Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Matthias #119334:
mozes o taketo materialy skusit poziadat na nasledujucich kontaktoch:
+421 2 5950 3271
vzdelavanie@dpb.sk
Zdravím vospolok.

Nevedela by mi nejaká dobrá duša pošepnúť, kde by sa dali získať info technickejšieho charakteru o električkách?
Zapojenie elektriky, schémy, takéto veci.

Fenk jú.
Reply on: fun #119332:
Podľa vyjadrení do konca tohto roku.
Nevie mi niekto povedat kedy sa bude vediet ci DPB kupi klbove autobusy znacky Mercedes alebo Irisbus Citelis?...vopred dakujem za odpoved ?
Reply on: ft #119328:
Z pravneho hladiska si myslim ze zakladny dokument pre vztah cestujuci - dopravca je prepravny poriadok. V prepravnom poriadku nie je nic pisane, ze je dopravca (DPB Bratislava) povinny zabezpecit ochranku v kazdom vozidle nocnej dopravy, takze nieco take si pravne vymahat asi nema zmysel.

To ze DPB nieco pisal vo svojich reklamnanych plagatikoch je len reklama, ktora ako je na Slovensku bezne zvykne klamat.
Reply on: ufo #119327:
Pozor, hneď po zverejnení Koncepcie BID som navrhoval, aby sa 10 minútový lístok zmenil na 15 minútový (keďže 30-minútový vypadol už tam) a aby bol prestupný (i keď mne osobne je jedno, či prestupný bude alebo nie, ja na neho prestupovať aj tak nebudem). Toto som opäť zopakoval, keď boli zverejnené tarifné podmienky BID, kde sa v prípade REGIO lístkov zmenil 10 minútový na 4-zastávkový.
Keď boli zverejnené prvé informácie o novej tarife DPB (ktorú som ja nenavrhol, ale predpokladám že dotyční budú mať k tomu nejaký dôvod), bol to hlavne stevo ktorý (nielen) tu vykrikoval, ako sa ruší prestupný systém, a ako ho zahraničný návštevníci nebudú chápať. Až vtedy som sa ja pridal do diskusie s tým, že vo veľkej väčšine okolitých miest (či už väčších alebo menších) kde majú prestupnú tarifu je lístok na krátke cesty neprestupný, cestujúci tomu pochopili a prestupný systém to nijako nenarúša.
Jediné teda o čo sa tu ja snažím je vyvrátiť rôzne mylné dohady príkladmi zo skutočného sveta.

Keďže nie som zamestnancom DPB, ani nemám nejakých dobrých známych v administratíve, nemám žiadne bližšie štatistiky ohľadom toho, ako sa cestujúci správajú. Všetky tieto informácie mám z pozorovania správania seba a mojich známych (príp. občas aj iných náhodných cestujúcich).

BTW, podmienky použitia Kurzstrecke lístku som žiaľ nikde nenašiel, ale nemyslím si, že práve toto je ten najvýhodnejší spôsob cestovania. Avšak ak ti vyhovuje, ja ti ho neberiem.
Reply on: ft #119328:
Ochranka takzv. SBS je len vo vybraných nočných spojoch kde sú sústavne problémy. Napr. na takej N33 ho asi nenájdeš. A doplatok neni za ochranku, ale za nadštandardnú službu: "nočnú dopravu" ?
dobry den. zaujima ma, ci funguje nejaky postih pre dopravny podnik, pokial nedodrziava vlastne pravidla. konkretne ma chytil v nocaku revizor, ze nemam listok a platna elektricenka mi nestaci. kedze na nocne spoje si treba dokupit este liskty, so zisku z ktorych sa plati ochranka v nocakoch. zaplatil som pokutu 1400,- korun. napriek tomu sa mi uz niekolko krat stalo, ze som v nocaku ziadnu ochranku nevidel, co by mohlo byt v istych pripadoch diskutabilne, ze to mohol byt utajeny cestujuci, ale isiel som uplne sam v celom vozidle. pripada mi to tak, ze ochranka jazdi len s revizorom a policajtami, ked maju vybrat pokutu, ale nie v kazdom spoji, v ktorom by mala. napriek tomu ze od incidentu s revizorom si uz cvikam listok, nemam pocit, ze dostavam za svoje peniaze to, co by som mal. mam moznost vymahat si ja nejake odskodne za to tak ako to cini dopravny podnik pokial si neplnim povinnosti voci nemu ja ako cestujuci ?
dakujem
Reply on: Valec #119325:
Stále sa odvolávaš, že je to aj v iných mestách. A keď si chcel nespochybniteľný systém, tak som napísal, že potom by sme museli okopírovať od Viedne.

