Este by som chcel povedat nieco k doprave v Strasbourgu:
* krasne elektricky - krajsie som nikde na svete nevidel (ani Pobaltie, ani Europa, ani USA)
* chodia fakt rychlo
* schadzaju pod zem (napr. na vlakovej stanici)
* su nizkopodlazne
A tiez k doprave v San Franciscu:
* perfektny image Dopravneho podniku SF - vola sa to SF MUNI (municipal - mestske), maju pekne logo
* kompletne prerabaju trat na trolejbusy, uz tusim vyse 80% tras v SF je elektrickych (0% emisii)
* elektricky a trolejbusy/autobusy chodia po rovnakych cestach (autobusy a trolejbusy idu v kolajovom pruhu)
* kolajovy pruh je samostatny v strede ulic
* trolejbusy a elektricky maju spolocne elektricke vodice (elektricky maju troleje ako trolejbusy - podobne je to napr. v Rige, Lotyssko - s tymi trolejmi)
* zastavky su dopytove (stlac STOP este pred zastavenim, inak nezastava)
A su aj dalsie moznosti. Je mi smutno, ked sa pozeram na DP Bratislava, kde sa fakt nic nedeje. Ani co sa tyka reklamy - no naco maju tolko reklamy vo vnutri vozidiel, ked ich na svoju reklamu nevyuzivaju, ani co sa tyka dobrych napadov. Su proste vcelku zaostali za svetom. Nech sa ucia, ja som sa uz naucil/videl/pochvalil.
Ako to ze v Bratislave nejazi ani jeden nizkopodlazny bus ci elektricka na zatazenych linkach?!? - setrenie casu pri nastupovani/vystupovani je znacne!
* krasne elektricky - krajsie som nikde na svete nevidel (ani Pobaltie, ani Europa, ani USA)
* chodia fakt rychlo
* schadzaju pod zem (napr. na vlakovej stanici)
* su nizkopodlazne
A tiez k doprave v San Franciscu:
* perfektny image Dopravneho podniku SF - vola sa to SF MUNI (municipal - mestske), maju pekne logo
* kompletne prerabaju trat na trolejbusy, uz tusim vyse 80% tras v SF je elektrickych (0% emisii)
* elektricky a trolejbusy/autobusy chodia po rovnakych cestach (autobusy a trolejbusy idu v kolajovom pruhu)
* kolajovy pruh je samostatny v strede ulic
* trolejbusy a elektricky maju spolocne elektricke vodice (elektricky maju troleje ako trolejbusy - podobne je to napr. v Rige, Lotyssko - s tymi trolejmi)
* zastavky su dopytove (stlac STOP este pred zastavenim, inak nezastava)
A su aj dalsie moznosti. Je mi smutno, ked sa pozeram na DP Bratislava, kde sa fakt nic nedeje. Ani co sa tyka reklamy - no naco maju tolko reklamy vo vnutri vozidiel, ked ich na svoju reklamu nevyuzivaju, ani co sa tyka dobrych napadov. Su proste vcelku zaostali za svetom. Nech sa ucia, ja som sa uz naucil/videl/pochvalil.
Ako to ze v Bratislave nejazi ani jeden nizkopodlazny bus ci elektricka na zatazenych linkach?!? - setrenie casu pri nastupovani/vystupovani je znacne!
Andrej (Anndy008)
Jednak, ako tu uz bolo posmenute, velke vzidalenosti bez prestupu su rychlejsie (ale to len obvykle metrom). Potom su tie vyhody v tom, ze po sirsom centre mesta je to jednoduchsie - nemusis stracat cas parkovanim, platit za to, cestujes kulturne a nemusis sa viazat na svoje auto, dalej zvacsa v tych mestach su zapchy, a dobry system mhd (zvacsa kolajovy) ich eliminuje, atd..
Ale inak je vzdy MHD z hladiska casu zdrzanim, ale nie tak radikalnym ako u nas.
Ja som minule poterboval ist blbou trasou - z Mileticky do dubravky na postu a odtial potom do incheby (na viedensku cestu). No a trvalo mi to dve hodiny, autom by som to zmakol za 30min. v pohodicke . Navyse bolo nechutne pocasie (tento pondelok) a celu cestu som sa zaprisahaval, ze serem na byt a kupim si za prachy auto. Este ma to drzi, ale predsa len - vlastny byt je vasie lakadlo .