Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #109417:
Nie Ty, myslel som to obrazne. ? Ide o to, že ťažko zostaviť dobrý cestovný poriadok, keď (ako som povedal) jeden deň má zápcha 300 metrov, druhý deň 500 a tretí nie je vôbec. A tie dĺžky sa nemusia opakovať pravidelne v tom istom poradí.
Reply on: bwd #109418:
No Ty si písal o tom, že vo Viedni sa jazdí ležérne a pohodlne (myslím aj v starších príspevkoch). A že v Bratislave sa jazdí rýchlo a cestujúci padajú pri zrýchľovaní/spomaľovaní na zem. Ja som tým chcel povedať, že oba tieto extrémy sa dajú (aspoň čiastočne) skĺbiť. Dá sa jazdiť pohodlne bez padania a pritom rýchlo.
Niečo špeciálne napísané pre istého nemenovaného obyvateľa mesta Wien/Viedeň/Vienna/Bécs: http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6000 Môžeme sa vo Viedni tešiť na rovnako upišťané električky ako u nás. ?
Reply on: Emo #109415:
"Nemýľ si pojmy "plynulo" a "rýchlo". Dá sa jazdiť plynulo aj rýchlo súčasne."

Prečo si myslíš, že si tie pojmy mýlim? Akosi ti nerozumiem. Vieš, na čo reaguješ?
Reply on: Emo #109416:
"To máš trošku problém..."

Ja? Nemám žiadny problém. Problém majú tí, ktorí sú zodpovední za tvorbu cestovných poriadkov. Druhá vec je, že to asi nevedia, ak je to tak, ako píšete. Aj tie zápchy sa opakujú s určitou pravidelnosťou.
Reply on: bwd #109408:
"Samozrejme tam, kde sa dajú očakávať v premávke zápchy, musí zohľadňovať aj túto možnosť."

To máš trošku problém. Zápcha máva každý deň inú dĺžku a keď motyka vystrelí, nie je vôbec.
Reply on: bwd #109402:
Nemýľ si pojmy "plynulo" a "rýchlo". Dá sa jazdiť plynulo aj rýchlo súčasne.
Reply on: Papyr #109370:
Ale keď si vezmeme tie Dlhé Diely, tak ľudia aj predtým vedeli, že tam premáva MHD.
Reply on: Ámos #109363:
"Dokaz moze byt hadam aj nase DD, kde kratasy busy nahradili klbaky trofle a su rovnako narvate ako tie kratasy."

Nezmysel! Keby tam dali kĺbové busy, výsledok by bol ten istý.
Ike: 39 cez vikendy je este horsia. Suchtal som sa styridsiatkou, schvalne chytal cervene, cakal na ludi dobiehajucich pol bloku a aj tak som na Zochovu vzdy prisiel v predstihu...
Reply on: bwd #109409:
Ale ja nikde netvrdím, že chcem bratislavskú rýchlu jazdu. Ja by som práve bral tú salzburgskú. Aj rozmýšľam ktorú linku ti odporučiť, ale ono je to asi jedno. Možno tak L2 smerom na Letisko, prípadne L3 (alebo ešte lepšie L7) smer Salzburg Süd.
Reply on: Valec #109407:
"Viezol si sa už niekedy trolejbusom v Salzburgu?"
Nie, vždy som tam bol autom, ale nabudúce môžem vyskúšať. Pochybujem však, že v Salzburgu padajú pri rozjazde cestujúci na zem, alebo do sedadiel, ako v Bratislave.
Reply on: Vladimír #109405:
"...je ale opačný extrém..."

Nehovorím o extrémoch, ale o tom, že chronometráž má byť spravená tak, aby k tým extrémom nedochádzalo. Samozrejme tam, kde sa dajú očakávať v premávke zápchy, musí zohľadňovať aj túto možnosť.

Ja hovorím o tom, že v Bratislave každý naháňa čas, čím stúpa nervozita, jazdí sa hekticky, zbytočné "raketové rozjazdy" trolejbusov s následným prudkým brzdením, ktoré niektorí Š... schvaľujú k tomu chaosu prispievajú. Je zaujímavé, že aj v Bratislave som už veľakrát s niektorými vodičmi zažil pokojnú a v rámci daných podmienok príjemnú jazdu, bez "raketových rozjazdov" a brzdení, bez naháňania cestujúcich vyzváňaním na zastávkach, pri tej istej chronometráži a dopravnej zaťaženosti, ako s inými vodičmi, ktorí napriek "raketovým rozjazdom" stále nestíhali.
Reply on: bwd #109402:
Viezol si sa už niekedy trolejbusom v Salzburgu? Tam ti vodič pekne ukáže "čo ten agregát dokáže" ale zároveň nemusí "po pár metroch zase divoko brzdiť, pričom cestujúci majú vo vozidle problém udržať". Tam sa jazdí svižne a pritom bezpečne. A presne toto od jazdy trolejbusom očakávam.
Reply on: Vladimír #109405:
zavsetko hovori L21 na useky medzi Stefana Kralika a Mokrohajska... v lete je to dost otrava trepat sa 50kmh na ceste kde to autobus moze bezpecne rozbehnut na 80kmh
Reply on: bwd #109402:
"Porsche-vodičov" ohrozujúcich bezpečnosť cestnej premávky a pohodlie a bezpečnosť cestujúcich v MHD rozhodne neschvaľujem. Neodôvodnené "šuchtanie sa" vozidlom 30-kilometrovou rýchlosťou na dlhom rovnom medzizastávkovom úseku, len aby neodišiel zo zastávky skôr je ale opačný extrém, ktorý tak isto z MHD vypudzuje ľudí. A MHD by mala byť atraktívna.
Reply on: S499.1023 #109399:
DPMP ako DPMP ? v obouch zemích stejná rychlost ? Môžeš konkretizovať, akú rýchlosť si pod pojmom sopeľ po deke predstavuješ, prosím ťa? ?
Reply on: S499.1023 #109399:
"...šialenými chronometrážami, takže vodiči trolejbusov s výnimkou šotobrigádnikov sa tam ťahajú ako sopeľ po deke..."

Choďte už niekam s tým vaším naháňaním času v mestskej doprave! Trolejbus tu nie je na to, aby jeho vodič ukazoval, čo ten agregát dokáže! Je na to, aby cestujúcich pohodlne a príjemne, pritom primerane rýchlo odviezol z bodu A do bodu B. Neukojení vodiči a niektorí (ako napríklad Š499.1023) toto nechápu. Ja zase nechápem, aký význam má, keď sa trolejbus rozbehne na plné gule, aby po pár metroch zase musel divoko brzdiť, pričom cestujúci majú vo vozidle problém udržať sa na nohách, pokiaľ nesedia a nedržia sa zubami-nechtami tyčí???

Chronometráž má byť urobená tak, aby takéto excesy nevybúrených vodičov brzdila. Keď chce niekto takto jazdiť, nech si kúpi Porsche, alebo nejaké iné žihadlo a v súkromí nech ci tak jazdí. Ja ako cestujúci sa chcem odviezť v mestskej doprave bez stresu a poletovania po vozidle!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.