Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12154> Ak pošleš mailovú adresu, pošlem Ti zoznam nácestných zastávok, z ktorých vychádzajú niektoré spoje.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12153> Starohorská sa premenovala na Karvašovu tuším len minulý rok. Zrejme zohralo úlohu to, že práve tu, na rohu Mýtnej, stojí nová budova Národnej banky Slovenska (Karvaš bol v rokoch 1939-1944 guvernérom NB).
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Jo zabudol som dodat, ze busy su vpravom preto, lebo tam maju zastavku 😃, ktora je na urovni semaforov.

Turbo: No 83 byva napchata skoro vzdy - vcera si mal asi vynimku, normalny clovek ostal doma 😃

Hej, akurat to vyzera tak, ze v pondelok, nepojdu v prahe min. doobeda elektricky kvoli strajku, lebo sa nedohodli zatial s vedenim na premiach, resp. odmenovani.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12151> Myslel som 451. 475 sa mi priplietlo zo starého označenia EM475.1. Ďakujem za opravu.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Hmm sorry ludia, chapem, ze technika ma svoje obmedzenia. Ale vcerajsok jasne ukazal ako ludi odradit od pouzitia MHD hocikedy.

Keby ste nejakemu cloveku vcera spomenuli, ze je vyhodne postavit namiesto metra elektrickovu rychlodrahu a inde t-busy, asi by vas prizabil prinajmensom. Nic v zlom,ale slovo chaos ani zdaleka nepopisuje vcerajsok. Ja som sa vcera po BA pohyboval autom a vselikde som bol a jedine, co som videl, ze bud t-busy stali alebo kopu prazdnych niekam islo. Busy som takmer nevidel.

