Re #111766 eripmav: Preco chces nasu elektricku silou mocou prerabat na metro? Vacsina miest, porovnatelne velkych ako BA, nema metro, nema elektricku pod zemou a vobec im to nechyba, rovnako ako u nas. Ved cez centrum sa v BA nejazdi 10 - 15 km/h, ale vo vacsine usekov okolo 30 km/h. Vacsina ludi aj tak vystupuje a nastupuje v centre a ten cas, co by ziskali rychlejsou jazdou cez centrum by sa aj tak stratil v podchodoch a na eskalatoroch, kym by sa dostali na povrch. A ako by v centre mesta vyzeral plot na oddelenie elektrickovej trate, si radsej ani nechcem predstavit. To niekde na radiale mozno, ale v centre urcite nie! Hlavnou podstatou elektricky je, na rozdiel od zeleznice ci metra, priblizit sa k ludom. To sice neznamena, ze musi ist pomaly pod branami domov a rychlostou 15 km/h, ale zas vyhodit ju na nejaky oploteny koridor v 2-metrovej vyske na okraji sidliska (nieco ako parzska trat Komorany - Modrany) a cakat, ze tam budu ludia chodit 15 minut peso, je opacny extrem.
akym demokratickym sposobom presvedcis ludi? velmi jednoduchym, mesto by trebars prestalo dotovat MHD a zrusilo vsetky zlavy, takze vsetci by platili rovnako a zakl. listok yb stal povedzme 60Sk, to by si myslim dochodci rozmysleli ci potrebuju ist do obchodu naozaj kazdy den v spicke alebo decka ci su naozaj take lenive ze nemozu sadnut na bike, mne by to v zasade nevadilo, ak by sa vyhradil skoro vsade 1 cestny pruh pre cyklistov, spravilo sa myto vo velkej casti mesta a vyrazne zdrazilo parkovanie, aby okrem MHD ustupila aj IAD, tak by mohli byt cesty pomerne prazdne pre cyklistov
nemyslim ze je nejky zasadny problem v tej vzdialenosti, ved 15-20km/h nema problem ist ziadny cyklista a beztak velka cast ludi nejde dalej ako 5-10km, takze by boli v pohode v praci/skole za 20-30min co su v podstate aj dnes ked zaratas cakanie na bus a pod., rozdiel by bol minimalny, len co by spravili nieco pre svoje zdravie
problem dnes v bikeoch ze je to o zivot na cestach v BA a nemas kde ist bezpecne s bikeom, ak by bol ale vyhradeny jeden cestny pruh, tak by to bolo uz o niecom inom a zacali sa preferovta bikey a tvrdo potlacat IAD (myto + drahe parkovne) a tiez MHD (zrusenie dotacii a zliav)
preferencia to uz je v bratislave nadavka ?
ked tu nikto nie je schopny spravit preferenciu ani na Kamennom namesti s 1 smerom aut (nekoliznym s hlavnym smerom elektriciek a malo vytazenym), 2 smerni chodcov (co je asi najvacsi oriesok - najviac vytazeny smer chodcov krizujuci sa s elektrickami), a 3 smermi elektricky tak to je smutne...
zrovna dnes na zastavke som premyslal ze sa na to spytam, cely tyzden prakticky chodim rovnakym spojom ako jedna anglicanka s dcerou, cca 9-10r odhadujem, z wustenrot ju zvykla odprevadzat na kosicku, ale dnes ju nechala uz ist samotnu z wustenrotu na kosicku, tak ma napadlo, na kosickej (resp. v okoli) je nejaka anglicka zakladna skola? pride mi to trocha divne ked vidim take decka cestovat same v MHD, v pripade ze holka nevie po slovensky to ma este blbsie medzi tymi cudzimi slovakmi
podľa mňa by nebolo zlé vyriešiť v centre preferenciu električiek, s rýchlosťou asi už nič nenarobíme. Lebo napr. na úseku Nám. Ľ. Štúra - Americké námestie je x semaforov, a väčšinou na každom električka stojí. Vtedy je naozaj lepšie ísť peši, mám to odskúšané...
