Reply on: 6222 #123067:
Čo sem pletieš vodičov? Myslíš že je pre nich férové platiť za diaľnice, keď ešte pred 20-timi rokmi boli "zadarmo"? Myslíš, že vybrané peniaze by sa spláchli do Dunaja? Však tie by sa mohli venovať na rekonštrukciu ciest, zlepšenie MHD v danej lokalite, údržbu zelene, teda do takých vecí, ktoré sú automobilovou dopravou poškodzované.Tu vôbec nejde o vodičov, ale o ľudí. A o to, či je pre väčšinu výhodný súčasný živelný stav, alebo ho treba nejako (ak máš lepší návrh sem s ním) regulovať. Či sa s tým začneme zaoberať až vtedy, keď na prechádzku po centre bude nutné vzidať si dýchaciu masku?
Valec
Re #123063 6222: A kto tu hovorí o mýtniciach?
V Londýne (a zrejme aj Manchestri) funguje výber mýta nasledovným spôsobom:
Je vytýčená zóna (http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/assets/DetailMapECCZ.pdf), vjazd do ktorej je v učených časoch spoplatnený (v súčastnosti sumou 8 libier, t.j. takmer dvojnásobok celodenného lístka na MHD v danej zóne). Na každom mieste pri vjazde do tejto zóny je, okrem informačnej značky) umiestnený kamerový systém, ktorý sleduje a zaznamenáva evidenčné čísla vozidiel. Údaje o EČV sa zasielajú na centrálne miesto, kde sa radia do databázy. Vodič, ktorý vojde do tejto zóny je povinný do konca príslušného dňa uhradiť sumu poplatku. Zaplatiť sa dá rôznymi spôsobmi (SMS, automat...). Pri platbe je nutné uviesť EČV. Údaje o platbe sa tiež odovzdávajú do centra a porovnávajú sa s databázou EČV vozidiel, ktoré do zóny vstúpili. Kto si do konca dňa nesplní povinnosť platby, dostane v priebehu nasledujúcich dní domov veľmi drahú fotografiu.
Takže žiadne mýtnice, žiadne nálepky, alebo železné portály nad cestami. Vodiči tiež nie je nijako obmedzený pri vjazde do centra zastavovaním.
Viac info na http://www.tfl.gov.uk/roadusers/congestioncharging/default.aspx
Takže na takýto systém je potrebných niekoľko kamier (podľa počtu vjazdov do vymedzenej zóny, príp. aj nejaké kontrólne naviac v rámci zóny), kilometre káblov, vyhodnocovacie centrum, zopár automatov na platbu ale hlavne úpravu legislatívy a POLITICKÚ VÔLU.