Keď vo vedení nie je nikto, kto by bol schopný starej konzerve Vodníkovi, lenivému Ľadovi a prelobbovanému Konárikovi odborne oponovať. A dokonca by sa nemuselo ani odborne. Stačilo by dookola opakovať vetu: "Ide to inde, naučte sa to aj vy".
1. Koľko podľa Teba treba dať času linke do ÚR, aby si našla svojich pasažierov? Dva roky? Tri? Podľa mňa pol roka je dostatočný čas na to, aby sa ukázalo, či táto linka má v súčasnej trase nejakú prespektívu. A to nemá.
2. S tým "menej ako promile" si to dosť prehnal - už len z faktu, že celková výprava zďaleka nedosahuje 1000 vozidiel (voči jednému na linke 901), možno usudzovať, že to menej nebude. Ale beriem, že to je len hyperbola. Rozhodne si však nemyslím, že preto, že ide o malý podiel na výkonoch (podľa mňa cca 2,5 promile), by sme mali kašľať na plytvanie.
3. Ak by bola linka vedená do Hainburgu, bola by to iná káva. Lenže mesto vyhlásilo s veľkou pompou, že po zavedení Schengenu zavedie linku do Rakúska, a keď sa po čase ukázalo, že si získanie licencie predstavovalo ako Hurvínek vojnu, namiesto cúvnutia a odloženia zámeru urobili torzo linky, ktoré je nanič.
Hainburg ponúka množstvo veci a je škoda, že tam nejde tá linka. Kulturfabrik má množstvo výstav a predáva sa tam taktiež špeciálna kratička a keď si ju kúpiš máš v tomto okolitom Rakúsko vyše 300 stovky pamiatok zadarmo. Minulý rok som ju využil a je v nej veľa. Tušímže sú tam aj nejaké veci z Hainburgu. Poprípadne by ma zaujímalo ako by bola využívana linka do nákupného centra za Kitsee (teraz mi to úplne vypadlo pritom tam chodím nakupovať ) Ale zasa taká linka by nevyužívala charakter ísž za kultúrou.
Len je otázka ako je zabezpečované jej financovanie. Ak je to z dotácie mesta, resp. zmluvy o výkone vo verejnom záujme zrejme môže ísť o porušenie rozpočtovej disciplíny, resp. neoprávneného použitia verejných prostriedkov.
Stačí ak by to ponúkli zopár bezdomovcom a oni by to odniesli. Ale ževraj išli ceny kovoštrotu dole. Ale sranda je tá, že to není tušímže ani posprejované. (Asi preto lebo sa boja tých akože kamier) ?
K tej 901 by som sa rád vyjadril v dvoch kontextoch...
K jej predĺženiu do Hainburgu - vzhľadom na 3 železničné stanice v tejto obci a slušný takt na trati od Wolfstahlu - by som osobne neriešil, avšak viem si predstaviť, že by mnohým pomohlo a mnohých motivovalo, ak by nemuseli prestupovať.
Avšak ako sa mi nedávno podarilo zistiť, v Hainburgu sprevádzkovali Kulturfabrik, ktorý sa pomerne rýchlo stal vyhľadávaným miestom pre umelcov a aktivity rôzneho druhu. Vzhľadom na obľúbené krátkozraké, sebecké a beztrestné búracie práce podobných pamiatok, ktoré mohli slúžiť podobným účelom sa zrejme umelecký azil u našich západných susedov bude len rozrastať.
Ďalej to je v letných mesiacoch navštevované kúpalisko, kopec pamätihodností, ktoré sa tu nachádzajú.
Tá linka môže a je na mnohé dobrá. Jednak trpí nedostatkom propagácie, na čo všetko sa dá využiť.
Je dosť možné, že jej zrušením by sme úvahy o cezhraničnej mhd na dlhšie obdobie opäť pochovali.
Z dopravného podniku vďaka menej ako promilovému výkonu, ktorý linka 901 predstavuje neubudne ani mu to nepridá.
