Keď je reč o tých výlukách, tak som zvedavý, či ešte aj vtedy bude DP udržiavať ten trinásťlinkový variant ? Možno som na to fundamentálne alergický ale tak mohli by začať uvažovať, trošku. Na tú našu biednu sieť, s minimálnimi variácimi v centre je to luxus.
Samozřejmě, že 15T v nabídce na metrový rozchod figuruje. Šířka uličky v prostoru kloubů by zůstala stejná. Jen u rozchodů užších než 1000 mm by byl zásah do konstrukce nutný.
Takéto obratiská sa dakde zachovávajú, dakde nie. Ale v tomto prípade je to celkom vítaná záležitosť. Osobne nemám prehľad ako to je inde. Viem, že v Prahe kúsok od Strahovského štadióna je jedno obratisko kde roky nič nekončí, ale je tam furt funkčné, zatrolejované, tri koľaje. Aké sú trendy v iných mestách čo sa týka nepoužívaných obratísk?
Na K-reporte spominal pan Tarant, ze pri uzsom rozchode bude aj uzsia ulicka (lebo je nad podvozkami), ale nie o cely rozdiel rozchodu. Malo by byt ine usporiadanie motora, prevodovky a kolies, ci co to tam vsetko je.
No, su kriticke casy na tej Vajnorskej, ale snad by sa to unieslo. Este by som spravil taku modifikaciu ze 17 aj poobede.
Co sa financii tyka, to zavisi od nakladov na obratisko. Ale v zasade s tvojim navrhom suhlasim.
Z dlhodobeho hladiska by som preferoval nakup nejakych obojsmernych elektriciek (a bolo by super keby sa na to myslelo pri tom pripravovanom, aj ked tomu neverim). Postavil by sa kalifornan a mohlo by sa koncit kdekolvek (pri planovanej vyluke).
Nižšiu kapacitu L1 na Vajnorskej nahrádzať nepotrebuješ, až tak preplnená tam zas nechodí. Stačilo by spraviť CP tak, aby išla povedzme minútu-dve po linke 2 (momentálne je to v prac. dni presne naopak, aspoň v smere von z mesta určite, opačný smer neviem). Čo sa týka kapacity na Karlovesko-Dúbravskej radiále, tá by sa posilnila (aspoň po Karlovu Ves) súpravami na linke 17 (to som v predošlom príspevku zabudol uviesť), pričom tieto súpravy by poobede premávali na linke 7. Na linke 5 by tiež urobili kolo v rannej špičke dve súpravy, ktoré by začínali až od K. Vsi (teda takisto ako teraz). Iná posila zrejme možná už nie je, ale položme si otázku - ak by všetky električky končili v K. Vsi, v akom intervale by chodili náhradné autobusy do Dúbravky? Neverím tomu (podľa doteraz používanej praxe), že by jazdili častejšie ako raz za 6 minút, v rannej špičke možno 5. Takže ak by sa realizoval môj návrh, z kapacitného hľadiska by to Dúbravčanom len a len pomohlo. Čo sa týka toho, či sa to finančne oplatí - myslím si, že áno, lebo aj tak by sa ten triangel zišiel ako miesto pre záložnú električku, ktorá v tých končinách nikde nie je... Rovnako tak by sa dal využívať pri operatívnych výlukach napr. pri nejakej nehode.
Este mi prezrad cim nahradis nizsiu kapacitu na Vajnoskej (L1) a samotnej Dubravskej radiale a budem to z dopravneho hladiska povazovat za dobry napad. Aj ked neviem ci sa financne oplati...
1. vec Štrbské Pleso je odvodené od štrbské pleso, konkrétne od pleso... a pleso sa používa s akuzatívom...
2. vec pre zaužívané oblasti (priestory) sa používa tiež akuzatív... spomínaný na Liptov, na Spiš a napr. na Myjavu, na Trnávku, na Podhorské, na Dlhé Diely...
3. vec pre vlastné názvy obcí a miest sa používa genitív (ale sú aj výnimky) do Pezinka, do Senca, do Karlovej Vsi, do Košíc, do Myjavy (mesta)
4. výnimky sú aj všade
napr. na Slovensko, na Ukrajinu (väčšinou to ale súvisí s tým, že aj toto bolo historické oblasti predtým ako boli štátom - ak by sa napr Liptov stal republikou, tiež by sme nehovorili do Liptova)
ide mi len o to, že napriek tomu, že v súvislosti so Sencom sa používa genitív (do Senca), tak ulica je pomenovaná s akuzatívom "cesta na Senec", pričom podľa mňa správne by malo byť "cesta do Senca" resp. bývalý zaužívaný názov "senecká cesta"
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider