"1. nadavas na socializmus, ale si proti slobodnemu pohybu (v BA su sami vidiecania a pod) "
Slobodný pohyb samozrejme áno. Ale súčasne požadujem, aby sa prisťahovalci správali civilizovane a aby domácich neterorizovali a nevtláčali im svoje vidiecke móresy. Keby som sa správal pred osemnástimi rokmi, keď som prišiel do Viedne tak, ako to robia "Blaváci" v Bratislave, tak si tam ani neuprdnem.
"2. uprednostnujes MHD, ale mas sklony k IADizmu..."
Celý svoj život som žil s IAD, posledných desať rokov som presedlal na VHD. Je to jednak tým, že po zmene miesta zamestnania vo Viedni som mal nové pracovisko prístupné VHD, premávka IAD sa neuveriteľne zhustila a ja som už nemal trpezlivosť tráviť hodiny v zápchach. Preto už desať rokov jazdím autom len v nevyhnutných prípadoch a aj to s odporom. Vo Viedni som si navykol na pomerne dobre fungujúcu VHD, preto keď prídem do niektorého iného "československého" mesta, napríklad do Prahy, Brna, Bratislavy, tak automaticky porovnávam. A keďže takmer každú sobotu jazdím na Miletičku, tak vidím všetko to, čo pravidelný, už na to zvyknutý cestujúci nevidí.
"3. co navrhujes miesto klbakov?"
Nič nenavrhujem. Vyslovil som len názor, že jazda v krátkom auto/trolejbuse je príjemnejšia, ako v kĺbovom 'dobytčáku'. Ak by som mal niečo navrhovať, tak jednoznačne zmenu systému verejnej dopravy v Bratislave, urýchlené zapustenie električkových, ľahkometrových, metrových, alebo akých len chcete tratí v meste pod zem, aby sa tak vytvorila "chrbtica" celej verejnej mestskej dopravy, na ktorú by potom nadväzovali autobusové, či trolejbusové linky, obsluhujúce najlepšie krátkymi autobusmi čo by sa dalo. Lenže považujem za absolútne zbytočné, až choré v tomto fóre niečo navrhovať, lebo všetky tieto sny sú zbytočné a samoúčelné. Na to treba iné fórum, ale to sa už mňa netýka. Snažím sa len o to, aby som sa s vami, ktorých sa to najviac týka, podeli s vlastnými skúsenosťami. To však hrdí národovci apriori neprijímajú a považujú to za "rýpanie". Tak im treba.
"Chceš povedať, že cestovanie v krátkom autobuse nie je príjemnejšie, ako cestovanie v 'dobytčáku' určenom na masové premiestňovanie "substrátu""
- Fyzikálnou vlastnosťou kĺbového autobusu sú nejaké iné sedadlá, alebo v čom by mal byť pre prepravovaného jednotlivca menej pohodlný ako krátky? Aj električky by mali byť maximálne 15 metrové? A aká dĺžka vlaku metra je najpohodlnejšia? Nesúlasím s Tebou.
No a k tým prisťahovalcom - neviem čo myslíš tou devastáciou... 1) Pokiaľ myslíš architektúru nových stavieb, tak najmä pravicovo orientovaný jedinec by si mohol uvedomiť, že to je len otázka dopytu. Bol tu dopyt po lacných bytoch a kanceláriach tak sa proste stavali. Teraz prídu už náročnejšie požiadavky, tak sa bude stavať aj hodnotnejšia architektúra.
2) Ak myslíš búranie nejakých hodnotných stavieb, tak developeri proste využili, že sú zákony deravé. Prípadne boli nejaký kreténi podplatení. Ale keď je niekto kretén, tak je jedno odkiaľ pochádza.
3) Keď myšlíš nejaké dopravné zvrhlosti, tak je to zas len o obmedzenosti a zaostalosti niektorých... Ak Kadnár povie, že Molecova je teraz fajn, tak je jedno, odkiaľ je jeho prapraprababka. Proste je jasné, že je ako manažér a politik neschopný...
Ja nevidím žiadny súvis medzi tým odkiaľ má človek predkov a či je človek schopný politik. Skôr je problém v tom, že pre schopných ľudí nie je politika zaujímavá, a dostávajú sa do nej len takí, o ktorých by som si ani ten pomyselný bicykel neoprel.
Presne tak. Keby som si to tu neprecital, nikdy by som neveril, ze niekoho vobec moze napadnut taka myslienka, ze cim kratsie vozidlo, tym mensi dobytcak ?
btw: teraz sme to všetci pos...i, viete o tom? ten xicht je fčul v siedmom nebi, že na jeho žvásty reaguje toľko ľudí, hádam aj orgazmus sa mu pritrafil... takže končím, už naň nereagujem. tak. ?
Maximálne zvrátená logika! Toto musí tak fungovať aj vo Viedni aj v Hamburgu. Porovnajte, keď nastúpi 50 ľudí (v prípade BA 120 ľudí) do krákeho autobusu a do kĺbového autobusu. Kde sa cestuje príjemnejšie? ?
prepánajána už naozaj prestaň... koľko max. prepravovaných osôb môže byť v dopravnom prostriedku, aby to podľa teba nebol dobytčák? ono totiž aj krátke autobusy majú rôznu kapacitu, vieš? alebo je dobytčák všetko, čo je kĺbové? kde si videl dopravovať dobytok (ozajstný, nie obrazne) v kĺbovom čomkoľvek, hm?!
ja osobne sa vzdy potesim ked na L212 pride klbovy autobus a nie som rad ked tam je kratky miesto klboveho... napriek tomu ze to znamena priemerne o 3minuty a casto aj o 5minut dlhsie cestovanie... nechapem preco by mal byt klbovy = dobytcak. co je potom vlak??? megadobytcak?
moja logika je asi nadmieru nizka, kedze skutocne rozdiel medzi klbovym ikarusom a kratkym ikarusom nevidim s vynimkou ze ma o dvere a klb naviac...
ale iste by bolo ekologickejsie keby chodili dva kratase za sebou...
neviem, mne sa dokonca BA klbaky (konkretne CNG karosy) zdaju luxusnejsie ako kratke CNG karosy...
inak to ze nadavas na Slovakov a pod. mas pravdu.. da sa s tym suhlasit... ale treba dodat, ze v tebe sa tiez Slovak nezapre
1. nadavas na socializmus, ale si proti slobodnemu pohybu (v BA su sami vidiecania a pod)
2. uprednostnujes MHD, ale mas sklony k IADizmu. Napr pre mna je dobytcak hocijaky autobus (pejorativne porovnane) v porovnani s IA
3. co navrhujes miesto klbakov?
"Klbovy autobus nie je o nic horsi ako autobus kratky, neexistuje ziadny dovod, preco by horsi byt mal."
Chceš povedať, že cestovanie v krátkom autobuse nie je príjemnejšie, ako cestovanie v 'dobytčáku' určenom na masové premiestňovanie "substrátu", ako o cestujúcich často hovoria niektorí tu prítomní diskutéri? Je jedno, či v Hamburgu, Viedni, v Bratislave, alebo kdekoľvek inde?
z mojho osobneho sledovania mozem povedat ze klbovy trolejbus je (a dost vyrazne) pomalsi ako kratky trolejbus - je to odskusane na L212, kde sa pomerne pravidelne objavuju kratke/klbove vozidla v priebehu tyzdna aj na presne rovnakom odchode - da sa to pekne odsledovat a pri celej trase to je aj nie zanedbatelnych 5minut - predpokladam ze to moze mat dovod v horsej ovladatelnosti a vyssej opatrnosti vodica pri klbovom vozidle, asi obzvlast u trolejbusov kde musia davat pozor aj na troleje... ale inak naozaj ani ja nechapem ako moze niekto cestovanie v klbovom povazovat za menej horsie, teda pokial sa to neberie tak ze klbove s rovnakou kapacitou vs. kratke s rovnakou kapacitou (teda vyssi interval) - potom vzhladom na inu rychlost to moze byt pravda...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
2xT3SUCS