"Posledné dve výberové konania na električky v Prahe vyhrali modely, ktré ešte neboli v tom čase ani na papieri."
A myslíš, že je to správne? Podľa mňa ani nie..
Myslím, že aj v Prahe bola na toto vlna kritiky.. Nakoniec kritika na 14T pretrváva dodnes..
Podľa mňa tender by sa mal vyhlasovať na také vozidlá, ktoré už existujú, a ktoré sú vyskúšané. To zaručuje, že investované peniaze nebudú vyhodené do vzduchu..
Ja by som si tiež nekúpil byt, ktorý ešte nie je ani vo výstavbe a nemá ani stavebné povolenie..
celkovo si myslím, že by sa malo riešiť financovanie MHD v BA na štátnej úrovni, a malo by sa doriešiť tak, aby sa mohli kupovať aj nové električky a aby sa mohla MHD aj ďalej rozvíjať.. Lebo tých pár kusov zrekonštruovaných električiek BA asi nespasí..
lenže kedy by sa tá trať zrekonštruovala? Za rok, možno za dva..
A mimioúrovňové riešenie by trvalo určite dlhšie, kým by sa to postavilo..
Ja plne súhlasím s DPB, že tú trať zrekonštruoval už teraz a nečakal, kým sa tam niečo stane.. Pretože tá trať už bola naozaj v hroznom stave..
Radšej nech investor Centrálu následne finančne vykompenzuje rekonštrukciu tej trate..
Ta zastavka by mohla byt vyhradne na znamenie a napokon reko trate co by zaplatil sukromnik by sa DPB zislo. Mohli by to investovat trebars na predlzenie reko trate do Ruzinova. Vlastne...§4 nedasato , §1 nikdysatotaknerobilo ?
čiže v Bratislave by to bolo napr. takto: pre študentov s trvalým pobytom v BA by stála električenka 300 Sk, pre študentov s trvalým pobytom mimo BA by stála 600 Sk, s tým, že ten rozdiel 300 Sk by im následne vykompenzoval kraj, z ktorého pochádzajú..
Tak to nechcem. Uvažoval som nad tým ako nad variantom v prípade IGK pre skoromanželku ale asi nám pribudne do rodiny ďalšia Fóbia, Polo alebo Corsa. A až táto Fóbia bude mať odslúžené svoje pracovné kilometre, tak ju dám skoromanželke a kúpim si BMW 120d, bo nová Fóbia je fuj a nespĺňa moje požiadavky.
Opäť jeden príklad z nemenovaného západoeuopskeho mesta:
Študenti, ktorí bývajú vo Viedni, teda majú tam trvalý pobyt, platia za polročný lístok na MHD (Wiener Linien) cca. 50 EUR.
Študenti, ktorí nemajú trvalý pobyt vo Viedni, teda sú z iných regiónov a vo Viedni sú len na intrákoch alebo na privátoch, platia cca. 100 EUR. To čo museli platiť navyše oproti viedenčanom, teda tých 50 EUR, im následne vyplatí a teda plne vykompenzuje ich kraj. Teda kraj, kde majú trvalý pobyt, čiže napr. Niederoesterreich, Tirol atď..
Toto je podľa mna perfektný model, a presne takto by sme to mali zaviesť aj v Bratislave.
Takto nebude nikto na nikoho doplácať.
Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD.. Takto by prišlo do MHD oveľa viac peňazí, a zvýšiila by sa kvalita (napr. by sa mohla posilniť L39), čiže aj tí študenti by z toho sami profitovali .. takže to je aj v ich prospech, nie len v prospech "starých" bratislavčanov..
S499.1023