Ak si este STALE nepochopil, ja som myslel co sa tyka inspirovania sa, vsetky podporne veci, ktore motivuju ludi vyuzivat MHD (vlaky a MHD zdarma ak mas listok na futbal, do fanusikovskej zony sa autom nedostanes, atd.).. obavam sa ze v BA radsej postavia parkovaci dom s 20 podlaziami a budu povazovat dopravu za vyriesenu.
Tak či tak v koncovom úseku nahradili električku autobusmi, nie metrom, takže inšpirirovať sa naozaj nemusíme. A je úplne jedno kvôli čomu električku zrušili, podstatné je, že ju zrušili.
Papierovo sa zruší a fyzicky ju už potom rozoberú postupne miestni...
Napríklad Šamorín ešte papierovo existoval (len so zastavenou všetkou dopravou), a už boli rozkradnuté výhybky v Šamoríne.
Minule som išiel v nedeľu okolo 6.00 ráno do Viedne a mal som celú cestu celý Talent len a len pre seba. Ani sprievodca, skrátka nikto... Taký luxusný taxík si môže dovoliť málokto (a mňa stál len cca 140 Sk). ?
Zákon o dráhach núti vlastníka dráhy udržiavať ju v prevádzkyschopnom stave. Takže ak sa vyskytne nejaká závada, má na výber dve možnosti: opraviť trať (čiže investovať), alebo požiadať o jej zrušenie. Prípadne ju ešte môže predať - ak by sa našiel nejaký záujemca.
Napríklad náklady na pochôdzkára či mazanie vekslí. Náklady sa dajú minimalizovať tým, že do trate neinvestuješ (žiadne opravy nad rámec povedzme doplnenia chýbajúceho šróbu, či výmeny pár najzhnitejších pražcov), ale nejaké budú na každej trati.
"ak existuje trat, na ktoru nie su ziadne naklady, je megahlupost ju z akehokolvek dovodu rusit"
Neexistuje trať, na ktorú nie sú žiadne náklady. A akokoľvek som fanúšikom železníc, musím uznať, že sú prípady, keď je zrušenie železnice opodstatnené. Ak ide železnica súbežne s cestou, nákladná doprava mizivá, osobná doprava na 5 jázd sólo motora, tak skutočne nie je dôvod dávať ani halier do údržby takej trate - a z toho nevyhnutne vyplýva po čase zastavenie dopravy pri prvej vážnejšej závade na trati.
Netreba chodiť až do Košíc. Stačí napr. Palackého, ten slepý úsek od Kúpeľnej k Redute. Najprv je prechod pre chodcov - a akonáhle zájdeš v aute zaň, už sa bez porušenia predpisov nevrátiš. Cúvať cez prechod nesmieš; otočiť sa môžeš len na konci na akomsi "triangli" (lebo kvôli parkujúcim autám sa inde nedá), ale kým by si sa k nemu dostal, máš najprv zákaz vjazdu všetkých vozidiel okrem dopravnej obsluhy, a ak by si aj dopravou obsluhou bol, tesne pred trianglom je zákaz vjazdu všetkých vozidiel.
Na www.dpb.sk hneď na úvodnej stránke som náhodou objavil " Kontakt pre médiá, e-mail: hovorca@dpb.sk " a je tam uvedené aj jeho meno: Peter Kavecký. Poznáte ho niekto?
Doteraz bola vôbec oficiálne funkcia hovorcu v DPB? Lebo B. Záhradník je oficiálne predseda predstavenstva. No v poslednej dobe sa k MHD do médií vyjadroval prevažne on...
Zároveň čiastočne inovovali sekciu "Kontakt", kde má spomínaný tlačový tajomník - hovorca na seba uvedené dokonca aj číslo na mobil.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk