Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peto02 #111756:
To bol aký šuchtoš na 208, keď mal po Prievozskej vmax. 35 km/h?
Reply on: d3k0 #111733:
Na Lamačskej chceme práve preto ten BUS pruh, či nie? ? Stačí sa pozrieť na rozostavané objekty v okolí a možno predpovedať narastajúcu dopravnú záťaž....

Ad. Lamačská brána, snáď tam môžu chodiť aj iné, nové autobusové linky... Otázne je, z akých peňazí, keďže výkony MHD sa zvyšovať nemajú. ?

Ohľadne električkového prepojenia Dúbravka - Lamačská brána, som za, ale nedá sa očakávať, že to bude prioritné spojenie s centrom BA. Ako povedali iní, skôr na pokrytie vzťahov Karlovka-Dúbravka-Lamačská brána.

A nie, nezmierili. ❗
Reply on: eripmav #111769:
to je smutné. ale zdá sa mi pomerne zbytočné električku zapúšťať pod zem, podľa mňa je električka v centre fajn, ako hovorí Majo, výnimkou je možno akurát Obchodná a z Nám. SNP by som električku vyhodil úplne, rovnako ako aj autá...
sme.sk :: O štvrtej to tu nemôže takto vyzerať
http://www.sme.sk/c/4059103/o-stvrtej-to-tu-nemoze-takto-vyzerat.html

*****, ešte že sme tú sliepku, čo nám zlaté vajcia znáša, nepredali! ?
Reply on: Majo #111772:
nie, ja vobec netlacim elektricku pod zem! prave naopak, mozno som to zle napisal, aj podla mna je lepsia elektricka po zeme a MHD by nemalo chodi pod zemou... ale su miesta kde to jednoducho inak nejde - podjazd pre elektricku pod krizovatkou je podla mna normalna vec, vzdy samozrejme hlbenym sposobom, teda aj pripadna zastavka pod zemou by bola len do vysky 1 poschodia, nie nejake katastrofalne hlboke tunely...
Napriklad taky podjazd pod Racianske myto by bol skorej plus ako minus... rovnako Obchodna pod zemou pod pesou zonou by bolo plus, ludia by jedno poschodie zisli a pripadne by mohli byt nad zastavkami presklenne stropy a tak by mali aj denne svetlo, stromy zelen - v podzemnej stanici - ono vsetko sa da spravit aj prijemne a ludsky... aj ten plot - niekto si pod plotom predstavi nejake nevkusne otrasne pletivo, ja si pod plotom v centre napriklad na Spitalskej predstavujem nieco ako sa spravilo na Staromestskej - co je ukazka toho ze aj plot ide spravit vkusne, a dokonca keby sa velmi chcelo, tak moze byt dokonca bariera aj priaznivy prvok na ulici - napriklad bariera zo zelene (o co bol pokus na Staromeskej, len tu este kompetentny nechapu ako sa zelen tvori a ako sa o nu treba starat - ze zavlazovaci system je jednoducho uz dnes pri suchych letach nevyhnutnost)
Reply on: Ike #111776:
Suhlasim. Predsa len by na takej Obchodnej inak ukazali Citadisy ako nejaka skripajuca rozhrkana 7076 na 7-cke...
Reply on: Majo #111775:
mestotvornost robia predovsetkym obcania... a ked tym nebude ponuknuta dobra MHD (aj pod zemou) tak sa na mestotvornost vykaslu a pojdu autom 😉
Reply on: 810zssk #111774:
V zasade nie som proti elektricke pod zemou, ak by si to vyzadovala situacia (napr. vela krizovatiek), ale zas na druhej strane je elektricka aj vyznamny mestotvorny prvok. Ved staci si pozriet stare pohladnice a vidis, ako sa uz v tych casoch chvalili mesta tym, ze im po hlavnej ulici jazdi elektricka. Ak sa pozries na mesta, kde je teraz (alebo v nedavnej minulosti bola) obnovovana elektrickova doprava (napr. Croydon, Strasbourg atd.), vsade najdes elektricku prechadzat aj najuzsim centrom mesta.
Reply on: Majo #111772:
Elektricka pod zemou v centre je urcite dobry napad a nebavme sa o razeni, ale o hlbeni pri ulozeni v malej hlbke - cize ziadne dlhe cestovanie.. Na vrchu moze vzniknut pesia zona a centrum bude patrit ludom.. Problem je ze v BA by tam postavili dalsie dva jazdne pruhy ?
Reply on: 810zssk #111771:
Tento raz mi neostava nic ine, len s Tebou uplne suhlasit.
Reply on: Isidor #111765:
Ok, mea culpa. Dik za opravu.