ano suhlasim, ked chce byt elektricka nosny system, tak musi jednoznacne v centre pod zem, alebo mat koridor ochraneny pred chodcami (napriklad na takej Spitalskej si viem predstavit ist elektricku aj 40kmh, preco nie? plot v strede na chodcov a vyskove oddelenie od aut a priechody so signalizaciou elektricky a nie je problem..., ano, taka obchodna mala ist jednoznacne pod zem)... preto co pises, elektricka nosny system byt nemoze, lebo nikde vo svete (ako pises:) nechodi nosny system rychlostou 10-15kmh ?
Lenze aby bola priemerna rychlost 32 km/h, musel by si ist este o nieco rychlejsie, lebo do tej rychlosti sa rata aj statie na krizovatkach, prip. vyhybanie sa s chodcami a pod. Ten atobus Zochova Smolenicka nestal aj v zapche nahodou? Lebo to sa nasich elektrciek, nastastie, netyka...
Re #111759 eripmav: Lenze my tu teraz neriesime zivotny styl ludi, ale dopravu. Som zvedavy, akym demokratickym sposobom by si chcel presvedcit vsetkych ludi, aby isli do roboty na bicykli, ked uz niektorych je problem presvedcit, aby presli par metrov od svojho domu k zastavke MHD. A niekomu je mozno uplne jedno, ci zomrie v 20., alebo v 95. rokoch...
Re #111760 eripmav: Cez centrum mesta ale nemozes lietat! Nikde vo svete sa nejazdi po povrchu elektrickou rychlo cez mestske centrum. Vies si predstavit, ze by za hustej dennej premavky chodcov preletela elektricka cez Obchodnu 50 km/h?
Re #111763 eripmav: Ja som nikde nepisal, ze by isli same. Okrem toho, 6-rocne deti nemusia ist len do skoly, ale aj k lekarovi, kamaratovi, ku starym rodicom, na kruzky atd. ...
a 6 rocne deti by nemali MHD vobec co chodit sami - deti aspon na 1. stupni ZS by mali mat zabezpecenu skolu v pesej dostupnosti, alebo zabezpeceny skolsky autobus, to je standard v celej EU a USA... a za komunizmu to bol standard aj u nas - ziadne dieta prveho stupna nechodilo nikam MHD ani ho nemuseli rodicia nikam vozit, dokonca nepisanou normou bolo aj to, ze skola pre take deti nebola od ich bydliska ani cez ziadnu velku 4prudovu alebo inu frekventovanu cestu...
myslím, že áno. A čo iné si máme myslieť po tom, ako to tu vyzerá? Stačí mi ísť po trase mesto-Dúbravka a vidím, aké to je. Tak prečo by som si mal myslieť, že keby sa vybudovala električka do DNV, bolo by to lepšie? Ktoré zastávky by sa zrušili? Stačí vidieť napr. takú zastávku Chlumeckého, o ktorej zrušení sa tuším už aj uvažovalo, ale napriek rekonštrukcii trate tam ostala. Podľa mňa je naozaj lacné si myslieť, že keby sa vybudovala trať do DNV tak zrazu sa zázračne zastávky zredukujú, trať opraví...
inak nemyslíš, že si trocha protirečíš? hovoríš, že v tom čase môže byť lamačská poriadne zapchatá a pritom hovoríš o lepšej električke...
ad 21: osobne sa čudujem, že 21 vôbec ešte funguje v tejto trase. a zároveň veľmi pochybujem, že po postavení lamačskej brány a príp. vybudovaní trate do DNV bude mať DNV také spojenie s centrom, ako má dnes (L21)...