Preto akékoľvek prevádzkové argumenty, ktoré sa tu za posledné obdobie vzniesli akosi neakceptujem.
Linke treba dať čas a ja verím, že si časom v sezóne, či mimo nej zaslúži kapacitnejší voz či lepší interval. http://www.kulturfabrik-hainburg.at/content-sk/vsetko-o-201ekulturfabrik-hainburg201c
Predpokladám, že problém nie je, avšak aj ty si asi počul o problémoch našich vrchárov pri riešení Molecovej, zvlášť pri návrhu, kedy električka a trolejbus mali mať spoločné nástupište.
Ono je tam toľko toho povešaného, že to vnímam skôr ako ozdobu z kovošrotu ? tí čo by to mali odstrániť sa spoliehajú, že to raz odpadne asi, tak ako na zvyšku Slovenska ?
Ináč mám takú otázku. Dnes som po dlhom čase šiel z Hlavnej stanice a stále tam sú tie nefunkčné semafóry pri nástupištiach. Oni nefungujú už asi odnedáva aspoň čo mi pamäť slúži. Preto mi sem ide otázka načo voľakedy slúžili a tie megafóny hlásili odchody či ako? A taktiež tie kamery už asi nefungujú nie?
A teraz sa má čo diať? Ja som poukazoval na to, že keby tú linku Rakúšania chceli, tak by jej dali licenciu po Hainburg ale záujem nie je, len dopravnému podniku to nepáli. Im nevie dopnúť ani keď vidia aká je obsadenosť a ani to, že Rakúska strana nemá záujem. To som chcel povedať ja, nešlo mi o naťahovanie sa s tebou o dotovaných a nedotovaných linkách. Ja tu niesom ten idiot čo nevie pochopiť elementárne veci ale skôr DPB...
Hej, môže byť, že to večer zachraňovala nejaká 742 zo Zohoru. Včera 066 zdochla, ráno behala rendezácka 810.485 a poobede už došla náhrada zo Zámkov (810.671).
Nie, tam jazdí zámocká 810 ZSSK. Konkrétne 810.066 je vyzdobená nálepkami linky S2 IDS JMK, ale to je len tak...
Inak momentálne je 810.066 zdochnutá a behá myslím 810.671.
Na východnom pendli behá 810.485, ktorú má prenajatú ZSSK Cargo.
ja som tiez toho nazoru, ale na takom kratkom useku ma to dost prekvapilo, pretoze ten rozdiel medzi statim na krizovatke a zastavke je dost znacny... cakal som porovnatelne...
zoberem si na musku nejaku dubravsku elinu a som zvedavy co to spravi s "druhou fazou preferencie" ?
"na linke sa dlhsie stoji na semaforoch ako na zastavkach"
To ma vôbec neprekvapuje, je to v súlade s mojimi pozorovaniami. Už dlho tvrdím, že cesta k zvýšeniu atraktivity MHD vedie v prvom rade cez preferenciu na semafrooch, nie cez rušenie zastávok.
Ak si si nahodou nevsimol, tak ta linka nema byt dotovana. Cize rakuska strana evidentne nema zaujem o linku do Hainburgu (inak by si ju objednala). Ale podobne napriklad mozno BSK nema zaujem o linku Bratislava - Zilina a vyda jej licenciu, takze to co si trepol je blbost. Problemom v pripade 901 je ze je v subehu s dotovanou dopravou (linka S7).
Predstav si ze by si nejaky rakusky dopravca povedal ze si ide jazdit z Wolfsthalu do Cataja (uleteny priklad, ale ide o princip). Zrejme by sa to u nas tiez neschvalilo, lebo by to mohlo konkurovat dotovanej doprave = nizsie zisky z CL pre dotovaneho dopravcu = potreba vyssej dotacie (ale zalezalo by aj od CP - keby to bolo uplne mimo dotovanych odchodov, tak by to nemusel byt problem). Zakon 168/1996 myslim spomina ako jeden z dovodov pre neudelenie licencie prave pripad subehu s dotovanou linkou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
luky133