Sorry, ja som to nemyslel az tak ako porovnanie k trolejbusom. Len vseobecne. Resp. tak, ze trolejbus neriesi nic (okrem toho, ze sa mu lepsie lezie po kopcoch) a o eline ludia nebudu chciet pocut po skusenostiach. Tak nejak som to myslel.
tr3mp:
Pokusim sa to zistit, pamatam si ze som u Kajdiho pozeral plany elektriciek na DD, iba bolo strasne malo casu takze si nic nepamatam.
Andrej #12304:
A trolejbusy zase nechodili na Kolibu, takze o com sa bavime? Ked zamrzne trolej, tak je jedno ci elektricke alebo trolejbusu. Ba dokonca je elektricka na tom lepsie, lebo ma iba jeden pol v troleji (nie dva). Ked mas dobry pritlak na pantografe, tak staci ho stiahnut, otrieskat o trolej a ides. S trolejbudom to nie je take jednoduche.
Pomer ceny elektricka/trolejbus neviem posudit, ale nemozno sa predsa vzdy odvolavat len na cenu.
Treba si polozit otazku takto: co prinesie obyvatelom sidliska trolejbus a co elektricka? Dovolim si tvrdit, ze trolejbus okrem absencie vyfukovych plynov neprinesie vobec nic alebo len velmi malo. Elektricka by znamenala cesty z centra bez prestupu.
Spytam sa, co prinesie DPB trolejbus a co elektricka? Trolejbus prinesie investicie na vozidla, zbytocne dlhe manipulacne trate a manipulacne jazdy. Cestujucich, ktori idu z Hodzovho nam. cez Mudronovu na Dlhe Diely si viem predstavit len velmi tazko... Elektricka = uspora vykonov (cast km vykonavanych v Karlovej Vsi sa presuva na Dlhe Diely, okrem toho kapacitnejsie vozidlo umoznuje mierne predlzit interval na sidlisku.
U starostu Karlovky zrejme niekto loboval, ked zmenil nazor.
Inak Turbo, kolko stoji 1 km elektrickovej trate a kolko 1 km trolejbusovej (v podmienkach Dlhych Dielov)?
Andrej>
elektricky jazdia tuto zimu prave najpresnejsie a najspolahlivejsie (mimo 2.1.2003) maju svoje vyhody aj nevyhody v zime, to je myslim jasne.
Ked je cez den kalamita co jazdi???
Ja si myslim, ze je to riadna blbost, pretoze ako to tu uz dakto pisal bolo by ovela drahsie tahat trolej odvolakadial z Patronky a okolia ako urobit vyhybku na Molecovej a vytiahnut saliny do kopca na Dlhace.
sorry vsetci, ale po tejto zime tazko presvedcite ludi o uzitocnosti elektriciek. Ved staci, ze sa nieco zomelie, tak nejazdia, alebo len tak ako boh da. Takze sorry, turbo, ale nezaoberal by som sa s tym :DD.
Neverim, ze elektricka na DD je dvakrat drahsia ako trolejbus, v tom bude mat prsty nejaky odporca elektriciek, mozno isty Lunacek. Vsak na elektricku staci spravit trat a presmerovat jednu linku z Karlovky na DD. Napr. linku 9. Meniaren asi netreba, ta co tam je to utiahne. Na trolejbus treba tahat dlhe pripojne vetvy, samotnu trat na DD, kupit aspon 15 az 20 novych trolejbusov (pri cene cca 15 mil. Sk za kus) + novu meniaren. Nemyslim si ze ta co tam je utiahne celu Mlynsku dolinu + subezny usek s elektrickou + DD. Navyse je to pre cestujuceho rovnako atraktivna ako autobus, lebo musi prestupovat, pripadne bude stat v zapche (32). Okrem toho je sidlisko DD dost velike na nieco kapacitnejsie ako klbovy trolejbus, tramvaj (2xT) je tam akurat. Co si myslite vy? Strasne by ma zaujimalo odkial ma starost Karlovky take informacie ze elektricka ja dvakrat drahsia, neverim tomu! Co si myslite vy?
#12295> Pardón, on už prepravný poriadok hovorí, že na zastávkach na znamenie musí cestujúci stáť tak, aby ho vodič mohol vidieť. Nebolo by však na škodu, keby DP o tejto zmene informoval, napríklad v Bratislavských novinách. Ukážte mi človeka, ktorý si preštuduje prepravný poriadok skôr, než sa dostane do sporu s Dopravným podnikom...
Keď už sa na zastávkach na znamenie nemusia dávať znamenia pri nástupe, nebolo by od veci zrušiť nápis "na znamenie", pretože je mätúci. Alebo ho nahradiť nápisom "pre viditeľných":-)
Turbo > k poslednemu prispevku:
v Presove kedysi bolo nepisanym zvykom (a mnohi ludia ti tak robia doteraz), ze na zastavke na znamenie:
A. sa mava vertikalne (zhora nadol a spat), ked chcem na linku nastupit.
B. sa mava horizontalne (zlava doprava), ked nechcem na linku nastupit.
To isteze nemozno ocakavat od bezneho cestujuceho, ale ja ako nadsenec MHD, snazim sa vychadzat v ustrety vodicom tak, ze ked som na tej zastavke sam a nechcem do vozidla nastupit, tak im vodorovne zamavam, nech sa zbytocne nezdrziavaju.