Este k tym svetlam elektrickovym - tak isto su napr. na sustekovej v petrzalke - smer z ovsista do mesta. Tam je to ziaduce, aby spoje (vsetky okrem 88) mohli pred autami prejst z praveho prudu do uplne laveho (su tam tri pruhy - uplne pravy je vyhradeny pre busy), kedze pokracuju v priamom smere. Takze to v praxi vyzera tak, ze zasvieti zelena elektrickova, auta maju stale cervenu vo zvysnych dvoch prudoch - bus sa presunie pred auta a caka na dalsom semafore (uz obycajnom, kde ma tiez cervenu) No a potom za par sekund maju zelenu vsetci - autobus vpredu aj auta za nim. Celkom elegantne, inak by to asi neslo riesit.
Zrovna pocuvam v radiu ze Prazsky vodici elekticiek idu strajkovat. Udajne chcu rovnake premie ako vodici autobusov. Ja s tym suhlasim. Preco by mali byt vodici poyebanych gumokolov odmenovany lepsie ako vodici tramvaji? Drzim im palce!
K vcerajsej doprave:
Po spracovani fotiek u Peta som sa rutil do Dubravky gumokolom linky 83. Nastupoval som na Lachovej o 20:06. Na moje pocudovanie bol bus (Ikarus 280) prazdny, iba par ludi stalo. A ti stali iba preto lebo sa im nechcelo sediet (mali kde). Co ma vsak este viac prekvapilo bolo to, ze autobus isiel taky prazdny prakticky az po Hodzovo nam., kde sa uz trochu naplnil. Potom na SAV a Patronke. Ale stale nebol prilis plny, dalo sa v nom pohodlne stat, ziadna tlacenica. Pri skleniku sa to uz zacalo vyprazdnovat. Ked som vystupoval na Drobneho tak bus bol uz takmer prazdny. Neviem preco sa ludia na linku 83 stazuju, 21-tka je vecer o osmej plnsia. Viem o com hovorim. 🙂 Potom som sa akosi "pozabudol" v Dubravke. Bol som u Dusana a odrazu som sa pozrel na hodiny a hla - 22:57. Nerozmyslal som a rozlucil som sa a letel na zastavku. Aj ked pojem "letel" moc nesedi, skor som sa smykal. 🙂 Vsade samy lad. Brrr. Na Drobneho som dosiel o 23:03, este som videl nejaku 83 smerom do mesta. Aj by som ju stihol. Ale vsak ja som chcel ist na linku 5, odchod mala mat o 23:06. Co sa vsak nestalo. Linka 5 nesla a nesla. Okolo mna sa prerutili konciace vozy a nakoniec jedna jednotka. Tak som sa vodica spytal ze co sa stalo, lebo bolo mi podozrive ze ziadna Krasnanska elektricka sa tam neukazala. Ten mi povedal ze Raca je uz dve hodiny zamrznuta a ze nic na ten smer nepojde. Vsak v pohode. Tak som teda isiel s nim na HLST, vsak nocak akurat stiham. V Karlovke nam isiel oproti BigMc na 12/4. Z Dubravky po Molecovu sme vrchne vedenie moc nezvarali, ale potom bola "sranda". Prvy vacsie zvary zacali na nabrezi, tam asi vlhky vzduch od Dunaja veselo namrzal na vedeni. To bolo este nic oproti tomu co bolo v meste. Na moje pocudovanie sme Safkom presli v pohode, bez zvarov. Ale Kamenne nam. bolo cele zamrznute a zamrznuta vlozka na pantografe krasnym zvarom este napomahala. Keby sme sa nerozbehli 25 km/h pred krizovatkou tak by sme nou nepresli. Vobec nebola stava, vrchne vedenie sme krasne zvarali. Stacil by jeden blbec ktory by nas donutil zabrzdit a mohli sme tam ostat. Nastastie ziadne auto ani chodec nam nevbehol a presli sme. Najvacsia sranda bol rozbej hore SNP. Zo zastavky sme tahali jeden nekonecny zvar prakticky az po delic usekov. Vozy do seba narazli, neopnky blikali, zrychlovace sa opalovali. No strasne. Potom pred odbockou na Obchodnu ulicu to bolo najhorsie. V ramci toho aby sme presli krizovatkou sme museli ist 20 km/h proti hortu do odbocky. Ukazalo sa to ako jedine mozne riesenie, lebo v obluku sme boli bez prudu. Voz zapipal. Zasvietil az ked sme boli takmer na Obchodnej. Na zastavke Postova bol strapec ludi cakajucich na tramvaj. Vsetci cakali na linku 5, ktora im vsak nedosla. Dufam ze mali tolko rozumu a presli na Hodzovo nam. na linku 515. Ja som si az potom uvedomil ze oni nevedia ze do Race nic nepojde. Tak som na Zastavke Vysoka vystupil a nahlas oznamil ze Raca zamrzla a ze ak tam chcu ist, tak nech nastupia na linku 1, z ktorej akurat stihaju nocaky. Ta zastavka sa uplne vyprazdnila. 🙂 Hehe. Na Radlinskeho sme vacsie problemy z vrchnim vedenim nemali, tie nastali pri odbocovani smerom na Starohorsku ulicu. Keby sme isli podla D1/1, t.j. 10 km/h, tak ostaneme trcat niekde v krizovatke, lebo cely obluk sme boli bez prudu. 🙂 Nastastie sme presli. Vtedy som sa zacal divit ze sme este nezlomili vlozku na pantografe, resp. nenamotali niekde par metrov vrchneho vedenia na pantograf. 🙂 Zo Zastavkly Zilinska sme znovu zvarali. Aby sme presli svetlami na Predstanicnom nam. sme museli zastavit dost daleko pred nimi. Vodic slapol po jazde, pozvaral vrchne vedenie a rozbehol to na dostatocnu rychlost, ktorou sme pregulali pod vzdusnou krizovatkou takmer az do zastavky. Na Hlavnej stanici bolo vedenie komplet zamrznute a v obratisku sme tahali jeden veliky zvar. Cestujuci co vystupili a isli na nocak mali pekny ohnostroj. Vodica som poprosil ci by ma nezobral k Polusu, kedze sa mi nechcelo ist na 515. V pohode ma zobral. 🙂 Tak sme krasne pozvarali vrchne vedenie na Hlavnej stanici a isli sme. Smerom dolu sme nemali problemy, vsak tam sa da ist vybehom. Ked sme boli pri NBS, videli sme konciacu 12/4 (BigMc) ako zvara troleje Radlinskej ulici. Hotovy ohnostroj. Na Trnku sme ho dobehli. Tam som zbehol este k nemu. Bol tam aj Igorko. 🙂 Okamzite som mu oznamil ze budeme mat rozchod 600 mm. 😃 Odvizeol som sa k Polusu a presiel som k Slimaku. Doma sa bol o 0:02, takze v pohode. Cesta s Dubravky domov mi trvala "iba" hodinu. 🙂 Ale co mam robit, ked sproty Krabusti zamrznu. 🙂

Inac, 7112 je kaputt. Osiel staticky menic, mozno este nieco. Teraz si neodpustim jednu poznamku:
Naco davaju ten voz do ruky ko*otm, ktori nevedia jazdit a nicia ho?! Skoda 7112. Ja sa iba divim Ing. Polakovi, ze nieco take toleruje. Ja by som spravil jednu jednoduchu vec: Kazdy vbodic by mal minimalne pol roku jazdit na zrychlovacovych vozoch aby sa naucil jazdit!!! Alebo aj rok, urcite to nezaskodi. Dobre, ja nie som vodic, ale ked sa veziem s niektorymi krabustmi, tak mi je z toho az zle. Samozrejme, aj na Juraku su taki vodici, ale na pojme KRABUST je nieco pravdy. Ja to horsie... Daj ko*otovi doby voz do ruky a on to ho zarucene poyebe... SKoda toho vozu. Ale verim ze Ing. Polak ho spravi. A potom pozor na to kto s nim bude jazdit! Nerad by som sa znovu dozvedel ze sa nieco na nom pokazilo. 🙂
Dik za info.

