Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A to s tym mavanim je pekna kravina. To uz su ludia lenivi aj tu paprcu zdvihnut???????
😞 😞
frenky:
budiz! 🙂
TURBO> a preco len pre 21?? Sak pre ostatne linky je tiez dost zbytocna.
Nemyslel som na schody, ale na kapacitu 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
A ihned dalsi dovod preco by to neslo je ten, ze podla D2/1 (ci aky predpis to je - pre gumokoly) je vodci autobusu povinny zastavit na zastavke na znamenie aj ked mu osoba stojaca na nej nezamava. Teda ak by niekto cakal na iny spoj ako 21, tak ta by tam aj tak musela zastavit. To je totalna, nechcem nadavat, blbost!!! Minule som isiel 32 a pri ZOO stala jedna osoba na zastavke. Nezamavala a vodic musel aj tak zastavit. Samozrejme nikto nenastupoval ani nevystupoval. Takychto prikladov je mnoho. Stale si myslim ze je to totalna ******* a netusim k comu to ma byt dobre. To uz nikekoho nenapadlo nieco ine, tak musel zaviest takuto kravinu? (inac, neviem kto za to moze, ale nepaci sa mi to)
frenky #12279:
(tema linka 21 - Mokrohajska) Keby len cez vikned. Aj cez tyzden tam nikto nenastupuje! Ked uz skola silou mocou chce aby to tam zastavovalo, tak NA ZNAMENIE!!! Potom by sa ukazalo aka vyuzita ta zastavka je. Pripadne spravit to tak, ze linka 21 tam bude zastavovat iba v urcitom case, a aj to na znamenie. Ale uz tusim aky bude dovod preco by to tak neslo spravit. Totiz dovodom budu nasi blby cestujuci, ktori nebudu schopny pochopit preco maju linke 21 zamavat a ostatnym nie. Podla mna sa to vyriesit da. Jednoducho: Na terciku sa napise "Mokrohajska", pod tym linky. Pod tym "Na znamenie pre" a tam 21. V autobuse by na vnutornom displeji blikalo "zastavka na znamenie". To je taky problem??? Dobre, ta hrstka ludi co tam nastupuje na linku 21 mozno bude nadavat, ale vacsina ludi z DNV bude spokojna. Ake u nas to nebude, lebo je hentaky dovod a taky dovod a tamto a toto a basta! Naco hladat ine riesenie, ked aj takto to funguje, ze? Bohuzial. Este si teraz niekto zmysli aby 21 zastavovala aj na zastavke Polnohospodarske uciliste. Miesto spomalovania liniek nech sa radsej kompetentny spytaju vodicov ako casto na zastavke Mokrohajska niekto do linky 21 nastupuje/vystupuje. Oni maju o tom asi najlepsi prehlad, ked tam cely den jazdia.
#12283
Heh a co ak je tam zaloha 1701 alebo 1702??