na periferii maju elektricky celkom slusnu rychlost - 25kmh podla mna je naozaj slusne, az dobre... smutnejsie to je v sirsom centre, ktore zacina asi tak od mileticky... ked skusis zmerat priemernu rychlost zo zastavky zahradnicka na zastavku napriklad americke namestie, tak ti mozno vyjde ze aj pesi by si tam bol rychlejsie (ked umoznis pesiemu skratku po zahradnickej oproti nezmyselnej obchadzke elektricky cez trnavske myto), overene je napriklad ze pesi zo zastavky Jesenskeho si na zastavke Safarikovo namestie rychlejsie a to nie rychlou, ale pohodovou chodzou... zial v centre odhadujem priemernu rychlost elektriciek tak na 10-15kmh, co je katastrofa...
neviem ci si nemylis pricinu a nasledok... keby ludia chodili pravidelne do roboty na bicykli tak by to zvladli aj v 60tke, 70tke... a boli by na tom ovela, ovela lepsie ako keby svoje zadky vyvazali je jedno ci v IAD alebo MHD... 30minut miernej pohybovej aktivity (ako bicykovenie po rovine okolo 20-25kmh, v zavislosti od vykonnosti samozrejme...) je nevyhnutny predpoklad na zdravie, jeho nesplnenie je porovnatelny rizikovy faktor ako napriklad fajcenie krabicky cigariet denne alebo prejedanie sa mastnym jedlom...
Z Ruzinova na Mileticku to vies, ako priemerny cyklista, na cylko ceste, s cestnym aj trekovym bicyklom, tahat 32Km/h cely cas, pretoze to je kusok. S "horakom" tazsie. Pritom sa ale spotis a musis sa nutne osprchovat, co nie je u kazdeho zamestnavatela standard.
Viac krat som bol na bicykli rychlejsie Zochova-Smolenicka ako bus. Cize len tolko k rychlosti priemernych bicyklistov. Samozrejme ze MHD ma zmysel, ktory je nespochybnitelny v meste ako Bratislava. To, ze tento zmysel si este DPB/mesto/stat neuvedomili, to je ina vec.
Oproti inym mestam mame slusnu priemernu rychlost jazdy. Tych 32 km/h vobec nie je zle, inde byva zvyokom okolo 25 km/h. Vyssia priemernu rychlost mame vdaka tomu, ze vacsina trati je na samostatnom drahovom telese. Dynamickou preferenciou elektriciek na krizovatkach by sa dala priemerna rychlost este zvysit (a, samozrejme, skratila by sa aj jazdna doba). Takze neviem, co sa Ti nepaci... Chces mi povedat, ze na bicykli by si vydrzal ist trvalo rychlostou 32 km/h z Ruzinova na Mileticku? To by si musel byt iny Armstrong... A urcite by sa Ti chcelo ist na bicykli aj v poladovici, burke, ze? A tiez take 6- rocne dieta alebo 70-rocna babka, pripadne clovek s nejakou chorobou pohyboveho ustrojenstva netuzi po nicom inom, len kazdy den sa mestom prehanat na bicykli... Nemam nic proti cyklistom, som rad, ze niekto vyuziva tento sposob dopravy, ktory napr. ja vyuzivam len na rekreacne ucely, aj kazdy den na cestu do prace, ale Ty si uvedom, ze ti najvacsi lenivci nie su ludia, co sedia v prostriedkoch MHD, ale ti, co sa denne do roboty vyvazaju na autach.
Zdar. Skusil som si dnes zmeriat pomocou GPS navigacie v mobile rychlost elektricky do Ruzinova. Nastupoval som na Mileticovej (Zahradnicka) a vystupoval pri SOU Stavebne (Chlumeckeho). Celkova dlzka 3,1km, celkovy cas 7:30. Maximalna ryclost 54km/h, tusim v useku medzi Slovanetom a Nemocnicou. Priemerna rychlost jazdy 32km/h! Celkova priemerna rychlost 25km/h. Inak pre zaujiamvost, raz som meral 208cku z Kollarka na Mileticku a ten mal priemernu rychlost jazdy okolo 28km/h a maximalku nejakych 35km/h. Vsetko samozrejme bez zbytocneho cakania. Navrhujem zrusit celu MHD, spravit bicyklove pruhy a budeme mat dopravu skoro zadarmo (kupa bicykla), plus nebude tolko obeznych ludi.
810zssk