Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ivanbuto #121526:
Napriek vsetkemu, zda sa, ze DPB ide konecne dobrou cestou.
Reply on: slavius #121519:
V mnohom sa dá s R. Kadnárom súhlasiť, ale nedá mi:

Aj toľko omieľanú preferenciu električiek na križovatkách má na starosti štát?

Alebo ju majú na starosti páni z ODP, OD, DPB, atď.?

Štát určuje v meste oragnizáciu dopravy, vrátane narpr. vyhradených pruhov pre MHD?

Štát rekonštruuje v Bratisalve cesty na štýl novej Záhradníckej?

?
Reply on: Peon #121504:
Asi sa vodič bol učiť od džípov na Mudroňovej. ?
Reply on: Ámos #121498:
Sklamem ťa, ale tentokrát si mimo ty:
Zochova je jednosmerná smer hore.
Pilárikova je obojsmerná, jednosmerná iba na úseku od Staromestskej po Koziu.
Reply on: Majo #121430:
No tak ja si zase električku v trase 202 od ASMN až po Čiližskú teda predsaviť veľmi neviem, a zamýšľam sa nad vhodnosťou z hľadiska financií a efektu.
Reply on: AAA #121424:
Momentálne riešenie na Slávičom/Tichej, je výsledkom tlakov miestnych obyvateľov, kedy toto vzniklo ako istý kompromis, nakoľko ľudia si prevažne hájili svoje záujmy (t.j. chce, aby mohol on jazdiť, ale najlepšie aby nejazdil okolo jeho domu nikto iný). Uzavretím Slávičieho údolia sa riešil aj raňajší tranzit vozidiel z Karlovej Vsi a Dlhých Dielov cez Červený kríž, Mudroňovu a Palisády do mesta.
Mne sa to terajšie riešenie nevidí až také zlé. Slávičie údolie inak nespĺňa rôzne normy, to však nie je argument, nakoľko aj iné komunikácie nespĺňajú.
Hrebendova je zase iná kapitola. Každopádne dopravný inšpektorát nesúhlasil s jej znovuotvorením.
Reply on: Martin Fundárek #121408:
Tu je skôr otázka, či sa vôbec bude stavať nová komunikácia Svetlá/Tichá. Ak áno, potom už trolejbusová trať bude skôr či neskôr realitou. Prvotným a hlavným problémom, z viacerých hľadísk, je skôr stavba komunikácie.
Reply on: Majo #121397:
Pri 3-min. intervale ráno je síce kapacita na hrane, ale tlačenice sú spôsobené aj absenciou pravidelnosti a preferencie. Niektoré spoje totiž nechodia až tak natrieskané.
.
Iste, Dolné Hony s električkou by mohli byť, skôr by som si to predstavoval ale cez Mlynské Nivy, určite nie po Prievozskej, kde máme BUS pruhy, ktoré pokryjú nielen 201/202, ale aj 208, 207, 70, plus vozidlá SAD. Pri dobudovaní BUS pruhu na Gagarinovej smer mesto tu už môžeme mať celkom slušnú preferenciu VHD (môžu využiť aj SADky smerujúce do mesta).
Reply on: Kakke #121292:
Iste, serióznosť aktuálneho ÚP je v mnohom pochybná, a ÚP vyzerá skôr ako zdrap papiera, keď na jednej strane obsahuje napr. takú vec ako trolejbusovú trať po Starej Vinárskej a v zaokrúhlení cez Prokopa Veľkého, na druhej strane, trolejbusová 32 oporu v ÚP nemá.

Otázka je, ktorí páni pripravovali oné pasáže ÚP?
Reply on: Kakke #121275:
Ktosi hovoril... treba konkrétne informácie radšej uvádzať. 201 zvykla odchádzať zmeškaná z Hl.st. najmä v rannej špičke, čo bolo od 19.11. nateraz viac-menej ošetrené (tzv. "zápchové vyrovnania", možné vďaka pridaniu vozidiel do výpravy).

