Staré mesto je kapitola samá osebe. 42 bola podľa požiadaviek Starého mesta a vieme ako skončila. Kedysi dávno existoval návrh (okolo roku 2001 - 2002 do volieb) predĺžiť L41 z Búdkovej popod Slavín a tou hlavnou cestou (tušim Mišíkova) na Šulekovu. Vtedy to zamietlo Staré mesto ústami ľudí tam bývajúcich a vtedajšieho starostu Ďurkovského že "DPB by si riešil svoj problém a navrhuje linku tam, kam to vyhovuje jemu a nie ľuďom tam bývajúcim...)
Na L94 sú dva protichodné názory. Zoženiem Ti minimálne 10 ľudí, čo ňou cestuje alebo linku veľmi dobre pozná a budú tvrdiť, že chodí nabitá a interval musí ostať aký je. Potom sa nájde iných 10 ľudí (napr aj tu vo fóre) čo tiež linkou cestuje (myslím rannú špicu z Pet) a bude tvrdiť že stačia sóla a interval by sa mal zriediť a vozy použiť inde)..
L83 si osobne viem predstaviť v interval RŠ/sedlo/pš/víkend: 3/6/4/10 s tým, že by sa zrušila 34 a 84 a samotná 83 by išla späť na Dostihovú Dráhu. Ešte je možnosť úpravy v Dúbravke, že by išla priamo Saratovskou a cez Strú Dúbravku by išla 20+22...
to státie/nestátie na ľubovoľných zastávkach je ok, ale je to zlé ak je taká linka, ktorá vynecháva niektoré zastávky, označená ako normálna linka dvomi číslicami.. Keby aspoň mali všetky expresné linky číslovanie 100 a vyššie (tak ako to bolo dávnejšie), tak viem, pri ktorej linke si mám dávať pozor, že nestojí na každej zastávke... Takto je to dosť odveci. Nastúpiš do "normálnej" linky, napr. 91, a potom zistíš, že je vlastne expresná..
Novinári stále dokola omieľajú tie isté koniny... Tá Dúbravka tú 4-ku hádam bude požadovať donekonečna, pritom nechápem, načo im je, keď rýchlejšie na TrMy sa dostanú 1-kou a na Šafko majú 12-ku. ? A radšej si nejdem pozerať ani diskusiu k tomu článku na stránke Sme, lebo určite sa tam budú nejakí ukrivdení Dúbravčania zas dožadovať vrátenia expresov odvšadiaľ všade, Karlovešťania budú plakať, že sú odkázaní na električku a žiadna im pritom nejde na Hl. st. (však nemajú 32-ku, že?), Petržalčania zas budú požadovať vrátenie starej 86, 90, priameho spoja z Ovsišťa na Šafko atď...
a takisto by sa mohla zaviesť celodenná MHD na Einsteinovu, zriadiť tam nové zastávky..
Už teraz je tam postavený Ravak, Digital Park, Atrium, stavia sa Digital park 2., dokončuje sa Fit Factory a na druhej strane cca. 20 podlažná budova na Krasovského, pričom stavať sa bude ešte veľa budov vedľa nej..
no podľa mňa minimálne s tou 94 by sa mohli zaoberať, a posilniť 83. Lebo 83 býva naozaj celodenne narvaná, myslím že v obidvoch smeroch, a 94 poloprázdna..
Ďalej by sa mohli posilniť všetky linky smerom na Hl.st. v piatok poobede a večer, a smerom z Hl.st. v nedeľu poobede a večer..
No a mohla by sa zaviesť L40 pre Staré mesto ?
Lenže v iných m. č. už nie je až tak veľmi čo upravovať...
Nehovoriac o tom, že keby sa aj inde išlo cestou minimum a-bus liniek a čo najhustejšie intervaly, jednak už nie je možnosť zahusťovať t-busy a eliny (na čo teoretická kapacita je) a dvak vždy si to vyslúži masívnu kritiku cestujúcich - potenciálnych voličov, takže výsledok v povedomí cestujúcich bude zdanlivo ešte horší ako súčasný stav. ?
Expresy opäť iba za cenu zriedenia normálnych obslužných liniek..
- zastavovanie L75 pri Cintoríne Ružinov a Pri Jazere boli politické tlaky ktoré išli na úkor DPB...
- vo VW keby neboli autisti ale normálne by sa s nimi dalo jednať L92 by som hodil cez Dúbravku (Alexyho), jednak moc vody v Lamači nenamúti a dvak mohla by sa hypoteticky zrušiť 26 (spoje začleniť do 92) a Dúbravka by získala expres na Patrónku a do Petržky, keď tak smútia za 112tkou. ?
- súčasné systém linkovania a číslovania umožňuje prakticky hociktorej linke stáť/nestáť na ľubovolných zastávkach.
Napr,. zaznievali úvahy dať L 29, či 34 ako "expresnú" - že by vynechávali nejaké zastávky; na druhej strane L98 by mohla zastavovať na Drieňovej (na znamenie) - aby sa mohla zrušiť mimo špičiek 74ka.
a ešte niečo z toho článku: "Podobne ako v Košiciach, kde od soboty platí nová organizácia v mestskej hromadnej doprave, čaká výrazná zmena aj Bratislavu.
„Pripravujeme dlhodobejší projekt a úpravy v mestskej doprave. Väčšinu z nich budeme robiť na budúci rok,“ povedal Kavecký.
To by bolo super.. Mohli by si zobrať príklad z Petržky..
K tomu článku: v diskusii tam zaznelo, že by bolo dobré obnoviť expresné linky.. preto by som rád vedel, či je k tomu nejaká analýza, alebo či sa tým niekto (v DPB) zaoberal.. Či by bolo vhodné expresné linky mať alebo nie..
(teda okrem tých , ktoré už sú, a sú zamaskované normálnymi dvojmiestnymi číslami ? )
hoppusmark01
Ďalej by sa mohli posilniť všetky linky smerom na Hl.st. v piatok poobede a večer, a smerom z Hl.st. v nedeľu poobede a večer..
No a mohla by sa zaviesť L40 pre Staré mesto ?