Re #111766 eripmav: Preco chces nasu elektricku silou mocou prerabat na metro? Vacsina miest, porovnatelne velkych ako BA, nema metro, nema elektricku pod zemou a vobec im to nechyba, rovnako ako u nas. Ved cez centrum sa v BA nejazdi 10 - 15 km/h, ale vo vacsine usekov okolo 30 km/h. Vacsina ludi aj tak vystupuje a nastupuje v centre a ten cas, co by ziskali rychlejsou jazdou cez centrum by sa aj tak stratil v podchodoch a na eskalatoroch, kym by sa dostali na povrch. A ako by v centre mesta vyzeral plot na oddelenie elektrickovej trate, si radsej ani nechcem predstavit. To niekde na radiale mozno, ale v centre urcite nie! Hlavnou podstatou elektricky je, na rozdiel od zeleznice ci metra, priblizit sa k ludom. To sice neznamena, ze musi ist pomaly pod branami domov a rychlostou 15 km/h, ale zas vyhodit ju na nejaky oploteny koridor v 2-metrovej vyske na okraji sidliska (nieco ako parzska trat Komorany - Modrany) a cakat, ze tam budu ludia chodit 15 minut peso, je opacny extrem.
Reply on: NN #111770:
Redukovat MHD a presuvat ludi na bicykle je konina.. Uplna.
Reply on: Majo #111764:
akym demokratickym sposobom presvedcis ludi? velmi jednoduchym, mesto by trebars prestalo dotovat MHD a zrusilo vsetky zlavy, takze vsetci by platili rovnako a zakl. listok yb stal povedzme 60Sk, to by si myslim dochodci rozmysleli ci potrebuju ist do obchodu naozaj kazdy den v spicke alebo decka ci su naozaj take lenive ze nemozu sadnut na bike, mne by to v zasade nevadilo, ak by sa vyhradil skoro vsade 1 cestny pruh pre cyklistov, spravilo sa myto vo velkej casti mesta a vyrazne zdrazilo parkovanie, aby okrem MHD ustupila aj IAD, tak by mohli byt cesty pomerne prazdne pre cyklistov

nemyslim ze je nejky zasadny problem v tej vzdialenosti, ved 15-20km/h nema problem ist ziadny cyklista a beztak velka cast ludi nejde dalej ako 5-10km, takze by boli v pohode v praci/skole za 20-30min co su v podstate aj dnes ked zaratas cakanie na bus a pod., rozdiel by bol minimalny, len co by spravili nieco pre svoje zdravie

