Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
riko: este raz spat k tej plnicke CNG v areali DPB. Mas spolahlivo overenu informaciu o tom, ze zadavatel poslal na magistrat materialy k zameru v elektronickej forme? Alebo to v SPP napisali vo Worde, ale na magistrat poslali vytlacenych 40 listov A4? Minule #12617) si totiz pisal, ze cely zamer bol spracovany v elektronickej forme, tak reku mozno si insider...
hroch: vetvenim az za starym mostom nedosiahnes ale az taky dobry efekt, pritom ta kosicka by mohla byt dost zaujimavy smer (trh na mileticovej a pod) a aj dost ludi asi cestuje do priemyselnych oblasti v raci a na trnavke a nie je potrebne aby krizovali centrum mesta... nehovoriac o tom, ze ak do mosta zas nabura neaka log, tak to nemas kadial presmerovat a cela doprava v petrzalke je v ...
si: co sa tyka mosta, plne suhlasim s tebou, ako keby si mi myslienky cital 🙂 safko a nabrezie mi ale z hlavy odkukal KLF 🙂 🙂, nemyslim si, ze je realne zdvojkolajenie nabrezia bez obmedzenia IAD na nom a taketo obmedzenie by urcite pre mesto nebolo prijatelne...

tr3mp: jaj fakt, asi mas pravdu... doma sa kuknem z okna, nech si to overim... pravdu mas ale aj s bezpecnostou, pravdepodobne by tam dochadzalo k mnozstvu nehod, to je dalsi dovod, preco si myslim, ze toto trasovanie by nebolo idealne.

okej, presvedcili ste ma, mozno by to fakt chcelo v petrzalke mat aj druhu vetvu... viazat ju na kosicku ale nie je potrebne, fsaq trat mozes odvetvit aj hned za starym mostom, v smere po bosakovej k EU je dost miesta na polozenie kolaji... a je po probleme 😉
hroch2: Nejaku druhu trat v Petrzalke netreba chapat ako zalohovanie prvej, a porovnavat to s ostatnymi castami mesta, kde je len 1 radiala. Petrzalka je dostatocne velka na to, aby ju obsluhovali aj dve elektrickove radialy.

Aj ked vzhladom na to, ze na moste Kosicka elina tak na 99.9999% elektricka nebude, nejaka druha elektrickova radiala je v nedohladne ...
KLF: kolajisko na bratislavskej strane OK, aj ked ja by som asi najradsej spachal na 2kolajku aj smer z nabrezia do "zony pribinova" :-))
umiestnenie kolajiska do stredu medzi 2 jazdne pruhy aut ale vytvori niekolko problemov:
1. ak sa stane havarka na ceste, gumokoly to bud budu obchadzat cez kolajisko alebo to nebudu mat ako obchadzat (a uviaznu tam aj busy)
2. na petrzalskej strane mosta musis prejst s tym jazdnym pruhom cez trat (kolizie a pod).
Ked, tak radsej dat v smere od rakuska: lavka pre pesich a cyklistov, 2 jazdne pruhy pre auta, 2 kolaje pre elektricky (aspon sa tam nebudu chodit motavat ludia a bude moct byt otvoreny zvrsok :-)) zaroven to umozni rovne pokracovanie trate z mosta dalej do petrzalky...

