Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kakke #121819:
Stačí ak by to ponúkli zopár bezdomovcom a oni by to odniesli. Ale ževraj išli ceny kovoštrotu dole. Ale sranda je tá, že to není tušímže ani posprejované. (Asi preto lebo sa boja tých akože kamier) ?
Reply on: Sommelier #121821:
azyl.. ovšem ☺
K tej 901 by som sa rád vyjadril v dvoch kontextoch...
K jej predĺženiu do Hainburgu - vzhľadom na 3 železničné stanice v tejto obci a slušný takt na trati od Wolfstahlu - by som osobne neriešil, avšak viem si predstaviť, že by mnohým pomohlo a mnohých motivovalo, ak by nemuseli prestupovať.
Avšak ako sa mi nedávno podarilo zistiť, v Hainburgu sprevádzkovali Kulturfabrik, ktorý sa pomerne rýchlo stal vyhľadávaným miestom pre umelcov a aktivity rôzneho druhu. Vzhľadom na obľúbené krátkozraké, sebecké a beztrestné búracie práce podobných pamiatok, ktoré mohli slúžiť podobným účelom sa zrejme umelecký azil u našich západných susedov bude len rozrastať.
Ďalej to je v letných mesiacoch navštevované kúpalisko, kopec pamätihodností, ktoré sa tu nachádzajú.

Tá linka môže a je na mnohé dobrá. Jednak trpí nedostatkom propagácie, na čo všetko sa dá využiť.

Je dosť možné, že jej zrušením by sme úvahy o cezhraničnej mhd na dlhšie obdobie opäť pochovali.
Z dopravného podniku vďaka menej ako promilovému výkonu, ktorý linka 901 predstavuje neubudne ani mu to nepridá.
Preto akékoľvek prevádzkové argumenty, ktoré sa tu za posledné obdobie vzniesli akosi neakceptujem.
Linke treba dať čas a ja verím, že si časom v sezóne, či mimo nej zaslúži kapacitnejší voz či lepší interval.
http://www.kulturfabrik-hainburg.at/content-sk/vsetko-o-201ekulturfabrik-hainburg201c
Reply on: S499.1023 #121793:
Predpokladám, že problém nie je, avšak aj ty si asi počul o problémoch našich vrchárov pri riešení Molecovej, zvlášť pri návrhu, kedy električka a trolejbus mali mať spoločné nástupište.
Reply on: luky133 #121818:
Ono je tam toľko toho povešaného, že to vnímam skôr ako ozdobu z kovošrotu ? tí čo by to mali odstrániť sa spoliehajú, že to raz odpadne asi, tak ako na zvyšku Slovenska ?
Ináč mám takú otázku. Dnes som po dlhom čase šiel z Hlavnej stanice a stále tam sú tie nefunkčné semafóry pri nástupištiach. Oni nefungujú už asi odnedáva aspoň čo mi pamäť slúži. Preto mi sem ide otázka načo voľakedy slúžili a tie megafóny hlásili odchody či ako? A taktiež tie kamery už asi nefungujú nie?
Reply on: 810zssk #121809:
A teraz sa má čo diať? Ja som poukazoval na to, že keby tú linku Rakúšania chceli, tak by jej dali licenciu po Hainburg ale záujem nie je, len dopravnému podniku to nepáli. Im nevie dopnúť ani keď vidia aká je obsadenosť a ani to, že Rakúska strana nemá záujem. To som chcel povedať ja, nešlo mi o naťahovanie sa s tebou o dotovaných a nedotovaných linkách. Ja tu niesom ten idiot čo nevie pochopiť elementárne veci ale skôr DPB...
Reply on: fanatikmhd #121815:
už to tu niekoľkokrát bolo ?
Nazdarek kluci, mrknete na tohle: http://www.youtube.com/watch?v=lD2YAEISk4w Napiste do komentarov pod video, co si myslite vy. 😛
Reply on: intony #121813:
Hej, môže byť, že to večer zachraňovala nejaká 742 zo Zohoru. Včera 066 zdochla, ráno behala rendezácka 810.485 a poobede už došla náhrada zo Zámkov (810.671).
Reply on: ufo #121812:
dokonca v pondelok bola (asi) 810.066 ťahaná dieslovou "posunovaciou" lokomotívou ?
Reply on: Martin Fundárek #121807:
Nie, tam jazdí zámocká 810 ZSSK. Konkrétne 810.066 je vyzdobená nálepkami linky S2 IDS JMK, ale to je len tak...
Inak momentálne je 810.066 zdochnutá a behá myslím 810.671.

Na východnom pendli behá 810.485, ktorú má prenajatú ZSSK Cargo.
Reply on: Martin Fundárek #121810:
ja som tiez toho nazoru, ale na takom kratkom useku ma to dost prekvapilo, pretoze ten rozdiel medzi statim na krizovatke a zastavke je dost znacny... cakal som porovnatelne...
zoberem si na musku nejaku dubravsku elinu a som zvedavy co to spravi s "druhou fazou preferencie" ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #121806:
"na linke sa dlhsie stoji na semaforoch ako na zastavkach"
To ma vôbec neprekvapuje, je to v súlade s mojimi pozorovaniami. Už dlho tvrdím, že cesta k zvýšeniu atraktivity MHD vedie v prvom rade cez preferenciu na semafrooch, nie cez rušenie zastávok.
Reply on: Kakke #121787:
Ak si si nahodou nevsimol, tak ta linka nema byt dotovana. Cize rakuska strana evidentne nema zaujem o linku do Hainburgu (inak by si ju objednala). Ale podobne napriklad mozno BSK nema zaujem o linku Bratislava - Zilina a vyda jej licenciu, takze to co si trepol je blbost. Problemom v pripade 901 je ze je v subehu s dotovanou dopravou (linka S7).

Predstav si ze by si nejaky rakusky dopravca povedal ze si ide jazdit z Wolfsthalu do Cataja (uleteny priklad, ale ide o princip). Zrejme by sa to u nas tiez neschvalilo, lebo by to mohlo konkurovat dotovanej doprave = nizsie zisky z CL pre dotovaneho dopravcu = potreba vyssej dotacie (ale zalezalo by aj od CP - keby to bolo uplne mimo dotovanych odchodov, tak by to nemusel byt problem). Zakon 168/1996 myslim spomina ako jeden z dovodov pre neudelenie licencie prave pripad subehu s dotovanou linkou.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: AAA #121780:
Z obehov na vlaky.net sa dá vyčítať toto:
Plecháče ťahajú väčšinu rýchlikov na trati Bratislava-Banská Bystrica. Českotřebovské 163 jazdia na niektorých rýchlikoch do Žiliny cez Bohumín, na jednom páre Os Žilina-Mikuláš a s jedným rýchlikom, jedným Zr a jedným párom Os až do Bánoviec n.O. Pražské banány jazdia na dvoch pároch R/Ex do Košíc a jednom Ex do Žiliny, ďalší pár Ex do Žiliny vozí 162.
Na oplátku bratislavská princezná ráno navštívi Lanžhot, čadčianska 811 sa ráno pozrie do Mostov u Jablunkova, teplianske obsluhujú Vláru a jazdia aj do Velkej nad Veličkou, žilinské 162 jazdia s expresmi do Bohumína, s osobákmi z Púchova na Lideč, s jedným párom do Hraníc a jedným dokonca až do Nezamyslíc. Gorily tradične ťahajú vlaky do Prahy nielen z Bratislavy, ale aj z Břeclavi a Brna.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: intony #121776:
Ty brďo, to už aj to prevzali ČD? To už nemá s ekonomikou asi veľa spoločného... Ešte by sa im mohol dať služobný pendel medzi Račou a Vajnormi...
dnes som objavil jednu utilitku a hned som ju otestoval...

meral som jazdne vlastnosti linky č.21 na useku Kooperativa - Mlynske Nivy...
zverejnujem teda vysledky - rychlost voci casu a nadmorska vyska

http://i39.tinypic.com/10s6q1g.jpg

viacero zisteni:
- na linke sa dlhsie stoji na semaforoch ako na zastavkach, co znamena ze preferciou by sa vyrazne zvysila atraktivita MHD..
- GPS signal mi chytilo neskor, teda prvu "depresiu" predstavuje krizovatka Racianske myto... autobus nebol v pohybe vyse pol minuty.
- Druha depresia je zastavka Racianske Myto, ktoru sme vybavili velmi rychlo (par sekund)
- Tretia depresia je zastavka Krizna (na krizovatke sme nestali, len pribrzdali).
- dlha depresia cca 30s je krizovatka so Zahranickou
- posledna dlha depresia je cakanie na odbocenie...

z toho vyplyva, ak si zratam priblizne plochu na osi X kde je graf rovny 0 v miestach mimo zastavok, ze atuobus prestal vyse 2 minut na semaforoch vzhladom na to ze merana trasa trvala 5:48 minut, predstauje to cca 1/3.

mam zalusk po skuskach podobne merania spravit na elinach, rad potom zverejnim 🙂
Reply on: M3go #121804:
Hovorím, že neviem na 100% lebo odkedy je dialnica chodím len po Hainburg aj to len keď idem do obchodu. Ale náhodou minule šiel bus z dialnice smerom cez dedinky a mal smer Bratislava. Tak neviem či to bolo preto lebo bola hustá premávka na dialnici alebo len tak...
Reply on: luky133 #121802:
Blaguss chodi na 100% po dialnici

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.