Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: drink #124676:
Tak na tie by som dal šrotovné 5x vyššie ?
Reply on: maco555 #124667:
Skoda 15 T forcity sa da urobit aj pre náš priemer kolajnic v BA ??? - to musia byt potom pekne uzke tie prechody cez klb.
Reply on: Solider #124657:
A čo hľadajú na cestách tie naše autobusové vraky? ?
Reply on: 810zssk #124674:
Nižšiu kapacitu L1 na Vajnorskej nahrádzať nepotrebuješ, až tak preplnená tam zas nechodí. Stačilo by spraviť CP tak, aby išla povedzme minútu-dve po linke 2 (momentálne je to v prac. dni presne naopak, aspoň v smere von z mesta určite, opačný smer neviem). Čo sa týka kapacity na Karlovesko-Dúbravskej radiále, tá by sa posilnila (aspoň po Karlovu Ves) súpravami na linke 17 (to som v predošlom príspevku zabudol uviesť), pričom tieto súpravy by poobede premávali na linke 7. Na linke 5 by tiež urobili kolo v rannej špičke dve súpravy, ktoré by začínali až od K. Vsi (teda takisto ako teraz). Iná posila zrejme možná už nie je, ale položme si otázku - ak by všetky električky končili v K. Vsi, v akom intervale by chodili náhradné autobusy do Dúbravky? Neverím tomu (podľa doteraz používanej praxe), že by jazdili častejšie ako raz za 6 minút, v rannej špičke možno 5. Takže ak by sa realizoval môj návrh, z kapacitného hľadiska by to Dúbravčanom len a len pomohlo. Čo sa týka toho, či sa to finančne oplatí - myslím si, že áno, lebo aj tak by sa ten triangel zišiel ako miesto pre záložnú električku, ktorá v tých končinách nikde nie je... Rovnako tak by sa dal využívať pri operatívnych výlukach napr. pri nejakej nehode.
Reply on: Majo #124646:
Este mi prezrad cim nahradis nizsiu kapacitu na Vajnoskej (L1) a samotnej Dubravskej radiale a budem to z dopravneho hladiska povazovat za dobry napad. Aj ked neviem ci sa financne oplati...
ja len viem ze tento zoznam bol predlozeny na zasadnuti v dopravnom podniku.
ja len viem ze tento zoznam bol predlozeny na nejakej schodzi.
Reply on: TeBeCe #124663:
spravne po magyarsky ?
Reply on: Majo #124668:

Re #124666 Solider:

1. vec Štrbské Pleso je odvodené od štrbské pleso, konkrétne od pleso... a pleso sa používa s akuzatívom...

2. vec pre zaužívané oblasti (priestory) sa používa tiež akuzatív... spomínaný na Liptov, na Spiš a napr. na Myjavu, na Trnávku, na Podhorské, na Dlhé Diely...

3. vec pre vlastné názvy obcí a miest sa používa genitív (ale sú aj výnimky) do Pezinka, do Senca, do Karlovej Vsi, do Košíc, do Myjavy (mesta)

4. výnimky sú aj všade
napr. na Slovensko, na Ukrajinu (väčšinou to ale súvisí s tým, že aj toto bolo historické oblasti predtým ako boli štátom - ak by sa napr Liptov stal republikou, tiež by sme nehovorili do Liptova)

ide mi len o to, že napriek tomu, že v súvislosti so Sencom sa používa genitív (do Senca), tak ulica je pomenovaná s akuzatívom "cesta na Senec", pričom podľa mňa správne by malo byť "cesta do Senca" resp. bývalý zaužívaný názov "senecká cesta"
Reply on: maco555 #124667:
Ako si na to došiel? Ten Tvoj zoznam mi pripadá dosť nelogický, prečo by trebárs Bombardier ponúkal Flexity Outlook, ktorá je 100% nízkopodlažná, a nie Flexity Classic, ktorá je len čiastočne NP a je teda lacnejšia? Podmienkou v tendri nie je 100% nízkopodlažnosť, stačí aj čiastočná...
Reply on: Solider #124666:
Neviem, neviem... Dám Ti X príkladov, ktoré vyvracajú, čo tvrdíš: na Trnávku, na Ťahanovce, na Sekčov, na Fončordu, na Hájik, na Klokočinu, na Liptov, na Oravu, na Turiec...
Toto su kandidati na nove nizkopodlazne elektricky pre BA (niektore nesplnaju poziadavky objednavatela): Alstom - NGT8, Bombardier - Flexity Outlook, Inekon - Superior, Končar - TMK 2003, Pesa Bydgoszcz - 121N, Pragoimex - LF3, Siemens - Avenio, Stadler-Tango, Škoda - 06 T, Škoda - 15 T.
Reply on: Ike #124662:
Ísť na Štrbské Pleso (časť) je naozaj zaužívané medzi ľuďmi, ale po správnosti by to malo byť ísť do Štrbského Plesa. To bude asi tým, že ísť NA sa dá len na niečo, na niekoho, napríklad na Chopok, Lomnický štít, Pezinskú babu, na Vinobranie, na Aurela.
Reply on: Majo #124661:
Podobnú dilemu som riešil aj ja dávnejšie... napríklad či to je ísť NA Ukrajinu (ako počujem častejšie) ako ísť do Ukrajiny (podľa mňa blbosť) ?
Reply on: Ike #124662:
Keď už, tak povedel, že nasadne "do tankoCH". ?
Reply on: Ike #124662:
"do tankoch"...spravne po kysucky ?
Reply on: AAA #124660:
to nemas pravdu... Štrbské Pleso je geografický názov používaný s akuzatívom... čiže všetko v súvislosti so Štrbským Plesom je "na"... má to jednoduchý historický zaužívaný dôvod - Štrbské pleso (ľadovcové jazero)... tak ako chodíš na Zlaté piesky, na Báger, na Kalnú, tak sa chodí aj na (Štrbske P/pleso... celé je to vlastne dôvodom, že ten názov miestnej časti je povlastnené všeobecné podstatné meno...

ale ešte som nikoho nepočul povedať, že ide na Senec, na Pezinok, na Kežmarok, na Trenčín...

Re #124661 Majo: no pokiaľ viem, povedal, že nasadne do tankov a zrovná Budapešť so zemou"
Reply on: Ike #124659:
Pokiaľ viem, Ján Slotto hovoril, že pôjde "na tankoch do Budapešti", nie?

Re #124660 AAA: Naozaj je správne "do Štrbského Plesa"??? Neviem, mne keby to niekto povedal, tak si myslím, že je ľadový medveď a ide sa tam okúpať...
Reply on: Ike #124659:
Je to názov ulice, takže názov zastávky je OK a napr. väčšina ľudí hovorí idem na Štrbské Pleso, v skutočnosti ale idú do Štrbského Plesa (ako miestna časť).
Reply on: Solider #124658:
a nie je ta formulka "na (mesto, obec)" len dialekt?

lebo analogicky dosť blbo znie "cesta na Pezinok, cesta na Partizánske, cesta na Trenčín"...

v podstate spisovne by si mal ist s tankami do Budapešti 😛 inak on tam nechcel ist, on ju chcel rovno zrovnat

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.