J: Napriklad poobednajsia 59 sa v tych pruhoch vyskytuje len zriedka, aj na uvedenej krizovatke casto stoji v normalnom pruhu, pretoze nema v plane stat na dalsej zastavke. Ono je to ale pre neho vyhodnejsie ist do toho vyhradeneho pruhu a tym padom skor opustit krizovatku.
A nevies ako je to s opacnym smerom (do mesta)? Mam pocit, ze tam su normalne svetla, ziadne elektrickove, oprav ma, ak sa mylim. (Ale teraz si trocha sypem popol na hlavu, lebo byvam od tej krizovatky asi 1 km 🙂 - ale pravidelne tadial nechodim.)
Ferro: busy čo idú z mesta a chytia červenú stoja najprv kvôli chodcom, keď chodci dostanu červenú tak volno majú autá ktoré idú od daňového úradu a odbočujú na smer Rusovce a súčastne dostane bus volno na pohyb na zástavku avšak musí byť vo vyhradenom pruhu pre busy. až potom keď dostanú červenú od daňového dostanú tie autá z mesta voľno. Ale ešte ma napadlo prečo nejazdia vodiči vtých vyhradených pásoch. Nie všetci ale niektorý áno je to dosť blbosť. Veď je to výhodné pre obe strany aj pre individuálnu aj pre MHD.
KLF: no ja a M. Milata pripravujeme Bratislavský okrášlovací spolok a vrámci neho by mohli byť všeliaké aktivity len jedna podmienka musí ísť o Bratislavu. K tým fotkám z podhradia domov neviem v ktorom archíve by to malo byť a je to info z druhej ruky ale keďže mišov otec robil na magistráte pravdepodobne je to fakt.
Myslím si že klub ktorý by budoval v srdciach bratislavčanov lokalpatriotizmus je pre BA veľmi potrebný.
Ad semafory:

4-ziarovkove semafory pre MHD su jedna vec, jedno je vsak iste, vzdy ked idem MHD tak stojime na semafore. Auta, ktore idu dostatocne rychlo, maju nieco ako "zelenu vlnu", t.j. maju stale zelenu na hlavnych tahoch. MHD ma stale "cervenu vlnu", lebo musi zastavovat na zastavkach a povacsine potom stoji na semaforoch. Typicky priklad je ked trolejbus stoji 20 m pred zastavkou SAV a potom stoji aj 20 m po zastavke SAV ( na dalsom semafore ).

chcelo by to nejake centralne ovladanie semaforov podla polohy vozov MHD na vozokach/tratiach(GPS) ... alebo rovno metro ...
TeBeCe: Na Dubovej to momentalne je na nic, lebo od kedy tie semafory zapli po tej rekonstrukcii cesty ( rozsirovani ), tak zelena pre MHD naskakuje spolu so zelenou pre ostatne prudy a tak na Patronke sa stoji opat.
ferro> tych elektrickovych semaforov pre autobusy je v BA viac (nam.1.maja, dubova) 🙂 myslim, ze je to preto aby autobusy mohli opustit krizovatku ako prve este pred zelenou pre auta...lebo inak ich nikto nepusti 🙂
Vladimir: Mohol by si mi blizsie opisat, akym sposobom CP spracuvas? Lebo aj ja by som rad spravil nieco podobne, no zatial som nenasiel nejaky efektivny system...