Interval a kapacita u 201/202 je momentálne OK, iste ranná špička zostáva problém. Väčší problém je tu však absencia preferencie (Dolné Hony, Gagarinova, Miletičova). Plus zlý stav vozového parku a poruchovosť 15 Tr, následne aj objavovanie krátkych vozidiel kvôli nedostatku kĺbových.
Reply on: TeBeCe #121513:
Tie ramcové zmluvy sú dobrý ofuck. Nespočíva ich pointa v tom, že má prípadne ochrániť kupujúceho pred záväzkami uhradiť dodávku keby naňho doľahla nejaká kríza časom? Alebo proste na ochranu slušných záujmov? Podľa mňa na Slovensko také dačo ako rámcová zmluva nepatrí. To keď sa bude všetko robiť cez rámcové zmluvy tak z tých 240 klbákov nám 80 dodá Mercedes, 80 Iveco a 80 SOR potom ešte... Mercedes bude mať rámcovku na 240, dodá 80, na zvyšných 160 dostane rámcovku Iveco, dodá ďaľších 80 a zvyšných 80 dostane bez rámcovky SOR, keďže sa medzičasom javil ako jediný vhodný výrobca SOR. Podobné vymoženosti obchodu nepatria na Slovensko ale do vyspelého sveta, kde je rámcovka ústretový krok, ktorý sa nezneužíva, čo na Slovensku vôbec ani zďaleka neplatí ?
Reply on: TeBeCe #121513:
Hmm. Takže ešte ani v minibusoch nemôže existovať unifikácia. Tomu sa hovorí bordel par-excellence. Inak čo my máme s Ivecom? Resp. s kým majú dobré vzťahy na magistráte alebo DP? To je pre Iveco taká veľká záťaž a preto sme museli k tomu prezentačnému vozidlu zakúpiť ešte ďaľšie tri? ? Princípy jak poďme v zime na jahody. Tak mohli kúpiť ten jeden minibus a zvyšné tri kúpiť od Mercedesu. Či o pokračovanie dodávok od Mercedesu DP nestojí? Dobre vie inak takéto jednanie NASRAŤ. Niekto si u teba vlastne akoby zarezervuje tvoje služby, no medzi časom sa na ne vykašle a kúpi od iného výrobcu pričom tebe dal pred časom najavo, žeby o tvoj výrobok mal záujem. Tu na Slovensku je hotová radosť uzatvárať zmluvy... ?
Ramcova zmluva na kategoriu mini bola s Medvedom na 10 kusov....ale potom sa zrejme iveco nevedelo zbavit prezentacneho minibusu...a bola sutaz-nesutaz....
Reply on: Ámos #121489:
Ešte podotázka či ešte aj pri minibusoch ktorých porátaš na prstoch dvoch rúk musíme mať dva typy? Nabudúce ak budú objednávať tak dojde tretí typ ešte? Dúfam, že to nebud mini-SOR. To nemohli s Mercedesom podpísať rámcovú zmluvu na 10 až 15 kusov? Aj tak toho nepotrebujeme viac a vôbec nie teraz keď ani nedokážeme zabezpečiť nosné linky poriadne...
Reply on: Ámos #121489:
Na 180 predpokladám, že jazdí to isté čo na 147. Super ťah, že to konečne spravili. A tiež je problém na 180 so zatváraním a otváraním dverí. Minule musel kolega šoféra tie dvere ručne priťahovať. Zadné šli v pohode ale predné sa vždy srali... Môj osobný dojem je, že Iveco Daily Way sa nemôže porovnávať s Mercedes-Benz Sprinter. Proste jedny dostatočné veľké dvere na minibus linku bohate stačia. Okrem toho v Mercedesoch je aj oddelená kabína do priestoru cestujúcich narozdiel od Iveca. Ako čítam teraz tak v niektorých Ivecách riešili chýbajúcu kabínu vodiča obložením kartónom ? fakt, originálne. To už pri ochote výrobcu dodať vozidlo s požadovaným počtom dverí a sedadiel je tak ťažké ich dodať aj s kabínou? K sedadlám by som chcel dodať, že niemám 150cm aby som sa tam napratal, ale človek s normálnou postavou sa do toho "single" sedadla naprace tak, že musí byť nalepený na stene a aj trčí do uličky. Aj v tomto smer je Sprinter lepší.
Reply on: ivanbuto #121509:
hovorili sme o ventilatoroch od vyhrievacich telies, na ktore vela vodicov zabude ze existuju resp. nie su funkcne.
Reply on: Mike #121124:
Pod pojmom "ventilátory" sa myslia "stropné ventitlátory v salóne", alebo u autobusov je to niečo iné?
Reply on: 810zssk #121502:
a mohol by ten minibusovy vimetak ist aj do krematória tam sa otočit a ist znovu do Lamača

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.