hroch2: ja som nikde nepisal ze je nutne obe petrzalkse vetvy budovat naraz (akurat by bolo dobre nechat na novostavanom mozte priestor pre umiestnenie kolajiska, ale vzhladom na to ze to je uz podpisane, je to pase:-( ), a ked si precitas neake moje "projekty" tak je tam pisane aj inych radialach, ze musia mat vzdy prepoje na susedne radialy (kvoli eliminacii zranitelnosti). Dubravcania a karlovestania ti urcite nepovedia nic dobre na to, ked neaky pako skonci pri tuneli alebo PKO v kolajisku a nic na celeh dlhociznej radiale nepremava. (moje projektiky by v takomto pripade fungovali tak, zeby elektricka od botanickej zahrady odbocila do mlynskej doliny, presla by na radialu od lamaca a tunelom popod kramare cez hlavnu stanicu k NBS, odkial by sa napojila na povodnu trasu.
Moja predstava: prva cast totozka so Si-ckom (co sa tyka rekonstrukcie). Profil:
chodci, auta 1 pruh, elektricky 2 kolajka, auta 1 pruh, cyklisti. Most by bol sirsi ako teraz samozrejme, ale to aj bude.
Riesenie elektriciek na "bratislavskej" strane:
2kolajka po sturovej az po Tesco (klasika). Na Safku velka kolajova krizovatka. 2kolajka Sturova - most, 2 kolajka Sturova - Pribinova, 1 kolajka Vajanskeho - Sturova (ako aj je).
Petrzalska strana: 2 kolajka po chorvatskom ramene.
Moja predstava stareho mosta: zhodit existujucu kovovu konstrukciu, opravit piliere a pripadne trocha rozsirit (a pripadne nadvihnut aby tu nik nebrblal ze most je nizky:-) ). Na to umiestnit novu kovovu konstrukciu (prutovku), ktora z pohladu z lode by vyzerala bud rovnako ako sucasna alebo ako konstrukcia ktora tam bola pred 2. svet. vojnou (t.j. s oblukom v strede). Prejazdovy profil by tvorili 2 kolaje, ktore by boli zadlazdene, resp. boli by zaasfaltovane a po takto vytvorenej vozovke by boli opravneny jazdit vodici MHD, sanitiek, poziarnych vozidiel a policie. Na strane k rakusku by bola cast pre pesich a cyklistov (sirsia ako dnes).
Moj navrh Stareho mosta: v smere prudu Dunaja: chodnik pre chodcov, elektrickova trat prejazdna aj pre zachranarske vozidla, cyklisticka cesta. Prejazd Safarikovym namestim Dostojevskeho rad - Vajanskeho nabrezie podjazd. Sturova by bola jednosmerna v smere z centra (1 pruh), v strede 2-kolajna trat, v terajsom pruhu do mesta cyklisticky chodnik. Trat z mosta by sla jednak na Sturovu + poza umelku na Pribinovu.
Videl som STUDIE (pozdravujem Rika ;)) rekonstrukcie Stareho mosta a nepamatam si zeby bol nejak extremne siroky. Ale bola tam studia, ktora sa mne pacila a ta vyzerala takto:
Po okraji pas pre chodcov, v strede pas pre automobily a po druhom okraji pas pre elektricky. Dalsia co sa mi pacila bola podobna - po okraji zas pas pre chodcov a potom pasy: auta, eliny v strede a auta.
Boli tam aj studie bez elektriciek. Takze co som tym chcel povedat - auta tam jazdit pravdepodobne budu.

(U nas na stavebnej som si to pozeral.)
hroch2: Co sa tyka vedenia elektrickovej trasy medzi skolskym dvorom gymnazii Haanova a Pankuchova a lesom situacia je nasledovna: Jeden pas tvoria sportoviska (bikorosova draha a tenisove kurty). Vedla toho je dost siroky chodnik, 4-5m odhadom. Nasleduje pas zelene, takych 6-8m a az potom je skolsky dvor. Takze umiestnenie bez plosneho zaberu skolskeho dvoru alebo sportovisk je mozne. Skor sa obavam, pretoze takato trasa by lezala medzi sidliskom a bikrosovou drahou, ze by decka behali aj po trati a s bezpecnostou by to bolo zle.
MarekG: nez som si precital tu druhu vetu, predstavil som si, ako vodic autobusu tuka do POS terminalu, ked mu niekto plati platobkou... hihi 😃

ja: trolejbus 210 - uplne priamo a za 10 minut. dokonale 🙂
Nievie niekto nahodou, od coho ma T3 7717 mierne poskodeny plech na pravej strane? Zeby nejaka kolizia s gumokolom?
riko: komplikujes to, podla mna... moj skromny navrh je dva elektrickove pruhy prejazdne aj pre zachrannu sluzbu (na tej strane mosta, kde su v dnesnej dpbe stare kolaje) + cyklochodnik (napriklad uprostred) + lavka pre pesich. hotovson... spolu so zrekonstruovanym nabrezim na oboch stranach mas idealny promenadny most 😉

a okrem toho, na SUCASNY stary most by som nestaval vobec nic, lepsie by ho bolo kompletne zrekonstruovat a tym padom sa netreba zaoberat sucasnymi rozmermi... verim, ze normalny architekt by ho urobil sirsim, nez je dnes 😉
si: presne si trafil po hlavicke moju predstavu safke a mosta... sice neviem, kto su chlpati (tusim, ze by to mohli byt chodci, ze?), ale plne suhlasim... 🙂

a co sa tyka druhej vetvy, mas samozrejme pravdu, ale vsimni si, ze ziadna ina bratislavska radiala nema alternativu... a funguje to viac-menej v pohode... osobne si totiz myslim, ze treba navrhovat co najmenej nakladne riesenia a skor vyuzivat jemny natlak na postupne dobudovavanie trati... nechciet postavit vsetko naraz, to hned pro-metristi zacnu argumentovat peniazmi... bleeeh 🙂

na turbovej trase vidim hlavny problem v useku poloreckeho - starohajska, cize od domova dochodcov po dostihovu drahu. musel by si totiz zlikvidovat bud sporotvisko (tenisove kurty, betonove ihrisko a bikrosovu drahu) alebo odhryznut z pozemku gymplov pankuchova/haanova... ani jedno sa mi nezda okej, v ramci poludstovania sidlisk predsa nemozes likvidovat moznosti oddychu, nieto sportu, natoz skolske pozemky (hoci nevyuzite a zarastene burinou). zvysnu trasu si celkom viem predstavit, aj ked moja predstavivost este trochu zlyhava v oblasti gessayova-romanova, tam by sa to ale dakam napchat dalo... 😉

o podzemnom vedeni trate by som sa asi ani nebavil, bolo by to drahe, a odporcovia by sa hned hlasili o svoje odporne prava, heh 😃 mimochodom, snad neveris, ze by sa po rozkopavkach v bratislave (!) dalo nieco do povodneho stavu... 🙂
si:
ja by som bol teda za kompromis, že Starý most by mal takéto pruhy: 2x elina + 3 pruhy pre automobily, kde jeden by bol vždy vyhradený pre MHD ráno do mesta, popoludní do Petržky, pretože 4 pruhy x 3,5m + 2x cca 3,5m pre eliny + 2x 1,5m pre chodcov a cyklistov = 24m šírka mosta a to neviem kam by sa dalo zaústiť na Šafku. Pri 3 pruhoch by to bolo 20,5m a to by už hádam nejak dalo natrepať.
Takže môj názor je nevylučovať IAD, lebo je to pri 3 vnútromestských mostoch luxus, ktorý si nemôžeme dovoliť.
riko: nemyslim si, ze by to s tymi nabreziami bolo take kriticke, lebo

a) IAD sa aj tak postupne vytlaca z centra, vsimni si, ze plan revitalizacie nam. SNP s IAD pocita iba v hornej casti od posty vyssie, a

b) v zone pribinova sa rata s vytvorenim velkeho bulvaru v priestore landererovej ulice...

ak hovorim blbiny, opravte ma
riko: ja by som zo stareho mosta vykopal IAD a to hned ! neak sa to prezilo ked bol uzavrety a ked pribudne dalsi most, tak sa to prezije urcite... stary most by som nechal pristupny len pre nasledujuce gumokoly: autobusy, vozidla rychlej pomoci, pripadne chlpaty. Okrem toho ak by sa podarilo vylucit IAD z centra mesta (hranice som tu uz davnejsie niekde pisal, takze ak budes velmi hladat najdem ich alebo ak budes chciet, zopakujem ich), tak safarikovo nam. by bolo prejazdne pre IAD len v smere nabrezie - dostojevskeho rad, co by nerobilo ziaden problem uz ani pri dnesnom urovnovom krizovani (ale neuskodilo by ho zaroven preboudovat mimourovnove a prechadzajuce gumokoly dat pod "zem"
hroch2
no ja osobne by som tam IAD nechal, lebo autá by zas z centra (Šafko) by museli ísť po nábreží až na Nový most alebo na most Košická čím by sa zas zahusťovala doprava na nábreží. BA nemá toľko vnútromestských mostov (Nový, Starý, Košická) (Lafranconi, Prístavný považujem za diaľničné alebo obchvatové) aby si mohla dovoliť taký luxus, že by Starý úplne odstavila pre IAD!
P.S. No minimálne autobusy by tam mali ostať ale osobne som aj za IAD.
hroch2: druha vetva (a ich vzajomne prepojenie) su potrebne hlavne kvoli zabezpeceniu spolahlivej prevadzky (moznost presmerovavat linky v pripade (ne)planovanej vyluky). Ta trasa cez sidlisko sa tam narvat da, ale mas pravdu s tym, ze by bolo treba odkusnut z neakych inych ploch. Ta tvoja trasa je ale zase povedal by som dost okrajom obyvanych oblasti a teda jej vyuzitie by asi nebolo tak zaujimave, ako tahat to cez sidlisko. Alternativne sa da v danom useku trat zapustit aj pod zem, cim by sa po ukonceni vystavby upravila oblast do povodneho vzhladu.
riko: presne, treba sa venovat staremu mostu... aj by som osobne bojoval za to, aby sa odtial UPLNE a ABSOLUTNE vylucila IAD, zrekonstruovalo sa to iba pre chodcov, cyklistov a elektricky... trat by som ale samozrejme spravil tak, aby tadial v pripade potreby mohol prejst autobus alebo zachranne vozidlo... to je ale asi iba sen...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.