Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #122403:

Presnú ekvivalentu by som musel pohľadať. Ale určite po celom okolí Berlína chodia kade-tade prímestké vlaky vlastne aj všetkých velkých miest Lipsko, Hamburg, Hannover...
No ono je pravda že je o 8km dlhšia, ale hlavnú výhodu vidím v tom že vlak nemusí stať na semafóroch a pod. Sám vieš že na Patrónke a Pražskej ceste, križovatke pri SAV situácia nie je ružová. A treba myslieť aj na zimu, koľko razy hore Pražskou išli autobusy krokom? Neviem ono by to bolo zaujímavé odskúšať čo by skorej bolo v BA na stanici či vlak alebo autobus...tažko hovoriť dopredu lebo taký experiment ešte nebol, ...možno máš aj pravdu.
Reply on: tr3mp #122404:
Neexistujúcu trať do Modry a existujúcu trať do Záhorskej Vsi považujem za jediné lokálne trate v Bratislavskom kraji, ktoré by mali resp. majú v osobnej doprave nejaké opodstatnenie. ?
Reply on: S499.1023 #122361:
Kraj však ako objednávateľ výkonu vo verejnom záujme vystupuje ako správny orgán, ktorý uzatvára s dopravcami správne dohody, pričom tým uzavretím vykonáva jednu z foriem činnosti verejnej správy.
A čo sa týka toho dotovania železnice krajom, keby sa chcelo dá sa to. Napr. VÚC môže poskytovať dotácie právnickým osobám, ktorých zakladateľom je vyšší územný celok, a to na konkrétne úlohy a akcie vo verejnom záujme alebo v prospech rozvoja územia vyššieho územného celku. A železničná doprava je verejný záujem.
Reply on: intony #122407:
Nuž, čo by bolo. Leží si tam a tíško čaká na zrušenie 😃. Keby sa bolo stihlo dostavať predĺženie do Jablonice, mohlo to mať zmysel ako kratšia cesta, než cez Kúty alebo Trnavu. Takto je to trať nikam. Predpokladám, že vieš, kde je v Plaveckom Mikuláši, presnejšie povedané v poliach za Plaveckým Mikulášom, stanica?
Reply on: MiroBA #122406:
Menuj, prosím, konkrétne. Aj trate v Nemecku, aj tie zdroje peňazí. Koľko sa asi tak podľa teba utŕžilo za polorozpadnutú búdu v karloveskej zátoke a či Bratisalva naozaj nemá iné výdavky než investovať do sexuálneho uspokojenia 5,5 šotouša. Špidlovské "Zdroje jsou" vyslovene nenávidím. Aj keby všetky tebou menované peniaze boli, dali by sa tisíckrát efektívnejšie (a potrebnejšie) investovať do školstva, do zdravotníctva, nie do nejakej šotomasturbačnej trate.
Reply on: 6222 #122354:
ale kraje ako VUC boli zriadene v 2004
*SOLARIS* maniak

*SOLARIS* maniak

No čo kolegovia, ste pripravení na slávnostné privítanie TEDOMov ?
Reply on: 6222 #122354:
To ťa naučili na Občianskej náuke?
Reply on: S499.1023 #122402:
Samozrejme, myslel som Mikuláš, nie Štvrtok ?
Nie, nemyslím. Neviem čo je so zvyšným úsekom po Plavecký Mikuláš, preto som trať spomenul až po poslednú stanicu... čo sa týka cyklovlaku, aj Zohor-Rohožník je celkom slušný úsek.
Reply on: S499.1023 #122391:

K tomu plateniu. Peniaze by sa na to našli keby sa nedávali na kraviny a havne keby sa všetko nerozpredalo v našom meste pozemky, PKO celé...ozaj nanič nie sú u nás peniaze, a kde skončili peniaze napr. za tie predané Lodenice v karloveskej zátoke. Keby išli na tú dopravu anie niekomu do vačku.
V nemecku je takýchto prímestkých tratí X, lebo tam majú aj iný prístup.
Reply on: tr3mp #122404:
Priatelia, máte aspoň matnú predstavu o nákladnosti železničnej dopravy? Šotopredstavy sú šotopredstavy ale poďme sa baviť o niečom reálnom.
Reply on: Martin Fundárek #122386:
Po uličnej siete ako tram-train systém s konečnou na súčasnej autobusovej stanici.

Niečo podobné by bolo fajn aj v Šamoríne (hoci tu by bola zaujímavejšia trať cez Dunajskú Lužnú a Rovinku).

A ako bonus trať Pezinok - Modra.
?
Reply on: MiroBA #122400:
Mohol by si uviesť príklad ekvivalentu trate Devínske Jazero - Stupava v Nemecku alebo v Rakúsku?
Reply on: intony #122398:
Plaveckého Štvrtku? Však ten leží na trati 120 a máš tam vlak "približne každú hodinu" v tzv. zločineckom takte. Nemyslel si Plavecký Mikuláš?
A ekonomická otázka k tejto trati: Myslíš, že sa vyplatí udržiavať trať kvôli víkendovému cyklovlaku? Nákladná doprava je len po Rohožník.
Reply on: MiroBA #122397:
Trať Simferopoľ - Jalta bola postavená v čase, keď autobusy nedosahovali ani zďaleka dnešné parametre. Dnes sa uvažuje nad zrušením medzimsetského úseku a ponechaním len izolovaných mestských tratí.
Reply on: Kakke #122372:

Nemyslím že by nemala celkom zmysel aj ked je dlhšia ale je segregovaná od IAD. Už len taká križovatka Patrónka si urobí svoje. Takúto trate sú osvedčené po celom Nemecku i Rakúsku.
No samozrejme by sa musela aj zmodernizovať a kúpiť nové vlakové súpravy.
Reply on: MiroBA #122395:
Pokiaľ viem, tak Renault už je z toho vonku.
Reply on: intony #122393:
Čo by som ale prijal - to je nejaký ne/pravidelný jarno-lento-jesenný cyklovlak do Plaveckého Štvrtku. To by bola iná romantika a hlavne by sa človek mal možnosť vyhnúť tzv. Malokarpatskej cykloturistickej magistrále.
Reply on: Ámos #122338:

Trolejbusy do Stupavy, inak to nie je tiež zlá myslienka, prečo by nebola ked na Ukrainskom Kryme môže trať prekonávať celé pohorie...Ale u nás si na to veru dobre počkáme, však nie sú schopní poondiatých pár km prepojiť sieť s traťou Dlhé Diely.
Rozhodne pohyb ľudí tam na to je. Ale skorej by som preferoval ozaj tú železnicu pretože je menej zraniteľná.
Reply on: Ámos #122334:

Správna otázka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.