Ozaj vsimol som si na novej svetelnej krizovatke na Sevcenkovej ulici, ze okrem normalnych svetiel su tam aj tie "elektrickove", cize 4 ziarovky v tvare pismena T, co ma zo zaciatku celkom prekvapilo, kedze v Petrzalke eliny nie su... Dost ma to zaujima, pravdepodobne pojde o signalizaciu pre autobusy MHD. Mohol by mi niekto k tomuto povedat nieco blizsie?
Mna vsak ako dopravaka velmi mrzi, ze knizny CP MHD v BA nie je v predaji, a tak som si zacal zostavovat vlastny. Zobral som karisblok, listovu napln don a na internete som si nasiel CP. Tie potom spracuvam a tlacim na jednotlive listy, ktore potom zakladam (zatial mam len elektrickove linky). Praca to nie je najjednoduchsia, pretoze mnohe spoje nezacinaju svoju trasu od konecnej zastavky. Nastastie viem, kde su v BA vozovne elektriciek, a tak som sa dovtipil, v ktorej zastavke je najpravdepodobnejsie, ze sa v nej na trasu napajaju vyjazdy z vozovne. Tym sa mi praca znacne ulahcila.
Ale to, co chcem napisat je, ze ma zaraza (ked tak vidim tie elektrickove CP po kope), ze aka nepravidelnost tam vladne. PRECO? Ja som mal doteraz BA zafixovanu ako velke mesto, kde je doprava intervalova, ale to co som nasiel v elektrickovych CP nie je ziaden interval. Jedine, co mozno s istotou povedat je, ze v urcitych obdobiach dna je zachovany urcity pocet spojov za hodinu. Preco vsak tie spoje netvoria interval?
Martin Fundarek:
V Presove momentalne nie je k dispozicii staly knizny CP. Distribucia CP je zabezpecena v pripade vacsich zmien len formou bezplatnej prilohy v periodiku "Kulturny mesacnik". Za cenu tohto perioadika - 12 Sk - cestujuci moze ziskat kompletny CP vsetkych liniek MHD.
V rokoch 1997-2000 vychadzalo reklamne perioadikum "IZOF" (Informacny ZOznam Firiem) - ktore sa predavalo za cenu 27 Sk a okrem zoznamu firiem v PO (nieco na sposob Zlatych stranok) obsahovalo aj cestovne poriadku DPMP, ZSR a SAD. Vyhodou bolo, ze IZOF sa vydaval kazde 3 mesiace, co bola na Slovensku nevidana frekvencia aktualizacie CP MHD.
V Kosiciach sa pravidelne vydava (podla kosickeho vzoru min. 1x vysli aj v Ziline) tzv. Vybrane informacie o doprave v Kosiciach (v Ziline to bolo samozrejme o Ziline 🙂 ), ktore obsahuju cestovne poriadky MHD, zeleznic a primestskej i dialkovej autobusovej dopravy. V Kosiciach je ich vydavanie uz pomaly tradiciou a vydava sa pri zmenach zeleznic a vnutrostatnej autobusovej dopravy. Zial, ako na potvoru DPMK meni linky zvacsa priblizne 1-2 mesiace po tejto zmene, a tak CP MHD rychlo straca platnost.
Samostatne vydava pre MHD cestovne poriadky napr. BBDS v Banskej Bystrici.

Este jedna otazka: v prispevku #12146 pises o ulici "Karvasova ex Starohorska"... Starohorska sa premenovala??? Kedy?

Juro:
Kus pravdy na tom, co pises, bude... Beznemu cestujucemu sa nechce dokupovat si CP liniek a vymienat si ich.
No nezmierim sa s tym, ze v BA knizny CP neexistuje. Riesenim preto najskor bude vydanie riadneho knizneho CP s tym, ze DPB zamedzi zmenam v CP v priebehu platnosti vydaneho CP. A nech mi nikto nehovori, ze sa do neda, lebo sa to da. V Presove sa CP pre MHD meni 2x rocne: 1.7. letny rezim, 1.9. zimny rezim. A tieto dva terminy su az na vzacne vynimky jedinymi terminmi, kedy sa menia CP na linkach. A tento system ma len a len vyhody.
Ad TGV: Prvy prototyp (alebo prva seria?) TGV vraj mala nezavisly pohon - nejaku turbinu s elektrickym prenosom vykonu, dalsie uz boli zavisle s polopantografmi. Ale to mam len znacne nepotvrdene info z nejakej "popularno-naucnej" literatury, co som cital v detstve, takze sa mozem mylit. 🙂
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...) 😃
M.F.: Myslel si 470 alebo 471. O 475 som nepocul. Ale inak to tiez volame pornograf. 🙂
M.F.: Nie som si isty, ale je tam (oficialny) jednorazovy poplatok 30 000,- Sk na zmenu CP a oznaceni zastavok a dalej je tam rocny poplatok za prenajom, ale jeho vysku nepoznam (zeby 100 000? nie, to by som len tipoval...).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12140> Dôvody môžu byť dva:
1. neochota,
2. neschopnosť.

V Bratislave sa veľa vecí "nedá", hoci inde s nimi nie je problém. Pokiaľ viem, brožované CP MHD vydáva DP Brno (za skutočne ľudové ceny), ROPID v Prahe (za ceny už menej ľudové a najmä v malom náklade), či DP Ostrava. Na Slovensku sa knižné CP pre mestskú dopravu nezvyknú vydávať (o Prešove som nevedel), ale možno si zakúpiť regionálnu infobrožúrku, kde nájdete CP MHD, zjednodušené CP vlakov a prípadne aj odchody medzimestských autobusov - napríklad v Košiciach, Poprade, Liptove (Ružomberok + LM). Samostatný CP pre MHD vydal pred cca 10 rokmi Zvolen, odvtedy som ho nezháňal. Žilinský DP predáva za 2-3 Sk cesťáky jednotlivých liniek. (Netvrdím, že tento výpočet je úplný.)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement