a teda nechapem, ze kedy sa ma budovat zeleznicne spojenie, ze ci budeme cakat na to, kym budu ludia na uliciach sa zhromazdovat a ziadat spojenie BA-Letisko Vieden.. Tak sa to mozno robi na Slovensku, nie v Rakusku..
ak ti hovori nieco region CENTROPE, tak je to region, ktory ma a bude mat najvacsi jeden z najvacsich hospodarskych rastov v Europe a do buducna obrovsky potencial.
Do tohto regionu patri Vieden aj Bratislava a prave fakt, ze su dve hlavne mesta tak blizko, je unikatom a predpokladom pre hospodarsky rast.
Z toho vyplyva, ze sa zvysuje mobilita medzi tymito dvoma mestami a stupaju aj naroky na prepravu.
A to vyplyva aj z poctu prepravenych pasazierov na linkach Bratislava-Vieden za posledne roky. Ci su to autobusovi, vlakovi, alebo aj lodni dopravcovia, za posledne mozno 2 roky sa pocet cestujucich RAPIDNE zvysil (sorry za caps lock, ale toto som musel zdoraznit).. Preco sa asi kupovala druha lod TwinCityLiner? No lebo je obrovsky zaujem a kapacita jednej lode nestacila.. Preco asi jazdi z Viedne do Bratislavy tych cca. 40 parov vlakov dodkopy z obidvoch stanic v BA?
Povedat o zeleznicnom spojeni medzi BA a Viednou, ze nebude vytazene, je preto uplne odveci..
Prave z toho dovodu navrhujem aby cena pre studenta bola rovnaka a neaplikoval viedensky model (len nech sem nedorazi BWD), ale ta varianta ze to bude vyberat DPB / mesto bez toho aby sa tym student musel zaoberat.
Ak sa student vysokej skoly v Bratislave zo spekulativnych dovodov (kvoli lacnejsej MHD) prehlasi na trvaly pobyt v Bratislave, o kolko viac ziska Bratislava na daniach?
Daň z príjmov FO sa rozdeľuje nasledovne (zákon 564/2004):
6,2 % zostáva štátu
70,3 % obciam
23,5 % VÚC
Časť určená pre obce sa rozpočíta jednotlivým obciam takto (nariadenie 668/2004):
23 % podľa počtu obyvateľov
- z toho 57 % sa vynásobí koeficientom nadmorskej výšky (od 0,75 po 2,00 – Bratislava 0,7991)
32 % podľa počtu obyvateľov vynásobených koeficientom veľkostnej kategórie (do 1000 obyv. 0,89, Bratislava 2,35)
40 % podľa počtu žiakov základných umeleckých škôl a školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti obce, prepočítaného koeficientom (od 2 do 61)
5 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov
Časť príjmov pre VÚC sa rozpočíta takto (to isté nariadenie):
15 % podľa počtu obyvateľov
15 % podľa počtu obyvateľov od 15 do 18 rokov
32 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov
9 % podľa obrátenej hustoty obyvateľstva
20 % podľa dĺžky ciest II. triedy a III. triedy vo vlastníctve VÚC
9 % podľa rozlohy
a to celé sa ešte vynásobí koeficientom od 0,9518 do 1,0170 (na rok 2008)
Tak a teraz môžete, milí doplácači a nedoplácači, počítať, koľko z vašich daní išlo do Bratislavy a koľko do Uzovských Peklian?
Na zaklade coho mozme predpokladat ze na S7 sa zvysia prepravne naroky? Prepravne naroky sa zatial vyraznejsie zvysuju len na cestovanie do Viedne a na to je linka S7 absolutne nevhodna. Na letisko a do prihranicnych dzedzin staci autobus.
Keby o tu trasu bol zaujem tak je uz dnes vyuzivana (901 + S7)
Ano, ale plati MENEJ ako obyvatel Bratislavy a to jednoznacne JE nespravodlive. Mne pride idealny variant ze cudzi student zaplati ako Bratislavcan, s tym ze ten "poplatok navyse" si uz DPB vyziada od kraja. Samozrejme muselo by to byt nejako uzakonene..
810zssk
Opakujem - ten kto nie je obyvatel Rajky nema co ziadat od mesta cokolvek. Mesto je tu pre obyvatelov.