Reply on: S499.1023 #109224:
a este nieco - neospevujem americke svietenia, a co sa tyka toho brzdenia tak na suchu je to ABS horsie, minimalne tie lacne verzie pokial vies optimalne brzdit... (to este nevravim o tom co to robi na hrbolcoch)... v globale to je samozrejme lepsie ked je to povinne kedze to eliminuje vsetkych tupcov ktori vzdy reaguju zaprenim sa do brzdoveho pedala, ale nemal som pocit ze mne by to pomahalo, pre istotu to zmeriam... sam som na to bohovsky zvedavy....
S499.1023
a) Ad výkon: .
Na novších a ku5ewsky drahých autách sa samozrejme v USA používajú aj xenóny, na novších autách aj sealed beam halogény 55/65 W ale ešte stále veľká časť produkcie jazdí s dvojvláknovými SB 30/35 W, žiadne 80/100 W. Pritom v Európe už nič so žiarovkami 45/40 W nekúpiš zo 20 rokov, vrátane postsovietskej produkcie). Žiadne ŽIAROVKY sa nepoužívajú, keďže PODSTATOU selaed beam svetlometu je zlúčenie žiarovky s reflektorom do jednej nedeliteľnej jednotky, takže meniť sa dá LEN celý reflektor.
b) Ad brzdy a rozhľad: Neviem, na čom jazdíš ale bežný IGK zastaví zo 100 km/h na cca. 50 m, takže to je na pravej strane VEĽMI mizerný dosvit - má byť 115 m. Ale práve preto, že klasická reflektorová optika nedokáže rozdeliť lúč tak, aby na jednej strane bol dosvit 115 m a na strane privrátenej k vozovke max. 40 m, ako vyplýva zo zákona, tak je väčšinou ten dosvit omnoho menší. Mimochodom, nové Fóbie ťa tiež oslňujú?
Brzdná dráha na suchej vozovke bez ABS je vždy kratšia, keďže pre maximálne brzdenie je optimálny mierny sklz.
c) Ale asi to nebudem ďalej riešiť, lebo evidentne nevieš, čo chceš, okrem toho, že bojuješ proti xenónom, pričom zaujímaš extrémne nekonzistentný postoj, keďže:
1) ti vadia OBJEKTÍVNE menej oslňujúce projektorové xenónové svetlomety.
2) ospevuješ oslňujúce US sealed beam svetlomety (samozrejme, že sa tam oslňuje omnoho viac, keďže tlmené (low beam) guwno osvietia, takže každý ide na diaľkové (high beam). Okrem toho sa tá debilita, vymyslená pre typického Amíka, neschopného vymeniť žiarovku, má po každej výmene reflektora nastavovať, čo nikto nerobí, takže sa svieti do korún stromov.
3) Sám používaš akési podivné osvetlenie, ktoré s 99% pravdepodobnosťou oslňuje viac ako xenóny (dôvodom je mnohokrát spomínaná geometria reflektora).