To je pravda. Ale podľa môjho názoru je SOR vhodný najviac pre regionálnu dopravu. Aj tie busy tam majú pekný dizajn:) Ale napríklad taký NB 12, tam nemáš takmer žiadne sedadlá. Keď otvoríš dvere, tak sa ti otvorí prakticky celá pravá stena. Ovšem sú aj iné verzie, aj dvojdverove. Mne sa na Soroch osobne nepáši hrb, ktorý majú. Na našich BN 9.5kách to ešte znesiem ale na dlhších uýž je to vyslovene škaredé ☠
ja to mam tiez od slovnaftakov, lahka ropa v principe nie je problem .. ale nie hned, bolo by treba mensie upravy..
Re #120429 S499.1023: hej tazi .. asi tak 2-3 tisic kubikov denne .. spotreba slovenska je asi 30 milionov kubikov denne .. cize toto nas ehm moc nevytrhne to uz viac "vyprdime"
tiez by som sa vyhybal spojom kde je sor ale tam kde byvam ja jazdi iba sor a je to strastne ten 9,5 nestiha vobec a o dizajne sa netreba ani vobec bavit to nema zmysel
Ako naznačil irizarov príspevok, my tu máme na Slovensku väčší problém. Nie že vyberať medzi lowcostovým výrobcom autobusov, alebo luxusom. Tu (ne)kompetentní nie sú schopní ani len vybrať vhodné usporiadanie interiéru busu do svojej prevádzky od jedného výrobcu. Do systému s odbavovaním u vodiča nasadiť 12-metrový bus so štyrmi dverami, šak to je nonsense. Podobne faux-pas SAD Trnava s CNkami s nevhodným interiérom. ?
A ? by som neriešil, zdá sa, že nenávisť k SORu sa už dostala na ten istý level, ako nenávisť k... ?
porovnaval som C3 s Pagani, Kiou ci Nissanom... ten favorit bol tak odveci... snívať môže aj DPB... vrámci financií však vyberá spoľahlivého a uznávaného výrobcu SOR... to že nahrádza 12m za 9,5 nie je chyba SORu... Sor vyrába aj 12m autobusy
Nemusí to tak byť. Dajú sa kúpiť aj lepšie autá ako Favorit a nemusí to byť za nehorázne prachy, samozrejme pokiaľ nehovoríme o najnovších modeloch. Na druhej strane nech je aj cena akákoľvek dobrá nemal by to byť jediný faktor. Teraz vidno, že stále nie je jasné či budú v BA klbáky od Mercedesu alebo Irisbusu.
aj ja si viem predstaviť oveľa lepšie auto ako napríklad Citroen C3 (napr Kia Soranto, alebo Nissan Quashqai a mozno aj Pagani Zonda), ale pre mna/teba ako studenta je aj Favorit luxus...
Tak nakoniec vzišlo z toho, že u SOR ne a ne spojiť designovú atraktivitu s rovnako dobrým interiérom. A o SOR debatu končím. Skrátka si viem, predstaviť oveľa lepšie autobusy ako SOR. Nepotrebujem napodobeniny SAD TT a SL aj v našej MHD.
to že nížina je nížina čiastočne záleží od geologických podmienok, ale myslím, že nadmorská výška nie je limitujúci faktor.... predpokladám že na zásobníky treba nejaké stabilné podložie a nízku hladinu podzemnej vody
Lebo Martin Fundárek spomenul akési geologické podmienky, čo mi nešlo do hlavy, lebo ako si napísal, na zásobník stačí jedna primitívna diera v zemi ? tak som sa opýtal, či musí byť zásadne v nížine
Ike
začni myslieť racionálne