Ako naznačil irizarov príspevok, my tu máme na Slovensku väčší problém. Nie že vyberať medzi lowcostovým výrobcom autobusov, alebo luxusom. Tu (ne)kompetentní nie sú schopní ani len vybrať vhodné usporiadanie interiéru busu do svojej prevádzky od jedného výrobcu. Do systému s odbavovaním u vodiča nasadiť 12-metrový bus so štyrmi dverami, šak to je nonsense. Podobne faux-pas SAD Trnava s CNkami s nevhodným interiérom. ?
A ? by som neriešil, zdá sa, že nenávisť k SORu sa už dostala na ten istý level, ako nenávisť k... ?
porovnaval som C3 s Pagani, Kiou ci Nissanom... ten favorit bol tak odveci... snívať môže aj DPB... vrámci financií však vyberá spoľahlivého a uznávaného výrobcu SOR... to že nahrádza 12m za 9,5 nie je chyba SORu... Sor vyrába aj 12m autobusy
Nemusí to tak byť. Dajú sa kúpiť aj lepšie autá ako Favorit a nemusí to byť za nehorázne prachy, samozrejme pokiaľ nehovoríme o najnovších modeloch. Na druhej strane nech je aj cena akákoľvek dobrá nemal by to byť jediný faktor. Teraz vidno, že stále nie je jasné či budú v BA klbáky od Mercedesu alebo Irisbusu.
aj ja si viem predstaviť oveľa lepšie auto ako napríklad Citroen C3 (napr Kia Soranto, alebo Nissan Quashqai a mozno aj Pagani Zonda), ale pre mna/teba ako studenta je aj Favorit luxus...
Tak nakoniec vzišlo z toho, že u SOR ne a ne spojiť designovú atraktivitu s rovnako dobrým interiérom. A o SOR debatu končím. Skrátka si viem, predstaviť oveľa lepšie autobusy ako SOR. Nepotrebujem napodobeniny SAD TT a SL aj v našej MHD.
to že nížina je nížina čiastočne záleží od geologických podmienok, ale myslím, že nadmorská výška nie je limitujúci faktor.... predpokladám že na zásobníky treba nejaké stabilné podložie a nízku hladinu podzemnej vody
Lebo Martin Fundárek spomenul akési geologické podmienky, čo mi nešlo do hlavy, lebo ako si napísal, na zásobník stačí jedna primitívna diera v zemi ? tak som sa opýtal, či musí byť zásadne v nížine
A ako si prišiel na to, že v Prahe nie je ani jeden SOR vo vozovom parku?
A skutočne si tak obmedzený, že si myslíš, že KAŽDÝ musí kúpiť SOR alebo NIKTO nesmie kúpiť SOR?
A už si NB12 videl aj inde ako na obrázku? Asi sotva, inak by si takúto blbosť netrepol. Tie mikulášske sú minimálne z pohľadu cestujúceho absolútna príšernosť. Čiastočne za to môže aj dopravca, ktorý nakúpil vozy totálne nevhodné do miestnych podmienok - neviem či na ne dostali až takú ultravýhodnú zľavu alebo mali zatmenie mozgu, ale štvordverové sóla v prevádzke, kde sa nastupuje prednými je desná prkotina. Ale za interiér, ktorý je vyložene antisociálny si môže výrobca sám. Ak sa ti podarí uhnať jedno z mála sedadiel, ktoré nie je sklopné, je **** a otočené v smere jazdy, zistíš, že nemáš kam dať nohy. Buď ich otĺkaš o človeka oproti alebo o operadlo pred sebou. Na trojsedačku za zadnými dverami som sa takmer nedostal a to mám iba 175 cm. Okrem toho stupienky, na ktorých sú sedadlá vzadu sú snáď ešte o pár cm vyššie ako v Citelisoch, takže hrdo proklamovaná plná nízkopodlažnosť mi príde ako zlý vtip. K tomu ešte pridaj hlučnosť vzadu. Úprimne povedané, ja osobne dúfam že pri budúcom nákupe ak už bude SADka silou mocou chcieť SOR, nech je to radšej BN12 v trojdverovej verzii, aké má SAD Trnava alebo Connex Praha. Možno vyzerá dementne, ale aspoň je to osvedčený typ, ktorý je už pár rokov na trhu, prevádzkuje ho množstvo viac-menej spokojných dopravcov a má vychytané detské choroby, ako napríklad konštantne vyhadzujúca poistka tretích dverí...
inak všimli ste si ak ste sa viezli v 2646, že pri predných dverách je medzi nimi a sedadlami sú namiesto tých sivých madiel nainštalované dvere od kabínky šoféra? ? To fakt nešlo pri GO tam dať tie madlá?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
luky133