Mimochodom, celkom rád by som sa dočkal zastávok na znamenie aj na električkách. Nemuselo by sa zbytočne zastavovať na Novom záhone, pri vozovni, na Krčaciach...
rohtuA >
Suhlasim, ze skratenie intervalu z 5 na 4 min. rano Eisnerovu z biedy nevytrhne. O priplacani VW na dopravu som nevedel. Ale aj tak je na mieste otazka, ci je ekonomickejsie polovicu spojov linky c. 21 skratit bez zachadzky k VW a zriect sa tym priplatku za tieto spoje alebo ten priplatok mat a tie kilometre k VW jazdit. Nemam cisla, neviem kolko VW plati, takze to prenechavam inym...
Co sa tyka 22+34 tam som nepomyslel na to, ze interval 34-ky je 9-10 min. A jeho skratenie na 7,5 min. (=2x15 min.) by asi bolo prilis velkoryse... Riesenim by bolo znepravidelnenie intervalu na linke c. 22, ale to zasa nesedi s linkou c. 20 a samotne preplnovanie linky c. 34 je dovodom, aby som upustil od tohto navrhu. Taktiez okruh DNV - Racianske myto - DNV by vnasal nepravidelnosti na linku.
zastavky na znamenie >
(opat zas raz priklad z PO):
U nas sa vzdy na zastavke mavalo, a to az do decembra 2002 (to bolo minuly mesiac), kedy sa zaviedol novy interny predpis DPMP, ze zastavka na znamenie, pokial na nej stoji cestujuci sa meni na zastavku stalu. Tzn., ze vodic musi zastavit, aj ked dotycny neda znamenie.
Preo to zmenili? Oficialne stanovisko DPMP je, ze zmena sleduje rozsirovanie sluzieb pre cestujucich. V zmysle pravidla "cestujuci - nas pan" sa snazi DP prisposobovat cestujucemu a nie cestujuci DPMP. Dovodom na zmenu bola napriklad skutocnost, ze mnoho zastavok na znamenie je za tmy velmi zle osvetlenych. Starsi ludia uz vidia slabsie a casto cislo linky rozpoznaju az na poslednu chvilu - stavalo sa, ze vodic to posudil ako oneskorene znamenie a nezastavil. Okrem toho boli aj vyslovene zlomyselni vodici, ktori sa zabavali na ukor cestujucich. Boli pripady, ked zavod skoncil zmenu, na zastavku (na znamenie) vyslo asi 40 ks pracujuceho ludu. Samozrejme nikto z nich ruku nezdvihol a vodic im (aj napriek tomu, ze odchod spoja bol prisposobeny prave konciacemu podniku) nezastal!
Mimochodom, na tuto temu som sa rozpraval s jednym presovskym vodicom. Povedal mi, ze tuto zmenu vita, pretoze mu ulahcuje pracu a zbavuje ho stresu. Takto musel do poslednej chvile davat pozor, co urobi ten nestastnik na zastavke, ci da ruku hore alebo nie, pricom riskoval smyk a pod. Teraz problem nie je, ak vidi cestujuceho, zastavi. A samotni presovski cestujuci si, ako inak, pochvaluju.
Papyr:
To je uz na inteligencii vodica, ze vidi staru babicku a pribrzdi, popripade zastavi. Ale je to kravina aby sa zastavovalo vzdy. Nepoviem ked je to zastavka na ktorej stoji na znamenie iba jedna linka, potom je to jasne, ale ked ich tam stoji viac a navyse kazda ide niekam inam... Tam to ma opodstatnenie, nech si kazdy zamava ked chce nastupit. Minule som cakal na linku 20 (nie 22) na zastavke Krpas. Isla linka 22. Vodic zacal brzdit. Potom som mu zamaval vodorovne nech nestoji, ja nechcem nastupovat. Pozrel na mna ze co mu mavam, potom pochopil, slapol po plyne a isiel dalej. Lenze kolko takych ludi ako je je?
Služobné predpisy DPB slúžia na vnútornú potrebu, čiže cestujúcim môžu byť srdečne ukradnuté. A ak obyčajný cestujúci s IQ > 5 vidí na zastávke "na znamenie", tak tú ruku zvyčajne zodvihne, pretože si celkom logicky myslí, že nejaké znamenia musí dať. Robím to tak aj ja.
Kedysi bolo na zastávkach na znamenie na tabuli pod nápisom "ZASTÁVKA" ako pozadie červené vyobrazenie ruky (=dlaň a prsty, nie celá končatina). A bolo všetko jasné.
OK tak to nie je ludmi. Ja byt vodicom tak sa riadim pravidlom: "Ked nezamavas, nezastavim!" A bude mi jedno ci to je stara pani , alebo daka 25 slecna.
Nie, ludia nie su lenivy zdvihat paprcu, to DPB vymisla ********. Aj tak sa mozem stavit, ze zo sto ludi 99 bude mavat, lebo ani nevie ze podla novych predpisov uz netreba. Co som pisal o tej linke 32 a ZOO, tak ten clovek na nas pozeral a nechapal preco sme zastavili. Mala otazka vedeniu DPB: Kolko nadty by sa dalo usetrit na zbytocnych rozjazdoch autobusov??? Vsak dnes sa setri kde sa da, takto som to pocul priamo od viecerych ludi v DPB. Preco sa teda zavadzaju taketo opatrenia, ktore nic neusetria, ba naopak, iba sposobuju zvysenu spotrebu nafty??? Dobre, nie je to extra vela, ale predsa.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp
Inak Turbo, kolko stoji 1 km elektrickovej trate a kolko 1 km trolejbusovej (v podmienkach Dlhych Dielov)?