Vladimir to je sice pekne ze sa snasiz, ale chcem ti pripomenut ze s VW sa do mesta (a naopak) dostat da! Problem je ale taky ze zo zastavok na sidlisku sa do 21tky neda nastupit! Vysvetlim:
AZ Vokswagen: nastupi 3/4 autobusu
Mlynska : -||- malo ludi
Novoveská : autobus je uz celkom zaprataný
Hradistna : mimo spicky tu nastupuju 2-3 ludia ale v spicke sem chodia nastupovat ludia zo sidliska aby sa zmestili.
Milana Marečka: Nastupi len 1/2 zastavky
Stefana Kralika: z 25 ludi sa nacpu ledva 2!
Mokrohajska: v spicke sa stane xe nikto nevystupuje a zbytocne sa otvaraju dvere = sanca ze ta dav vytlaci!
Patronka: Stahovanie Narodov (bus sa vyprazdni a znova napraska)
SAV: odtialto na Nivi je to pohoda!
Toto je situacia v DNV
Podla mna by to vyriesila ta 121 (ex122) ktora by sa odlucila od 21tkyale ta sa nema kde obracat! Ma sa ale vybudovat v DNV obratisko, kde sa bude! v tom pripade by mala trsu M.MARECKA: ludia nastupia- S.KRALIKA: bus sa napraska (ale nastupia vsetci) a ide dalej na NIVY (alebo inde vid frenky)
Tak
Frenky> ked nieco zistis tak mi mailni!
To obratisko uz kludne mohlo stat (a 23 alebo 121 /najlepsie oboje / chodit )
by ho mohli vybudovat spolu s TERNOM (r)
AZ Vokswagen: nastupi 3/4 autobusu
Mlynska : -||- malo ludi
Novoveská : autobus je uz celkom zaprataný
Hradistna : mimo spicky tu nastupuju 2-3 ludia ale v spicke sem chodia nastupovat ludia zo sidliska aby sa zmestili.
Milana Marečka: Nastupi len 1/2 zastavky
Stefana Kralika: z 25 ludi sa nacpu ledva 2!
Mokrohajska: v spicke sa stane xe nikto nevystupuje a zbytocne sa otvaraju dvere = sanca ze ta dav vytlaci!
Patronka: Stahovanie Narodov (bus sa vyprazdni a znova napraska)
SAV: odtialto na Nivi je to pohoda!
Toto je situacia v DNV
Podla mna by to vyriesila ta 121 (ex122) ktora by sa odlucila od 21tkyale ta sa nema kde obracat! Ma sa ale vybudovat v DNV obratisko, kde sa bude! v tom pripade by mala trsu M.MARECKA: ludia nastupia- S.KRALIKA: bus sa napraska (ale nastupia vsetci) a ide dalej na NIVY (alebo inde vid frenky)
Tak
Frenky> ked nieco zistis tak mi mailni!
To obratisko uz kludne mohlo stat (a 23 alebo 121 /najlepsie oboje / chodit )
by ho mohli vybudovat spolu s TERNOM (r)
Vladimír
PREDPOKLADY
a., v DNV je najväčším zdrojom a cieľom ciest priemyselný areál Volkswagen a oblasť sídliska v lokalite Podhorské + oblasť Istrijskej ul.
b., hlavné prepravné prúdy smerujú v čase rannej špičky z Podhorského a Istrijskej ul. (ďalej len sídlisk) do centra mesta a z centra mesta k Volkswagenu. V čase špičky odpoludnia je situácia opačná a v mimošpičkovom čase sú prúdy v oboch smeroch porovnateľné.
MOŽNÉ OPATRENIA
c., šetriť kilometre v čase špičky na úsekoch a smeroch, ktoré nie sú žiadané a ich prevedenie na úseky a smery, ktoré nesú hlavnú záťaž.
d., využiť v čase a v smere, keď je rozhodujúcim pri cestách Volkwagen cestný obchvat DNV (ako linka č. 92) a v čase a smere, keď sú rozhodujúce sídliská trasu cez Istrijskú a Eisnerovu ul.
NÁVRH
e., zmeniť spôsob premávky na linke č. 21 nasledovne:
e1: v čase špičky ráno presmerovat polovicu spojov v smere k Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV - šetrí sa tým v rannej špičke menej atraktívny úsek cez DNV. Zvyšné spoje viesť i naďalej cez DNV s ukončením na zastávke Mlynská - šetrí sa tým úsek Mlnyská - Volkswagen. Čiastočné zníženie kapacity k VW je kompenzované zrýchlením trasy pre pracovníkov VW (trasa bez sídlisk), a tým pádom i uvoľnenie kapacity vov ozidle (bez cestujúcich na sídliská)
e2: v čase špičky odpoludnia presmerovať polovicu spojov v smere od Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV. Výhody a kompenzácie odbodné ako v bode e1.
e3: v záťažových smeroch a časoch pre DNV (ráno od VW, popoludní k VW) všetky spoje vedené cez sídliská.
e4: v čase mimo špičky trasa bez zmeny
NAVRHOVANÁ ORGANIZÁCIA
f., skrátenie trasy linky č. 21 v čase špičky len po zast. Mlynská a súčasne predĺženie intervalu ráno z 5 na 8 min. a popoludní z 6 na 10 min. V ostatnom čase bez zmeny trasy a intervalu.
g., zavedenie novej expresnej linky - linky č. 121 (vetva linky č. 21), ktorá premáva cez cestný obchvat DNV. Premávka len v čase špičky - ráno smerom k VW - interval 8 min., popoludní len smerom od VW (interval 10 min.). V smeroch, v ktorých linka č. 121 sa vozidlá tejto linky vracajú ako linka č. 21 (t.j. cez sídliská) s rovnakým intervalom.
ZÁVER
h., Volkswagen Bratislava má zabezpečené z mesta priame spoje linky č. 121 - oproti dnešnému stavu zmena interalu ráno z 5 na 8 min., popoludní z 8 na 10 min. Priame spoje sú zavedené len ráno smerom k VW a popoludní smerom od VW. V ostatnom čase a smere je doprava k Volkswagenu zabezpečená linkou č. 21 cez sídliská.
i., Sídliská majú i naďalej linku č. 21, kde došlo k nasledovným zmenám v ponúkanej kapacite:
i1: ráno smerom do mesta interval z 5 na 4 min., smerom z mesta z 5 na 8 min.
i2: popoludní smerom do mesta z 6 na 10 min., smerom z mesta z 6 na 5 min.
i3: prerušené spojenie sídlisk a VW ráno k VW a popoludní od VW (premáva l.č. 121, l.č. 21 len po Mlynskú) dostatočne vynahradia spoje l.č. 20 (dúfam)
i4: mimošpičková obsluha sa nemení.
POLOPATISTICKÉ ZHRNUTIE
Keď ide viac ľudí z DNV do mesta, tak viac spojov ide do mesta, keď ide menej ľudí z DNV do mesta, tak ide menej spojov do mesta.
Keď ide viac ľudí k VW, tak majú priame spoje, keď ide menej ľudí k VW, tak nemajú priame spoje.
*******
Čakám návrhy, komentáre, a samozrejme (ako inak) dôvody, prečo to nejde.