Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #108474:

Ne, já těmi autobusy jezdím každý den a plastu tam není rozhodně víc, než v Citaru nebo v Solarisu. A hlavně, zákazník je pán. Kdyby si Bratislava nadiktovala třeba dřevěný podhledy na zakázku 240 vozů, bude je mít.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #108466:
No, mne sa to nadkladanie síce nezdalo, ale nie som statik ani strojár, tak do toho nerýpem. Možno to mohlo fungovať. Zachovať sa mala železničná časť, ale keďže tá je len na jednu koľaj, bolo ju treba rozšíriť. Hovorilo sa o pozdĺžnom rozrezaní.
Nadvihnutie zasa vyplýva z toho, že bolo treba dosiahnuť vyššiu plavebnú výšku.
Reply on: m@rtin #108472:
Potom si (co sa tyka ludi ktorych nazory som pocul) vynimka.
Reply on: hoppusmark01 #108471:

To jsou názory ? Takže pokud budou dva dodavatelé, nemohou uplácet oba? Dálnice v ČR a na Slovensku staví asi čtyři firmy (nebudeme jmenovat). Je to snad vizitka nezkorumpovaných úředníků na ministerstvech? Já jsem přesvědčený, že není.

Unifikace je sakra důležitá. Pochopil bych ještě unifikaci v rámci jedné garáže (Petržalka-Solarisy) (Jurajov dvor-Sor). Zaškolení mechaniků, objednávání a skladování ND. Cokoliv odlišné stojí penízky a čím větší podnik, tím by měl být větší důraz na unifik.
Reply on: 810zssk #108453:

Mně to připadá naprosto normální.
Reply on: hoppusmark01 #108470:
ale to s tou korupciou čo som napísal, tak to platí. Čiže aj keby sme chceli unifikovať voz. park, tak aspoň od dvoch výrobcov..
Reply on: 810zssk #108468:
Samozrejme, to je pravda. Ale dala by sa docieliť aj napr. unifikáciou náteru. Lebo napr. prenajaté autobusy môžu byť úplne bez problémov od úplne iného výrobcu ako celý zbytok vozového parku-keďže komplet celú údržbu robí výrobca-majiteľ..
No a aj keď bude viac typov autobusov, môže taká "maličkosť" ako jednotný náter podstatne skultivovať celý vozový park..
Ale samozrejme, nemôžme mať takpovediac každé vozidlo od iného výrobcu..
Reply on: zakaznik #108459:
Super! 🙂
Reply on: hoppusmark01 #108461:
Samozrejme ze unifikacia je dobra.
Reply on: Martin Fundárek #108465:
teda pochopil by som keby sa stary most "rozrezal" takym sposobom ze sa zachovaju bocne casti a postavy sa uplne nova, samostatna nosna cast a tie zachovane bocne casti budu na okrasu, aby vyzeral verne presne ako terajsi stary most - lebo napriek tomu ze je to zlatanina povojnova, uz si nanho ludia zvykli a ja som presne za toto riesenie - uplne nova nosna cast len pre elektricky okolo nefunkccne "zbytky" na okrasu, aby vyzeral presne ako teraz... ale vyuzit nosne casti tej prehrdzavenej kopy srotu - to dufam nikto nemyslel vazne...
Reply on: Martin Fundárek #108465:
"jednu časť mosta zlikvidujú a druhú rozrežú, nadložia, zvaria a nadvihnú" ? to niekto (nad 5 rokov) takto vazne uvazoval... tak to je este horsie nez som cakal... to vazne robi niekto na magistrate kto ma 5 rokov a mysli si ze most cez rieku ako dunaj moze rozpolit, dvihnut, spojit... ako keby to bola stavebnica z LEGA ?
takze ako som si myslel... odpociatku sa hovorilo o niecom uplne nerealizovatelnom - nenasiel by sa ani jeden stavebny inzinier co by na to rozpolenie, spojenie, nadvihnutie a neviem co - keby to pocul tak by sa neuudusil od smiechu a nie ze na to dal svoj podpis a zaruku ze to nespadne ? mne osobne - vediac ze stary most je narychlo spravena zlatanina po vojne - ani nenapadlo ze niekto chcel vzivote pouzit z toho mosta nieco ine ako piliere a bolo mi jasne ze nic ine ako novostavba mosta na starych pilieroch nie je mozne, a to ani len elektricky... ale ako vidim, asi som malo empaticky ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #108460:
Skľudni hormóny. Načo by bola pred 10 rokmi architektonická súťaž, keď sa stále uvažovalo, že jednu časť mosta zlikvidujú a druhú rozrežú, nadložia, zvaria a nadvihnú?
Až teraz, keď si Ďurkovský zmyslel, že na moste chce mať aj autá, a z toho vyplynulo, že horeuvedený postup sa už nebude dať použiť, mala prísť architektonická súťaž na NOVÝ most - pretože tá firma, čo robila projekt, vyhrala súťaž na električkovú dráhu s REKONŠTRUKCIOU mosta, nie s NOVOSTAVBOU.
Začínam však mať obavy, či sa nakoniec električková trať z novostavby mosta z úsporných dôvodov - na veľkú radosť spevavého samosprávcu - nevynechá (podobne, ako sa okresal most Napolo). A zostane zasa len most pre ďalšie autá.
Reply on: hoppusmark01 #108463:
napr. aj ja som posledné dva dni videl v Ik435 dvoch bezďákov, ako si pekne "hovkali" na našich superlátkových sedadlách.. no a potom si na to sadni.. Blee..
Reply on: zakaznik #108459:
To je perfektný článok!!! Celý prvý odstavec, ako by mi hovoril z duše!