Kurzstreckenfahrschein vo Viedni je prestupný, trošku si oprav vedomosti, lebo prerobíš pri cestovaní vo Viedni.

AD posledný odstavec, to sú oficiálne štatistiky? A teraz teda očakávaš od tvojich obľúbených "nepoctivcov", že zpoctivejú, alebo toto budú robiť pri hodinovom lístku? (Ak ich je naozaj toľko, že sa kvôli tomu musí byť 15 minútový lístok neprestupný na úkor poctivých ľudí, ktorých je podľa teba na Slovesnku asi koľko - 1 percento?)
Reply on: 810zssk #119275:
Zatiaľ čo pri 60-minútovom nebude problém s tými, čo budú cestovať 65 minút ? ?
Reply on: ufo #119324:
Tak teraz nechápem. V jednom príspevku napíšeš "Ked nechceme spochybnitelny system, tak teda okopirujme od Viedne" a v druhom "A prosím zase nepísať, že to majú aj v iných mestách".

Pričom krátky neprestupný lístok majú aj vo Viedni. Takže neviem, čo si z ich systému chcel okopírovať.

A čo sa týka tohto: "všetko, čo tu bolo popísané k nevýhodám prestupnosti 15 minútového lístka, sa dá uplatniť aj k hodinovému lístku. Týmto sa teda nič nezmení pre nepoctivých ľudí." ti už predsa bolo odpovedané, že zatiaľ čo sa tieto nevýhoda v podobe šedých pasažierov vo veľkom vyskytovala práve u cestujúcich s 10-minútovým lístkom, zatiaľ čo takmer vôbec u cestujúcich s lístkom hodinovým.
Reply on: Valec #119322:
Nemám prehľad, kto sa ako vyhovára, ale to nie je argument. A o tej poctivosti si tiež myslím svoje, všade sú len ľudia.
No a k poslednému odstavcu - mohli sme mať od 1.1.2009 prehľadnejší, jednoduchší, pochopiteľnejší systém. Ale neprestupnosť 15 minútového lístka to zabila.
Opakujem ešte raz, všetko, čo tu bolo popísané k nevýhodám prestupnosti 15 minútového lístka, sa dá uplatniť aj k hodinovému lístku.
Týmto sa teda nič nezmení pre nepoctivých ľudí.
Doplatia na to len poctiví ľudia tak, že majú neprestupný lístok.
(A prosím zase nepísať, že to majú aj v iných mestách - OK, tak ale potom kopírujme aj iné, zaujímavejšie veci z Brna...)
Reply on: Ike #119318:
Nebolo by treba ani vytvárať jedinečné ID. Bohate ti stačí čas a číslo vozu. Revízor by z toho už vedel, či si daným vozidlom šiel aj predošlý spoj alebo nie.

