potrebné sa ani zaoberať, ak si niekto nedokáže zapamätať trasu električkovej linky, je podľa mňa na tom inteligenčne horšie ako cvičená opica. Keby sa ešte sekol vodič električky povedzme v Prahe, tak pri zložitosti a rozsiahlosti tamojšej siete to pochopím, ale v Blave, to naozaj nie... Aj keď v praxi som už išiel (za riadneho prevádzkového režimu) 4-kou cez Nám. SNP alebo 1-kou cez Jesenského a keď som sa spýtal vodiča, prečo tak ide, vždy som dostal odpoveď "aha, pomýlil som sa".
Aby mala Dúbravka priame spojenie s Obchodnou, preto 5-ka cez Obchodnú. Tým pádom aj 9 a 16 musia byť tak, ako budú. Na otázky ohľadom CP Ti neviem odpovedať, ešte som ho nevidel.
To je neporovnateľné, pretože železničnému sa menil po celej dĺžke profil. A skončilo to pred dvomi rokmi, takže to trvalo cez 20 rokov, lebo železnica...
- začatie stavby - odovzdanie staveniska - 7. júna 1984,
- zariadenie staveniska, prípravné práce - začiatok 3. septembra 1984,
- demontáž trolejového vedenia - jún 1985,
- vlastné práce na injektážnych vrtoch a injektáž - 26. júna 1985
- búranie starého muriva na zväčšenie prierezu - 15. november 1985
- montáž skruží Tubosider - 13.-17. január 1986
- začatie betonáže za skružami - 20. marca 1986
- ukončenie pokusného úseku a jeho vyhodnotenie - 10. decembra 1986
- praktická realizácia na tuneli č.I - koniec roka 1988
Tunely električkový pod hradom i Lamačský sú dlžkovo približne rovnako a tiež sa ide robiť komplexná rekonštrukcia.
Takže zrejme aj doba trvania 1 rok je nedôveryhodná nie to tých 6 mesiacov. Len aby sme sa nedivili.
Žial mal sa tunel lepšie udržiavať priebežne a nemusela
by rekonštrukcia toľko trvať.
Vlastne, je tu ešte jedno veľké plus pre 5 cez Obchodnú - že do Karlovky bude z Obchodnej spojenie o poldruhej hodiny dlhšie a cez víken o tri hodiny skôr. Ale ďalšie mínus pre L 16 - dosť vodičov sa asi bude pliesť, keď majú pri Blumentáli striedavo odbočovať k nemocnici a pokračovať rovno.
Prečo takto??? Prečo nie 5 cez Špitálsku, 9 cez Obchodnú a 16 Rača-Obchodná-Špitálska-Ružinov? Vtedy by 5-ka nahradila 11-ku, 16-ka 5-ku a 14-ku. Nevyšli by ranné obehy kvôli posilnenej linke 9?
Takto pôjdu z Krížnej tri linky priamo na Jesenského, z Račianskej pôjde len 5-ka obchádzkou. Dúfam, že aspoň posilové spoje linky 5 z Karlovky sa zrušia a presunú na L 17 a tým pádom bude možné pridať na 17-ku z Vinohradov ešte zo dva spoje na konci rannej špičky.
Ja som to linkové vedenie nevymýšľal, ale odhadujem, že chceli použiť také číslo, aké sa ešte nepoužilo, t. j. aby si to ľudia náhodou nemýlili s niečim. Aj keď silno pochybujem, že starú 15-ku si ešte verejnosť pamätá.
Patrik-to som si potom kuk novinku ale aj tak z tej reklamy neni jasné že čo to zač. Žiadny napis okrem toho jedného slova. Neni zmysel reklamy práve v tom že ked sa na nu pozres tak z nej vieš vyčítať čomu robí reklamu?
AAA