problem dnes v bikeoch ze je to o zivot na cestach v BA a nemas kde ist bezpecne s bikeom, ak by bol ale vyhradeny jeden cestny pruh, tak by to bolo uz o niecom inom a zacali sa preferovta bikey a tvrdo potlacat IAD (myto + drahe parkovne) a tiez MHD (zrusenie dotacii a zliav)
Reply on: pepke #111767:
preferencia to uz je v bratislave nadavka ?
ked tu nikto nie je schopny spravit preferenciu ani na Kamennom namesti s 1 smerom aut (nekoliznym s hlavnym smerom elektriciek a malo vytazenym), 2 smerni chodcov (co je asi najvacsi oriesok - najviac vytazeny smer chodcov krizujuci sa s elektrickami), a 3 smermi elektricky tak to je smutne...
Reply on: eripmav #111763:
zrovna dnes na zastavke som premyslal ze sa na to spytam, cely tyzden prakticky chodim rovnakym spojom ako jedna anglicanka s dcerou, cca 9-10r odhadujem, z wustenrot ju zvykla odprevadzat na kosicku, ale dnes ju nechala uz ist samotnu z wustenrotu na kosicku, tak ma napadlo, na kosickej (resp. v okoli) je nejaka anglicka zakladna skola? pride mi to trocha divne ked vidim take decka cestovat same v MHD, v pripade ze holka nevie po slovensky to ma este blbsie medzi tymi cudzimi slovakmi
Reply on: eripmav #111766:
podľa mňa by nebolo zlé vyriešiť v centre preferenciu električiek, s rýchlosťou asi už nič nenarobíme. Lebo napr. na úseku Nám. Ľ. Štúra - Americké námestie je x semaforov, a väčšinou na každom električka stojí. Vtedy je naozaj lepšie ísť peši, mám to odskúšané...
Reply on: Majo #111764:
ano suhlasim, ked chce byt elektricka nosny system, tak musi jednoznacne v centre pod zem, alebo mat koridor ochraneny pred chodcami (napriklad na takej Spitalskej si viem predstavit ist elektricku aj 40kmh, preco nie? plot v strede na chodcov a vyskove oddelenie od aut a priechody so signalizaciou elektricky a nie je problem..., ano, taka obchodna mala ist jednoznacne pod zem)... preto co pises, elektricka nosny system byt nemoze, lebo nikde vo svete (ako pises:) nechodi nosny system rychlostou 10-15kmh ?
Reply on: Majo #111764:
tak ale Peto02 písal v #111756 o cestovnej rýchlosti (vrátane stanicovania atď.) 25km/h, nie 32 ?
Reply on: stevo #111758:
Lenze aby bola priemerna rychlost 32 km/h, musel by si ist este o nieco rychlejsie, lebo do tej rychlosti sa rata aj statie na krizovatkach, prip. vyhybanie sa s chodcami a pod. Ten atobus Zochova Smolenicka nestal aj v zapche nahodou? Lebo to sa nasich elektrciek, nastastie, netyka...

Re #111759 eripmav: Lenze my tu teraz neriesime zivotny styl ludi, ale dopravu. Som zvedavy, akym demokratickym sposobom by si chcel presvedcit vsetkych ludi, aby isli do roboty na bicykli, ked uz niektorych je problem presvedcit, aby presli par metrov od svojho domu k zastavke MHD. A niekomu je mozno uplne jedno, ci zomrie v 20., alebo v 95. rokoch...

Re #111760 eripmav: Cez centrum mesta ale nemozes lietat! Nikde vo svete sa nejazdi po povrchu elektrickou rychlo cez mestske centrum. Vies si predstavit, ze by za hustej dennej premavky chodcov preletela elektricka cez Obchodnu 50 km/h?

Re #111763 eripmav: Ja som nikde nepisal, ze by isli same. Okrem toho, 6-rocne deti nemusia ist len do skoly, ale aj k lekarovi, kamaratovi, ku starym rodicom, na kruzky atd. ...
Reply on: Majo #111757:
a 6 rocne deti by nemali MHD vobec co chodit sami - deti aspon na 1. stupni ZS by mali mat zabezpecenu skolu v pesej dostupnosti, alebo zabezpeceny skolsky autobus, to je standard v celej EU a USA... a za komunizmu to bol standard aj u nas - ziadne dieta prveho stupna nechodilo nikam MHD ani ho nemuseli rodicia nikam vozit, dokonca nepisanou normou bolo aj to, ze skola pre take deti nebola od ich bydliska ani cez ziadnu velku 4prudovu alebo inu frekventovanu cestu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.