😃
Áno, prepáčte 🙂 ale tá poznámka s tým vozíčkom má čosi do seba 😉
S vozickom sa do 21 aj tak nikto nedostane... 😉
frenky: Dakujem, neberiem to v zlom 🙂 Opravim.
tr3mp>
pocuj pozeral som si poslednu mapu a je tam taka mala chybicka, totiz Avion linka chodi ako predtym cez CLEMENTISOVU a pri IKEA sa napoji na trasu 53. Ty mas v mape, ze z Avionu ide okolo Vozovne Trnavka, Vozovne Jurajov dvor a uz tam ma trasu subeznu s 53.
Skus to opravit a neber to v zlom. 🙂
frenky: Ja som tiez pocul pri zriadovani zastavky Mokrohajska pre 21, ze je to kvoli skole
#12276 Martin nie je to tak,ze elektricenka na ine pasmo plati az od nasledujucej zastavky? Keby to tak bolo tak sa tym absolutne nic nevyriesilo.
Ja mam informacie, ze 21 zastavuje na Mokrohajskej preto, lebo skola na Mokrohajskej si dala poziadavku, aby tam tie vozy zastavovali.A mam pocit, ze cez vikend tam zastavuju uplne zbytocne.
#12163: Turbo, Lebo riadit klbovy gumokol je o comsi uplne inom ako sa rozbiehat a brzdit na elektricke!!!
Martin: Ale ved zastavka Mokrohajska je tiez v prvom pasme ako Patronka, takze nic sa nezmenilo a cestujuci s prvopasmovou elektricenkou sa dostanu az na prvu zastavku v DNV tak ci tak ...
Pravý dôvod prečo linka 21 zastavuje na Mokrohájskej je ZMENA PÁSMA. DPB to proste nemohol stráviť že v smere do DNV sa ľudia s električenkou len pre pásmo 1 dostali až na prvú zastávku v DNV (v zmysle definície prechodu do iného pásma).
Pridavam niekolko vlastnych postrehov k diskutovanej teme 21. Velmi rad som si na tejto stranke precital mnoho podnetnych navrhov rieseni, ocenujem i pristup Vladimira (najma ked nie je z BA). Chcem len doplnit zopar detailov. Myslim si, ze kapacitne podmienky, s vynimkou rannej spicky boli na 21 vylepsene zmenou grafikonu od septembra (posilnene sedlo na 15 min.,odpoludnia 7 (resp.6) min. , vecer (17:30az18:30) postupny prechod cez 10 min. na 15min. interval. Iste si pamatate ten skok na 20min. po 18:05 z ASMN pred letom.

Takze ostava spicka rano: Moj nazor je, ze problemy vznikaju konciacou smenou VW. Spoje 6:15, 6:20, 6:25 i 6:30 odchadzaju od VW takmer plne (VW rozsiril po lete vyrobu), cim v sidlisku ostavaju nepobrati ludia na zastavkach (=>ako keby na S.Kralika „vypadli“ 3-4 spoje za sebou). Kym sa ludia rozlozia do dalsich spojov, naplnia dalsich cca 4-5 spojov, ktore uz odchadzaju od VW poloprazdne. Je 7:10 a postupne klesa interval na 6, neskor na 7 min. (lebo dve 21 vykonavaju z DNV skolske spoje, cim napr. pomahaju linke 22 cca 7:35 na dopravu ziakov do skol v Dubravke) a spoje su stale plne.

Len pripominam, ze cca od predlzenia vsetkych spojov k VW BA si VW prispieva na dopravu!! Zlucenim liniek 121+122 sice doslo k navyseniu km, avsak nezmenil sa, myslim, pocet vozidiel ani pocet vodicov (naklady nie su len vzkm, ale i mzdy, amortizacia vozidiel...)V pripade 121/122 vs.21 kvoli prestavkam vysla uspornejsia 1 linka s hustejsim intervalom.
Tolko z historie,len sa snazim poukazat na rizika vasich, mnohych velmi dobrych navrhov.
Nadej riesenia rannej situacie v nasom sidlisku (a zabudol som,.. kazde rano cestujem prave 21) vidim napr. v linke 22, resp.jej predlzeni, nakolko si myslim,ze zlepsenie int. o 1 min. na linke 21 by najma Eisnerovej velmi nepomohlo.

Vladimir:> Riesenie rozdelenej 21 je pekne (rizika vyssie). K spojeniu 22+34 : Dubravcania by asi velmi neprivitali, keby im prisla plna 34 (i teraz z Dubravky rano a najma podvecer z mesta chodi velmi plna). A k vypoctu „68,625km“...ked na 22 je int. 15 a na 34 int. 9/10 min. a tieto cisla nie su ani nasobkom..by asi vyslo cosi ine. A kedze su a 20+22 (i 34+83 )prelozene, troska sa bojim, aka naslednost by nastala v skutocnosti pri okruznej linke DNV-Dubravka-Rac.myto-Hodzovo nam.-Dubravka..(po cca 59 min. jazdnej doby bez konecnej by mala 22 prist presne na Alexyho do prekladu s 20?). Inak vdaka za info o PO, paci sa mi „vasa“ stranka i system prejazdov.
Vladimir: #12260) Od VW idu rano ludia, co koncia nocnu smenu. VW bezi non-stop na 3 smeny.