A aj táto veta je perfektná, niečo do našej diskusie:
"Froté sedadlá električiek nasiaknuté masťou a hepatitídou bezdomovcov, nám nevysvetlia na čo sa používajú prachy z reklamy do ktorých sú zabalené električky."

?
Reply on: eripmav #108458:
no vieš, niekomu to myslí trochu pomalšie ?
Reply on: tivino #108456:
No to je jasné, že sa úplne neunifikuje vozový park.. Ak sa aj vyradia všetky Tam-busy, ešte nám tu zostanú Vrakosy a Ikarusy.. Tie sa ale po čase aj tak budú musieť vyradiť..
Solarisy by sa kľudne mohli predať, ak by sme mali dosť nových autobusov..
Na druhej strane úplná unifikácia tiež nie je dobrá. Potom nastávajú obavy verejnosti z korupcie (napríklad keby SOR vyhral všetky tendre), takže úplne ideálne by bolo, ak by to bolo rozdelené 50:50 medzi dvoch výrobcov..
Čiže napr. všetky krátke autobusy v BA by boli SORy (9,5,m 10,5m, 12m), a všetky kĺbové nejakej inej značky..
architektonicka sutaz mala byt vypisana asi tak pre 10 rokmi, ked niekto prvy krat spomenul elektricku do petrzalky a padlo rozhodnutie ze bude elektricka nosny system (teda padlo vlastne uz take rozhodnutie??? ci to sa stale akoze hrame ze cakame na metro, a toto je docasne riesenie a vlastne stary most je len docasne riesenie, lebo potom bude v petrzalke chodit vlak z tunela z filialky a popri tom metro... ze... ZLA KOMEDIA)
a ta architektonicka sutaz mala byt nie len na most, ale na cele uzemie stavebnej uzavery v petrzalke!!! malokto tusi aka "pandorina skrinka" sa otvara touto elektrickou... a asi keby nebol tlak na to zrusit konecne tu stavebnu uzaveru v celom centre petrzalky, tak to hybe cele este pomalsie... Durkovsky okrem slubov volicom o elektricke asi nasluboval nieco aj developerom o nehorazne lukrativnych pozemkoch popri elektricke - ktore budu vpodstate v centre, a aj ta elektricka - teda bleskovy pristup do takmer celeho mesta nebude na zahodenie, podla mna ide o jedny z najlepsich volnych stavebnych pozemkoch k dispozii momentalne (snad s vynimkou extremne dobrych lokalit ako su nabrezie dunaja, lesny park a podobne, cela lamacska brana napriklad je o nicom oproti tomu co poskytuje zrusenie uzavery v petrzalke... a J&T uz urcite caka... )
takze namiesto diskusii s domovnikmi a podobnymi individuami o tom ci elektricka alebo metro alebo dokonca vlak ? a ci na moste, v tunely, po zemi, po vode, po vzduchu... mala byt - pred tymi 10 rokmi - architektonicka - a asi aj dopravno projektantska (alebo ako to nazvat, lebo tu nejde len o estetiku - architektonicke hladisko, ale aj dopravnu funkcnost) sutaz a napriklad limit 1-2 roky na diskusiu verejnosti o vysledkoch, pripadne v pripade velkych rozporov REFERENDUM o najvyhranenejsich otazkach (napriklad vo svajciarsku su bezne referenda v dedine aj o tom ci bude mat krcma otvaracie hodiny do 8mej alebo do 9 tej...) ale sme na slovensku, v J&T city a hrame smutnu komediu... komediu na mesto, na planovanie, na nosny dopravny system...
shooty.sk :: Už ma ten bratislavký starosta pekne serie
(na tému Starý most)
http://www.shooty.sk/buxus/generate_page.php?page_id=3943
Reply on: eripmav #108455:
na magoriate zrejme prave teraz prisli na to, ze auta+elektricka+cyklist+chodci na sucasnom starom moste je nerealne, nerealizovatelne... prisli na to v case, ked sa postup "prac" na elektricke priblizil k prvemu realnemu kroku - teda konkretnemu projektu, projektu stavby a projektu prac - vykonavacieho postupu... bratislavcania si mozu gratulovat ake schopne vedenie mesta maju ? a tak necudo ze na ziadnu architektonicku sutaz cas nemaju, lebo tym sa cely postup posuva nie do bodu NULA ale do bodu MINUS PAT ? ? ?
Reply on: tivino #108456:
A co si myslis, preco este stale nevyhlasili tender na SORky? Lebo ich este nevyrabaju.. ale buduci rok by mohlo dojst prvych 100..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.