U neprestupnej tarify si problémy presne popísal:
- dvoj a viacnásobne vyššia cena tam, kde nie je priama linka,
- cestujúci platí rovnako bez ohľadu na dĺžku cesty,
- absolútne nevyhovujúca pre IDS...
Reply on: ufo #119317:
Áno zažil. Raz vo WLB (a teda bola to dosť drsná kontrola) tých čo nemali lístok proste na zastávke dvaja počerný, asi 2 metre vysoký chlapíci doslova vyhodili z vlaku (napriek tomu, že sa nijako nevzpierali) a tam sa ich ujali pán v obleku a pani v šatách, ktorý im vypísali pokutové bloky. A raz v metre, kde nastúpili 3ja revízori (vyzerali ako tí naši) a čiernym pasažierom sa na bločky vypisovali na nasledujúcej stanici.
Ani pri jednej z týchto kontrôl (asi som mal šťastie alebo čo) sa nik nevyhováral, že si nejaký lístok zabudol, nestihol označiť a pod. Kto ho nemal, ten slušne zaplatil alebo strpel kontrolu dokladov. Za to pri každej kontrole v BA sa niektorý z čiernych pasažierov na niečo vyhovára. Proste na západe sú ľudia poctivejší.

Ja nechápem žiadneho cestujúceho ako zlodeja, ale keď tvorím nejaký systém, tak ho tvorím tak, aby bol jednoduchý, ľahko pochopiteľný a hlavne aby sa nedal zneužiť NEPOCTIVÝMI ľuďmi. Ja nemám tupé modrogumné myslenie, že zavediem nejakú "zákaznícku" ponuku a keď sa osvedčí, tak ju zruším, lebo ľudia by ju veľmi používali, t.j. v modrogumnom myslení zneužívali.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: aquila #119296:
Nuž, počíta, počíta. Ale ktovie, čo sa napokon skutočne vybuduje. Kríza už na zastavovateľov dopadla, takže trpia vreckovými suchotami a môže sa stať, že sa podzemné obratiská "presunú do ďalšej etapy", pričom jej termín bude až naprší a uschne.
A ostatne, ak zaberieš pľac hore, ťažko postavíš pod ním niečo väčšie, skôr naopak. Preto sa obávam (hoci projekt som neštudoval), že možnosti obratiska budú podstatne redukované.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #119273:
Ja to apriori za zvrhlosť nepovažujem. Treba posudzovať každý prípad jednotlivo z hľadiska prepravných prúdov a optimalizácie obehov vozidiel. Vždy však na to treba vhodné obratiská a Bratislava ich má nedostatok.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #119268:
Ale áno, veď takéto ukončenia tu máme aj dnes - napr. Rajská či Kollárovo nám. Ale na nich býva priestor na 1-2 linky, a to ešte s nepríliš hustým intervalom.
Reply on: Valec #119316:
v com bola vlastne zla neprestupna tarifa? zrusila sa preto lebo sa zrusili linky odvsadial vsade - tomu rozumiem...

ale, bol to jednoznacny neobiditelny system, pri pouziti dnesnych modernych technologii by sa dalo zabezpecit aj nahodne cestovanie v rovnakom autobuse (napr cas by sa konvertoval na 4ciferne cislo pri odchode autobusu z konecnej a vynasobil ev.c. a vzniklo by jedinecne ID)

ak by sa cena urcila nejak equlibricky podla toho, ja neviem napr kolko by dpb stalo 5 zastaviek, tak by na listku prerabali len ti co cestuju na extremne kratke vzdialenosti a ti co na extremne dlhe by ziskavali
Reply on: Valec #119312:
Zažil si už kontrolu revízorom vo Viedni? To máš ideálne predstavy o cestujúcich vo Viedni...
Prestávam vidieť rozdiel medzi myslením DPB a ľudmi tu na imhd. Cestujúci je tu chápaný automaticky ako zlodej, ktorý má prvotný záujem okradnúť DPB.

Re #119315 810zssk: Fakt ráta? A máš to nejako podložené? Síce tu padol viedenský tarif ako vzor, ale mne šlo hlavne o 15 minútové lístky a ich neprestupnosť, takže keď tak by som vrátil debatu k nim a nezačínal teraz s Viedňou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.