romanca: tak si s kludom predstav dopravnu situaciu pri uzavretom novom moste (okrem aut tadial premava aj 11 zo vsetkych 24 liniek premavajucich do petrzalky co je priblizne 1/2 petrzalsych spojov). Alternativne umiestnenie mostneho telesa s ako - tak rozumnymi vazbami na cestnu siet co najblizsie k centru prichadza do uvahy bud v mieste dnesneho mosta lafranconi (kde zas tato vystavba znamenala ale zasah do zbierok botanickej zahrady) smerom na zapad alebo smerom na vychod v mieste pripravovanej vystavby mosta kosicka (tuto stavbu by bolo mozne umiestnit aj trocha zapadnejsie a vyustit ju na dostojevskeho rad - co je verzia povodneho projektu este z cias byvaleho rezimu, tomuto projektu sa do cesty postavila VUB na mlynskych nivach.
Nepostavenim noveho mosta by sa urcite neurychlilo vybudovanie kolajoveho systemu do petrzalky (jedno akeho) - staci si pozriet na sucasne projekty "mosta kosicka" - kde by sa pri projektovani danej stavby v pohode mohlo najst miesto aj pre kolajovu dopravu, tak to preventivne miesto toho daju na most iba 2 jazdne pruhy pre auta v kazdom smere a nic viacej... Vystavba noveho kolajoveho prepoja (ci uz popod dunaj, po starom moste alebo na novom mostnom telese) vyde urcite nepomerne drahsie ako by bolo zdrazenie vystavby mosta kosicka pridanim pasu pre kolajovu dopravu...
Nepostavenim noveho mosta by sa urcite neurychlilo vybudovanie kolajoveho systemu do petrzalky (jedno akeho) - staci si pozriet na sucasne projekty "mosta kosicka" - kde by sa pri projektovani danej stavby v pohode mohlo najst miesto aj pre kolajovu dopravu, tak to preventivne miesto toho daju na most iba 2 jazdne pruhy pre auta v kazdom smere a nic viacej... Vystavba noveho kolajoveho prepoja (ci uz popod dunaj, po starom moste alebo na novom mostnom telese) vyde urcite nepomerne drahsie ako by bolo zdrazenie vystavby mosta kosicka pridanim pasu pre kolajovu dopravu...
romanca
co sa tyka toho "skvostneho" riesenia mostu cez stare mesto a jeho obhajoby tak neviem, ci ma autor zdravy rozum. odvolavat sa na to, ze ako by bolo keby mostu nebolo. je pre nas si tazke predstavit, ze by mohlo byt inak ako je, ale ja osobne verim, ze boli sposoby ako dopravu vyriesit aj bez znicenia historickeho centra bratislavy. mozno by to bolo dlhsie ale ked uz niekto ide autom, tak mu pri plynulej doprave az tak velmi na kazdom kilometri nezalezi. skor si myslim, ze bez toho otrasneho mostu mohlo byt v blave uz davno metro alebo ta rychlodraha.