KLF, Andrej:
A este jedna vyhoda MHD tu nebola spomenuta: ked sa idem vecer nadrat do mesta vlastnym autom, vecer musim bud zaplatit korytnacku, alebo riskovat pokutu.
KLF: no nezabudaj, ze tu sa "poflakuje" vela fanatikov, ktori by autami nesli ani keby MHD premavala v intervaloch v akych pristavaju na letisku MRS lietadla
Tam kde MHD funguje O.K., tak tam nema prinosy typu rychlejsia doprava ale:
Jednak, ako tu uz bolo posmenute, velke vzidalenosti bez prestupu su rychlejsie (ale to len obvykle metrom). Potom su tie vyhody v tom, ze po sirsom centre mesta je to jednoduchsie - nemusis stracat cas parkovanim, platit za to, cestujes kulturne a nemusis sa viazat na svoje auto, dalej zvacsa v tych mestach su zapchy, a dobry system mhd (zvacsa kolajovy) ich eliminuje, atd..
Ale inak je vzdy MHD z hladiska casu zdrzanim, ale nie tak radikalnym ako u nas.
Ja som minule poterboval ist blbou trasou - z Mileticky do dubravky na postu a odtial potom do incheby (na viedensku cestu). No a trvalo mi to dve hodiny, autom by som to zmakol za 30min. v pohodicke . Navyse bolo nechutne pocasie (tento pondelok) a celu cestu som sa zaprisahaval, ze serem na byt a kupim si za prachy auto. Este ma to drzi, ale predsa len - vlastny byt je vasie lakadlo .
KLF: Poznas nejake mesto, kde by v podobnom pripade mestska hromadna doprava bola rychlejsia nez individualna doprava? Podla mna MHD vyhrava iba v specifickych pripadoch. Napriklad ked sa v BA chcem v rannej spicke dostat z Karlovky k Novemu mostu, elektricka zvykne byt rychlejsia. Alebo v Prahe chcem ist z Cerneho mostu do centra, tak metrom som tam raz-dva. Ale akonahle treba prestupovat a kombinovat spoje, tak auto ma jasne navrch.
Turbo: gympel, EU, stavebna fakulta, MV-SR, ReMax, nic No a brigada v DP...
ALL: Dnes som spravil maly test vyhody cestovania autom a s MHD. Po tomto teste ma nik nepresvedci aby som cestoval s MHD (okrem ekologie, ale ta je - bohuzial - zanedbatelna v sucastnosti). Siel som trasu Hodzovo nam. - EU Petrzalka - Slovensky Rozhlas. Autom (sam v aute) mi to trvalo cele (od nastupenia do auta, po otvaranie dveri na byte!!!) 40 minut (VRATANE 10 minutoveho zdrzania sa na EU a 5 minut v Rozhlase!). 40 minut. Kolko by mi to trvalo s MHD ? Ekonomicnost - vyslo ma to zhruba rovnako ako s MHD, mozno zanedbatelny rozdiel. Chcem vidiet teraz toho, kto ma (a nielen mna) presvedci o tom, ze sa v SUCASTNOSTI oplati cestovat s MHD. na tomto konkretnom priklade. Alebo mam uviest dalsie, ako napriklad v rannej spicke cesta z Hodzovho do Dubravky za 15 minut ? Nie... zaujima ma tento posledny - tych 40 minut. Vazeni... uprimne si povedzme, ze momentalne neni o com...
mam otazku pre insiderov dpb:
pre casom riaditel dpb na otazku, ci na buduci rok pocitaju so zvysovanim cestovneho odpovedal, ze od 1.1.2003. sa ceny zvysovat nebudu. stacilo povedat nie, ale on pouzil ten datum, takze je mi jasne, ze niekedy buduci rok sa zdrazovat bude. viete niekto podrobnosti?
KLF:
Mam 21 rokov. Vystudoval som strojarinu, konkretne som bol na SPSS Fajnorovo nabr. 5. Zmaturoval som s vyznamenanim. Potom som studoval 1,5 roka na SjF STU, ale kvoli tupej matematike som odisiel (odborne predmety bavili, tie som aj spravil, ale ta matematika ma dostala). Momentalne som na civilke a po jej skonceni by som skusil Dopravnu fakultu v Ziline. Na elektrotechnicke veci nie som odbornik, ale mam aku-taku predstavu o vyzbroji. Co sa tyka elektrickej vyzbroje, tak Specter je kvalifikovanejsi. A co ty?
