Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej>
elektricky jazdia tuto zimu prave najpresnejsie a najspolahlivejsie (mimo 2.1.2003) maju svoje vyhody aj nevyhody v zime, to je myslim jasne.
Ked je cez den kalamita co jazdi???

Elektricky
Ja si myslim, ze je to riadna blbost, pretoze ako to tu uz dakto pisal bolo by ovela drahsie tahat trolej odvolakadial z Patronky a okolia ako urobit vyhybku na Molecovej a vytiahnut saliny do kopca na Dlhace.
Anrej (Anndy008)

Anrej (Anndy008)

sorry vsetci, ale po tejto zime tazko presvedcite ludi o uzitocnosti elektriciek. Ved staci, ze sa nieco zomelie, tak nejazdia, alebo len tak ako boh da. Takze sorry, turbo, ale nezaoberal by som sa s tym :DD.
K clnku Trolejbusová doprava na Dlhých dieloch:

Neverim, ze elektricka na DD je dvakrat drahsia ako trolejbus, v tom bude mat prsty nejaky odporca elektriciek, mozno isty Lunacek. Vsak na elektricku staci spravit trat a presmerovat jednu linku z Karlovky na DD. Napr. linku 9. Meniaren asi netreba, ta co tam je to utiahne. Na trolejbus treba tahat dlhe pripojne vetvy, samotnu trat na DD, kupit aspon 15 az 20 novych trolejbusov (pri cene cca 15 mil. Sk za kus) + novu meniaren. Nemyslim si ze ta co tam je utiahne celu Mlynsku dolinu + subezny usek s elektrickou + DD. Navyse je to pre cestujuceho rovnako atraktivna ako autobus, lebo musi prestupovat, pripadne bude stat v zapche (32). Okrem toho je sidlisko DD dost velike na nieco kapacitnejsie ako klbovy trolejbus, tramvaj (2xT) je tam akurat. Co si myslite vy? Strasne by ma zaujimalo odkial ma starost Karlovky take informacie ze elektricka ja dvakrat drahsia, neverim tomu! Co si myslite vy?
A co tak zrusit rovno cele zastavky???
Je to dost naprd toto vyhlasenie.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12295> Pardón, on už prepravný poriadok hovorí, že na zastávkach na znamenie musí cestujúci stáť tak, aby ho vodič mohol vidieť. Nebolo by však na škodu, keby DP o tejto zmene informoval, napríklad v Bratislavských novinách. Ukážte mi človeka, ktorý si preštuduje prepravný poriadok skôr, než sa dostane do sporu s Dopravným podnikom...

Keď už sa na zastávkach na znamenie nemusia dávať znamenia pri nástupe, nebolo by od veci zrušiť nápis "na znamenie", pretože je mätúci. Alebo ho nahradiť nápisom "pre viditeľných":-)
Turbo > k poslednemu prispevku:
v Presove kedysi bolo nepisanym zvykom (a mnohi ludia ti tak robia doteraz), ze na zastavke na znamenie:
A. sa mava vertikalne (zhora nadol a spat), ked chcem na linku nastupit.
B. sa mava horizontalne (zlava doprava), ked nechcem na linku nastupit.
To isteze nemozno ocakavat od bezneho cestujuceho, ale ja ako nadsenec MHD, snazim sa vychadzat v ustrety vodicom tak, ze ked som na tej zastavke sam a nechcem do vozidla nastupit, tak im vodorovne zamavam, nech sa zbytocne nezdrziavaju.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Mimochodom, celkom rád by som sa dočkal zastávok na znamenie aj na električkách. Nemuselo by sa zbytočne zastavovať na Novom záhone, pri vozovni, na Krčaciach...
rohtuA >
Suhlasim, ze skratenie intervalu z 5 na 4 min. rano Eisnerovu z biedy nevytrhne. O priplacani VW na dopravu som nevedel. Ale aj tak je na mieste otazka, ci je ekonomickejsie polovicu spojov linky c. 21 skratit bez zachadzky k VW a zriect sa tym priplatku za tieto spoje alebo ten priplatok mat a tie kilometre k VW jazdit. Nemam cisla, neviem kolko VW plati, takze to prenechavam inym...

Co sa tyka 22+34 tam som nepomyslel na to, ze interval 34-ky je 9-10 min. A jeho skratenie na 7,5 min. (=2x15 min.) by asi bolo prilis velkoryse... 🙂 Riesenim by bolo znepravidelnenie intervalu na linke c. 22, ale to zasa nesedi s linkou c. 20 a samotne preplnovanie linky c. 34 je dovodom, aby som upustil od tohto navrhu. Taktiez okruh DNV - Racianske myto - DNV by vnasal nepravidelnosti na linku.

