celkovo si myslím, že by sa malo riešiť financovanie MHD v BA na štátnej úrovni, a malo by sa doriešiť tak, aby sa mohli kupovať aj nové električky a aby sa mohla MHD aj ďalej rozvíjať.. Lebo tých pár kusov zrekonštruovaných električiek BA asi nespasí..
lenže kedy by sa tá trať zrekonštruovala? Za rok, možno za dva..
A mimioúrovňové riešenie by trvalo určite dlhšie, kým by sa to postavilo..
Ja plne súhlasím s DPB, že tú trať zrekonštruoval už teraz a nečakal, kým sa tam niečo stane.. Pretože tá trať už bola naozaj v hroznom stave..
Radšej nech investor Centrálu následne finančne vykompenzuje rekonštrukciu tej trate..
Ta zastavka by mohla byt vyhradne na znamenie a napokon reko trate co by zaplatil sukromnik by sa DPB zislo. Mohli by to investovat trebars na predlzenie reko trate do Ruzinova. Vlastne...§4 nedasato , §1 nikdysatotaknerobilo ?
čiže v Bratislave by to bolo napr. takto: pre študentov s trvalým pobytom v BA by stála električenka 300 Sk, pre študentov s trvalým pobytom mimo BA by stála 600 Sk, s tým, že ten rozdiel 300 Sk by im následne vykompenzoval kraj, z ktorého pochádzajú..
Tak to nechcem. Uvažoval som nad tým ako nad variantom v prípade IGK pre skoromanželku ale asi nám pribudne do rodiny ďalšia Fóbia, Polo alebo Corsa. A až táto Fóbia bude mať odslúžené svoje pracovné kilometre, tak ju dám skoromanželke a kúpim si BMW 120d, bo nová Fóbia je fuj a nespĺňa moje požiadavky.
Opäť jeden príklad z nemenovaného západoeuopskeho mesta:
Študenti, ktorí bývajú vo Viedni, teda majú tam trvalý pobyt, platia za polročný lístok na MHD (Wiener Linien) cca. 50 EUR.
Študenti, ktorí nemajú trvalý pobyt vo Viedni, teda sú z iných regiónov a vo Viedni sú len na intrákoch alebo na privátoch, platia cca. 100 EUR. To čo museli platiť navyše oproti viedenčanom, teda tých 50 EUR, im následne vyplatí a teda plne vykompenzuje ich kraj. Teda kraj, kde majú trvalý pobyt, čiže napr. Niederoesterreich, Tirol atď..
Toto je podľa mna perfektný model, a presne takto by sme to mali zaviesť aj v Bratislave.
Takto nebude nikto na nikoho doplácať.
Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD.. Takto by prišlo do MHD oveľa viac peňazí, a zvýšiila by sa kvalita (napr. by sa mohla posilniť L39), čiže aj tí študenti by z toho sami profitovali .. takže to je aj v ich prospech, nie len v prospech "starých" bratislavčanov..
Pokial si Bratislavcan nenajde pracu v Bratislave preto ze ju robi nejaky Rajkacian (?) tak z toho BA naozaj nema nic.
Dopravu do okresov Senec, Malacky, Pezinok, Dunajska Streda nedotuje priamo Bratislava. Opakujem, proti tej linke tu myslim nikto nic nema. Ale nech ju preboha nefinancuje ani kraj, ani mesto.
hoppusmark01