MarekG:
Co sa tyka monitorov, tak tie su veeeelmi citlive. Staci ak das k monitoru mikrovlnku a spustis ju. Ucinok elektriciek na monitor zaiste zavisi od vyzbroje (odporova/tyristorova) a od rezimu v ktorom voz prechadza (jazda/vybeh/brzda). Skoda ze nemas viac casu na zistenie konkretneho vozidla, ale moc by to pomohlo. Lebo v na Obchodnej premavaju elektricky so vsetkymi vyzbrojami. Su tam stare zrychlovacove vozy aj tyrystorove s vyzbrojami Tr37, TV1, TV3, TV8, TV12, TV13, TV14, Progress a niekedy sa tade prezenie aj asynchron, pripadne UA12 (kacica). Kazda vyzbroj ma ine ucinky. Pri odporovych Tr37 a UA12 by mali byt najnizsie, tam sa prud mari v odporniku, ktory sa ubytkom napatia zohrieva. Tyristorove vyzbroje funguju na principe pulzovania, a to pri roznych frekvenciach. A prave tie narusaju monitor (elektrotechnici opravte ma ak sa mylim ). Kazda vyzbroj pracuje na inej frekvencii. Jedine co viem je ze vozy T6A5 (TV3 a TV13) mali povodne na podvozkoch dajake tlmivky nejakej frekvencie, ale tieto zvykali vybuchnut, tak ich uz nemontuju. Ale neviem aka hodnota to bola, tusim to bolo niekde v SV. Kazdopadne by som to nevidel ako strasnu tragediu, lebo LCD monitory su podstatne lepsie, nielen z dovodu technickeho (rusenia), ale nehertzuju - nenicia tolko oci a maju lepsi obraz. Ja by som v robote u seba prijal LCD monitory, lebo niektore sunky tu bezia na 60Hz a to strasne taha oci...
tulenique:
Brzdy sa aktivuju nasledovne. Pri stlaceni pedalu brzdy, resp. pri zadani brzdy na rucnom radici sa zacinaju spustat jednotlive brzdne systemy:
1. Elektrodynamicka brzda (tusim ma 5 az 7 stupnov)
2. Pri dobrzdovani, teda ked uz vozidlo ide okolo 2-3 km/h sa automaticky spusti mechanicka brzda (kotucova alebo celustova, pri K2 obe)
4. Pri dalsom stlacani brzdneho pedalu sa okrem EDB spusta aj kolajnicova brzda a to v dvoch stupnoch. Najprv padnu zadne klaty, potom aj predne.
Na K2S 7112 a 7113 je uplne novy komplexny brzdny system. Funguje mierne odlisne.
1. Najprv sa spusti EDB, stredny podvozok ostava nebrzdeny.
2. Pri dalsom zvysovani brzdnej sily sa zapina kotucova brzda na strednom podvozku.
3. Ak nestaci ako to, tak sa k EDB a strednej kotucovej brzde pridaju aj kotucove brzdy na krajnych podvozkoch (iba 7112 a 7113 ich maju).
4. Ak nestaci ani to, tak potom padaju klaty, odzadu dopredu.
Ako je to na kacici bude vediet KLF, ale tusim je to takto:
1. EDB + kotucova brzda na strednom podvozku.
2. To iste, iba zvysovanie ucinku.
3. Pri dobrzdovani kotucova brzda na strednom podvozku a celustove brzdy na krajnych.
4. Pri dalsom stlacani pedalu brzdy padaju klaty, najprv zadne, potom predne.
Pri stlaceni nudzovej brzdy, tzv. bezpecaku sa v momente aktivuju na plny vykon vsetky brzdy, teda EDB, celustove aj kotucove a padnu vsetky klaty.
Ak ma niekto vie doplnit, prosim ho aby tak spravil.
#11703 Odbornici poradili... no zaroven povedali cenu za dodatocne tienenie (hlinikove platne atd atd - jednoducho prerabat uplne novu budovu :(( )
to asi fakt je nacim kupit LCD displaye
#11665
131 - konecneeeeeee. dost to pomoze busom 81,93. na 32 aj tak nikto nechodil (dokonale nacasovana na prichod zmienenych rychlikov).
vyprava dispecerom - znamena to, ze autobus (sofer) sa nebude snazit odist presne podla CP (ak bude minutku meskat vlak, tak prazdny), ale bude cakat kym skutocne pride vlak (plus minus minutka, dve) a napracu sa vsetci studenti ?
#11687> Toho som ani nečítal. Niektorí kandidáti sú mi vďaka svojim prejavom v minulosti dostatočne známi, takže ich môžem vylúčiť bez boja a bez straty času.
#11694> Daj si zmerať intenzitu elmag poľa v kancli a uvidíš. V trakčnom vedení tečú celkom slušné prúdy, takže by som sa nečudoval, keby to pole bolo dosť silné na ovplyvnenie monitorov. Potom zostávajú dve možnosti: urobiť dostatočné tienenie (odborníci určite poradia, ako na to), alebo sa presťahovať.
UPS situáciu neovplyvní, pretože DPB má, pokiaľ viem, napájanie z vlastných rozvodov. Zákmit napätia preto možno vylúčiť.
mickey
A este jedna vyhoda MHD tu nebola spomenuta: ked sa idem vecer nadrat do mesta vlastnym autom, vecer musim bud zaplatit korytnacku, alebo riskovat pokutu.