Cidla pred semaformy pre elektricky. TOTO sere aj mna ! Hlavne v tuneli. NACO TAM DALI to cidlo, ked tam musim tak ci tak stat ?!?!?! Mali ho dat do polky tunela a to by sa v pohode stihla krizovatka uvolnit ! TAK BY TO MALO VYZNAM ! Ale takto ??? V smere do mesta sa to neda, lebo cidlo by nevedelo rozoznat ci pojdem do tunela, alebo dalej rovno (tam zastavovat krizovatku netreba). Ja to riesim tak, ze ked vychadzam z tunela, zablokujme vyhybku, a cervena, necervena, idem dalej ani nezastavim a kym pridem ku krizovatke uz aj tak vsetko stoji. Samozrejme mam tam dobry prehlad a pozrem, ci nieco ide, alebo nie. A v smere do mesta to iste - prehodim vyhybku, na semafor ani nepozeram )je jasne ze je cervena), este je aj v zlom uhle, aj tak by som nan nevidel, potiahnem az po cestu a tam zastavim a v podstate hned mam volnu krizovatku a idem.
Cize ja si semafory v okoli tunela vobec nevsimam, nezdrzujem sa tym, a nezastavujem sa zbytocne. Cestujuci to tiez ocenili. Dokonca som mal na tom useku raz kontrolu (samozrejme oznamil mi to az na Kapucinskej), lepilo mi, ze ma sprdne ze som nestal na cervenej, ale nic, bolo to v pohode.
Je to tam na pindu a zdrzuje to elektrickovu dopravu. Ked tam tie senzory posunu do polky tunela, budem si mozno ten semafor aj vsimat.
#12269> uz som prisiel na to, preco mam na tej mape Furmansku aj v Dubravke...vyzera to tam ako nazov ulice, ale ono je to iba nazov tej zastavky 🙂

a co sa tyka toho premenovania, niekto asi omylom premenoval celu agatovu na furmansku a neskor omyl napravili, preto ta zastavka a rozne mapy 🙂
XxX > Ak sa nemylim, tak:
- povodne existovala jedna Agatova ul., ktora zacinala v Lamaci a siahala az po Technicke sklo (po tejto ceste jazdievala linka c. 41)
- potom sa postavila dialnica a Agatova ulica bola fyzicky predelena touto dialnicou
- postupnou vystavbou sidliska v Dubravke a trvalym prerusenim Agatovej ul. sa postupne stracal vyznam povodneho spolocneho oznacenia pre obe casti ulice
- v roku 1992 sa napokon Lamacska cast Agataovej ul. premenovala na Furmansku. Dubravska cast existuje nadalej pod oznacenim Agatova.
Z toho by malo vyplyvat, ze oznacenie zastavky MHD Furmanska je miestopisne nespravne.


Co sa tyka tej linky 22 + 34 - nedoslo by tam k navyseniu nakladov, pretoze by sa jednalo len o zlucenie existujucich spojov linky c. 22 (premavka len v spicke v intervale 15 min.) so spojmi linky c. 34. Ba dokonca by sa takyto zlucenim spojov 4x za hodinu usetril dnes dvojmo prechazdany usek Pri krizi - Alexyho (prienik tras liniek c. 22 a 34). Tento usek je dlhy 1 125 m. To znamena, ze ak vynasobime pocet spojov linky c. 22 za den (vykonava sa 30 spojov v jednom + 31 spojov v druhom smere, t.j. spolu 61 spojov) a kilometricku dlzku tohto useku (1,125 km) zistime, ze DPB by takto denne (t.j. kazdy den) usetril cca 68,625 km !!! Okrem toho by sa rozsirili moznosti pre obyvatelov DNV, i ked povedzme si uprimne, zhorsili by sa podmienky pre obyvatelov Dubravky (ludia z DNV by sa trepali do spojov povodne "dubravskych").
Okrem toho by sa ustrene mnozstvo nafty (68,6 km/den) trochu zmensilo nasadenim klbovych vozidiel aj na usek DNV - Dubravka (miesto povodnych solo vozidiel na linke c. 22).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.