zastavky na znamenie >
(opat zas raz priklad z PO):
U nas sa vzdy na zastavke mavalo, a to az do decembra 2002 (to bolo minuly mesiac), kedy sa zaviedol novy interny predpis DPMP, ze zastavka na znamenie, pokial na nej stoji cestujuci sa meni na zastavku stalu. Tzn., ze vodic musi zastavit, aj ked dotycny neda znamenie.
Preo to zmenili? Oficialne stanovisko DPMP je, ze zmena sleduje rozsirovanie sluzieb pre cestujucich. V zmysle pravidla "cestujuci - nas pan" sa snazi DP prisposobovat cestujucemu a nie cestujuci DPMP. Dovodom na zmenu bola napriklad skutocnost, ze mnoho zastavok na znamenie je za tmy velmi zle osvetlenych. Starsi ludia uz vidia slabsie a casto cislo linky rozpoznaju az na poslednu chvilu - stavalo sa, ze vodic to posudil ako oneskorene znamenie a nezastavil. Okrem toho boli aj vyslovene zlomyselni vodici, ktori sa zabavali na ukor cestujucich. Boli pripady, ked zavod skoncil zmenu, na zastavku (na znamenie) vyslo asi 40 ks pracujuceho ludu. Samozrejme nikto z nich ruku nezdvihol a vodic im (aj napriek tomu, ze odchod spoja bol prisposobeny prave konciacemu podniku) nezastal!
Mimochodom, na tuto temu som sa rozpraval s jednym presovskym vodicom. Povedal mi, ze tuto zmenu vita, pretoze mu ulahcuje pracu a zbavuje ho stresu. Takto musel do poslednej chvile davat pozor, co urobi ten nestastnik na zastavke, ci da ruku hore alebo nie, pricom riskoval smyk a pod. Teraz problem nie je, ak vidi cestujuceho, zastavi. A samotni presovski cestujuci si, ako inak, pochvaluju.
Papyr:
To je uz na inteligencii vodica, ze vidi staru babicku a pribrzdi, popripade zastavi. Ale je to kravina aby sa zastavovalo vzdy. Nepoviem ked je to zastavka na ktorej stoji na znamenie iba jedna linka, potom je to jasne, ale ked ich tam stoji viac a navyse kazda ide niekam inam... Tam to ma opodstatnenie, nech si kazdy zamava ked chce nastupit. Minule som cakal na linku 20 (nie 22) na zastavke Krpas. Isla linka 22. Vodic zacal brzdit. Potom som mu zamaval vodorovne nech nestoji, ja nechcem nastupovat. Pozrel na mna ze co mu mavam, potom pochopil, slapol po plyne a isiel dalej. Lenze kolko takych ludi ako je je?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Služobné predpisy DPB slúžia na vnútornú potrebu, čiže cestujúcim môžu byť srdečne ukradnuté. A ak obyčajný cestujúci s IQ > 5 vidí na zastávke "na znamenie", tak tú ruku zvyčajne zodvihne, pretože si celkom logicky myslí, že nejaké znamenia musí dať. Robím to tak aj ja.

Kedysi bolo na zastávkach na znamenie na tabuli pod nápisom "ZASTÁVKA" ako pozadie červené vyobrazenie ruky (=dlaň a prsty, nie celá končatina). A bolo všetko jasné.
OK tak to nie je ludmi. Ja byt vodicom tak sa riadim pravidlom: "Ked nezamavas, nezastavim!" A bude mi jedno ci to je stara pani , alebo daka 25 slecna.

🙂
Nie, ludia nie su lenivy zdvihat paprcu, to DPB vymisla ********. Aj tak sa mozem stavit, ze zo sto ludi 99 bude mavat, lebo ani nevie ze podla novych predpisov uz netreba. Co som pisal o tej linke 32 a ZOO, tak ten clovek na nas pozeral a nechapal preco sme zastavili. Mala otazka vedeniu DPB: Kolko nadty by sa dalo usetrit na zbytocnych rozjazdoch autobusov??? Vsak dnes sa setri kde sa da, takto som to pocul priamo od viecerych ludi v DPB. Preco sa teda zavadzaju taketo opatrenia, ktore nic neusetria, ba naopak, iba sposobuju zvysenu spotrebu nafty??? Dobre, nie je to extra vela, ale predsa.
Turbo: s tymi zastavkami na znamenie to nie je az taka blbost. Si predstav, ze tam stoji stara babicka, ktora blbo vidi na cisla: ma mavat na kazdu velku hranatu vec, ktoru vidi v dialke, vratane kamionov, aby po zastaveni zistila, ze to nie je jej autobus a aj tak ho nechala ist dalej? Okrem toho, zastavky na znamenie byvaju aj tak spravidla zriadovane tam, kde je maly predpoklad nastupu ludi a kde vacsinou jazdi minimum liniek.

A k tej Mokröhajskej - hranici pasma: co takto zmenit pravidla a pre linku 21 i ostatne linky, ktore nestoja na hranicnej zastavke, zaviest pravidlo: hranica tarify je tam, kde je a posledna zastavka pred tymto bodom patri do 1. pasma a prva za tymto bodom do 2. pasma? a bolo by.
A to s tym mavanim je pekna kravina. To uz su ludia lenivi aj tu paprcu zdvihnut???????
😞 😞
frenky:
budiz! 🙂
TURBO> a preco len pre 21?? Sak pre ostatne linky je tiez dost zbytocna.
Nemyslel som na schody, ale na kapacitu 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
A ihned dalsi dovod preco by to neslo je ten, ze podla D2/1 (ci aky predpis to je - pre gumokoly) je vodci autobusu povinny zastavit na zastavke na znamenie aj ked mu osoba stojaca na nej nezamava. Teda ak by niekto cakal na iny spoj ako 21, tak ta by tam aj tak musela zastavit. To je totalna, nechcem nadavat, blbost!!! Minule som isiel 32 a pri ZOO stala jedna osoba na zastavke. Nezamavala a vodic musel aj tak zastavit. Samozrejme nikto nenastupoval ani nevystupoval. Takychto prikladov je mnoho. Stale si myslim ze je to totalna ******* a netusim k comu to ma byt dobre. To uz nikekoho nenapadlo nieco ine, tak musel zaviest takuto kravinu? (inac, neviem kto za to moze, ale nepaci sa mi to)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.