Hmm... irónia... Takže električka, na ktorú sú "úbohí karlovešťania roky odkázaní" je v súčasnosti jediným dopravným systémom v Bratislave, ktorý spoľahlivo funguje.
Ak nemá posilnenie liniek dostatočnú reklamu, minie sa sčasti účinkom. Viď sobotnajšie lietadielkové podujatie.
Žiaľ, neviem si predstaviť, ako by nejaké veľké médium mohlo apelovať k využitiu MHD resp. vlakov, miesto neustáleho omielania toho, ako si majú páni vodiči pripraviť pevné nervy, plné nádrže.
O všetkom spolurozhodujú nami volení posranci v zatupiteľstvách. A tí jazdia väčšinou autom.
Keďže oni jazdia autom, hádam si nebudú srať do huby a preferovať verejnú dopravu pred automobilovou.
Kedže aj ich voliči sú z veľkej časti voliči-style-motoristi, jediné čo vedia je zaujímať sa o množstvo parkovacích miest a šírku komnikácií.
A čo je horšie, ani len netušia, že vďaka kvázi opatreniam znepríjemnujú život minimálne polovici bratislavčanom, čo v konečnom dôsledku pociťujú aj oni denne pri cestách autom, no sú takí tupí, že háčik nevidia v preferovanej MHD, ale v málo priepustných komunikáciach. ?
Pokial by sa nad výlukou dopravy z Prístavného mosta páni inžinieri naozaj zamysleli, tak mohli urobiť posilnenie liniek MHD. Ja som to na ceste z Dlhych Dielov do centra mesta vzdala pri PKO a išla som električkou. Ale aké bolo moje prekvapenie, že na tejto zastávke som sa nevedela do prvej električky dostať, taká bola plná. Ak mesto proste plánuje niekde výluku, tak by malo podporiť ľudí k využitiu MHD, hlavne električiek, ktoré žijú vlastným životom. A napadla ma navyše aj jedna haluz....namiesto lístka na MHD by sa napr. stačilo revízorovi preukázať technickým preukazom od auta...xixixi
Ináč z Apolla je na mestskej strane povolené iba odbáčanie "doprava" na Prístavnú, okrem MHD, ktorá môže ísť aj rovno na Košickú. Teda aj tu má nejaký vyhradený smer...
Plne suhlasim. Ja musim pomaly denne jazdit auto kvoli pracovnym dovodom, ale na tento tyzden som si uz vopred naplanoval veci tak, aby som auto musel vyuzivat minimalne, t.j. napriklad az dnes vecer okolo 7mej. Vsetko ostatne zvladam kombinacia vlak - MHD. Tiez si myslim, ze kludne Stary most mohli nechat len pre MHD a presmerovat linky tade alebo na Apolle spravit kontinualny bus pruh. Vo Frankfurte ked opravovali jeden dolezity tah, tak bola doprava presmerovana tiez vseliako, ale MHD dostala pomaly v polke mesta vlastne pasy a niektore ulice boli pozatvarane uplne a mohla tade jazdit iba MHD. Lenze to by sa u nas nesmeli pani ako primator a starostovia tak triast o svoje teple miestecka, fantasticke platy, rocne odmeny vo vyskach ktore bezny smrtelnik pomaly nezarobi za cely zivot a bat sa, ze ked nieco spravia pre obcanov mesta tak ich nebudu volit, lebo si pohnevaju zopar vplyvnych oblekovych, ktori budu musiet jazdit na svojich jeepoch dve hodiny z jednej strany Dunaja na druhu.
P.S. Apropo ked sme pri tych platoch. Ak ma byt mzda odmenou za pracu, tak by som istym ludom, pocinajuc primatorom a starostom Stareho Mesta, dal zakonom stanovenu minimalnu mzdu.
Prečo nezavrú Starý most pre cestnú dopravu a nepúšťajú tadiaľ linky MHD z Apolla, príp. Prístavného mostu? IADčkári by pindali ale keď niekto sa nevie svojho auta vzdať ani na 7 dní keď jazdiť ním má ešte horší efekt ako autobusom, tak neni o čom (hlavne "singlisti" ? )
A to čo si napísal je ešte veľmi prehľadná situácia! Predstav si, že metrofilovia stále žijú ale spia, takže ak sa tesne pred nejakým rokovaním zas otvoria niekoho ústa snívajúce o metre, tak ámen... ? potom si naozaj Petržalka bude musieť vystačiť s autobusmi na n-rokov.
Až do cca roku 2003-4 bola vždy taká výprava (resp. taký stav), že mohli byť z každej vozovne 2-3 kĺbové ZV (okrem Krasňan) a v prípade porúch bola dostatočná rezerva vo vozovni, že vodič na kĺbovej linke menil svoj voz za iný kĺbový. Napr. aj keď tušim v roku 2003 odišlo naraz veľa sól z 2 DP. na GO a následnú plynofikáciu, linky č. 65, 67 a 70 (vtedy sólo) boli vykrývané sčasti sólami z 1. DP a sčasti kĺbakmi.
Dôsledok neobnovy kĺbakov sa 1. krát vážnejšie prejavil až od jesene 2004, kedy sa spravila L88 (Šafko - Ovsište) na sóla (aj keď v špičke so zhusteným intervalom z 10 na 8 min.) Niečo málo zachránil dôsledok auditu v DPB, keď presunuli 5 IK 280 z 1. na 4. DP, aj keď to boli vozy, ktoré boli najčastejšie do Petržalky z 1. DP požičiavané...A potom aj reforma 5.9.2005 bola okrem iných faktorov aj v dôsledku toho, že do leta 2005 jazdilo na kĺbových linkách spolu cca 8-10 sól, lebo tie kĺbaky do výpravy jednoducho neboli...
pôvodne aj dnes
1. električka bude pre Petržalku nosným systémom. Ostalo. Za predpokladu že sa vybuduje žel. tunel pod Dunajom a jeho pokračovanie Bosákova - Janíkov Dvor (nutná podmienka, ináč tam nebude koho voziť), budú sa smerovo aj kapacitne dopĺňať, teda nie je zrejmé, ktorý z tých dvoch systémov bude nosný, je pravdepodobné, že to bude aj naďalej električka, lebo tá ponúkne atraktívnejšie smery v centre. Ak vlak v úseku Bosákova - Janíkov Dvor nebude, nie je o čom, električka je jediný koľajový systém zo stredu Petržalky do mesta - je nosná.
2. pôjde po estakáde, po zemi alebo v záreze. Ostalo. Aj v novinách sa už písalo, že pôjde v tzv "rozkolísanom" variante. Pokiaľ to bude možné prioritne pôjde v záreze = polozapustený variant = plytký tunel (opak od hlbokého, zakrytého tunelu, výklad pojmu kontaktujte Slávika). Avšak miestami (napr. nad Einsteinovou) pôjde na estakáde a niekde možno pôjde v úrovni okolitého terénu, alebo cez niktoré komunikácie možno pôjde do podjazdu. Ale v princípe so zakopaním pod zem sa na väčšine územia neuvažuje.
3. cez Dunaj prejde po zrekonštruovanej železničnej časti Starého mosta. Dozvedel som sa že tento zámer tu bol, aj keď ja som ho neregistroval (moja chyba). Sám som čítal nezávislý posudok Výskumného ústavu zváračského, nechcem kecať, dátum spracovania bol minimálne vlaňajší, možno už v 2006, kde jednoznačne konštatujú, že oceľ, z ktorej je postavená železničná časť mosta v žiadnom ohľade nevyhovuje a teda železničnú časť nie je možné použiť v budúcnosti na žiadne účely. Tie pôvodné posudky som nevidel, ani som o nich nepočul...
4. Že bude na Starom moste cesta je oproti pôvodným plánom novinka, avšak novinári (Nový čas, sú to vôbec noviny?) mylne uviedli že tam budú 2+2 cestné pruhy, na Starom moste ostáva 1+1 cestný pruh, ako dnes...
Navyše Slávikove požiadavky na diskusiu nevyplývajú z Vášho názoru že pôvodné 4 body z EIA El. do Pet. sa nerovnajú novým štyrom bodom el. do Pet. On ju chce aby si určili ako má vyzerať Nový starý most (dizajn) a aby sa rozhodli, že nechcú žiadnu električku do Petržalky a chcú IBA železnicu v tuneli s pokračovaním pod Karadžičovou, Filiálkou,...
originálne by teraz bolo lietadlo ? keďže remorkér Griefenstein tam už nabúral pred niekoľkými rokmi...
Re #109691 eripmav: o to sa už snažili schnitzlojedi ?
Re #109699 hoppusmark01: pri súčasnej šírke je nemožné spraviť most pre 2 pruhy eliny, chodcov a cyklistov? ak by sa vynechali preferovaní autisti, podľa mňa by sa to zmestilo...
Re #109710 Emo: a čo takto spraviť nové premostenie SNG? ?
Re #109850 hoppusmark01: "Podľa mňa sa malo ísť do tunela skôr" tak toto je presná definícia vedenia mesta ? ? ?
Re #109900 ivanbuto: ktorá požiadavka? ak myslíš pruh(y) pre IGK na moste FranzJozefa, tak priamo od Gyurkovszkeho...
no hej ved som pisal skor ze som bol z lucanky na mileticovej 98 cez apollo za necelych 30min takze v pohode (aj ked to pravda nemam s cim porovnat ked nema taku trasu a odchod bol este pred letnou spickou o 7:10), len dnes a zajtra potrebujem na AS MN na 9tu, tak rozmyslam po tom straseni so SM/NM ci neist radsej 98+88 cez EU a apollo radsej miesto 95+50 cez safko a SM, ked si vezmem ze SM a dostojevskeho rad budu asi dost velke zdrzanie
Ja si taktiež myslím, že mesto nevie, čo chce, resp. každý hovorí niečo iné. Napr. aj pán Fabor už niekoľkokrát "zmenil názor".... stačí si pozrieť niektoré jeho dávnejšie vyjadrenia o nevhodnosti električky, pričom teraz ju obhajuje.
Inak tie pruhy pre autá majú byť jeden v každom smere, nie dva, to si si asi mylne interpretoval.
Magistrát by však mal zverejniť, odkiaľ zrazu vzišla takáto "požiadavka".
NN