v CR bežne nosia na križovatku bicykel aby nastavili požadovanú citlivosť detektorov... zaujímavé by to bolo napr. pri radarových detektoroch (napr. v BB majú namiesto slučiek), ktoré bod pohybujúci sa menej ako 10 km/h vôbec nezaregistrujú...
takto nejak by to mohlo vyzerat, keby bus pruh zanikal este pred krizovatkou: http://i27.tinypic.com/288wa4g.jpg (Ike, pozical som si tvoj povodny obrazok). Akurat si neviem predstavit, ako by to slo blbovzdorne nakreslit na zvisle znacenie
tu nie je problem ostrovcek, ani to ci bude bus+1 alebo 1+bus... problemom je ze hlavna cesta na ktoru sa tento vyjazd napaja je 2-pruhova. v praxi to znamena ze pred krizovatkou budu dva pruhy (1normal + 1bus) a za krizovatkou len jeden. Bus pruh by zanikal v krizovatke, co neviem ci je z legislativneho hladiska spravne.Ten bus pruh by teoreticky mohol zanikat pred tym "rozdvojenim" no to by potom chcelo aby nalavo bol cisto buspruh a napravo IAD na oba smery, co je ale nedobre riesenie, kedze by v kolone stali zbytocne auta odbocujuce do stupavy a kolona by tak bola az v priebeznom pruhu na dialnici (odhadujem - teraz tomu nechyba vela a to su tam auta len do DNV)
1) Ostrovcek zruste.
2) Lavy pruh urcte len pre odbocenie dolava a zaroven ho oznacte ako BUS pruh.
3) Pravy pruh nechajte pre odbocenie na oba smery a urcte ho pre vsetky druhy vozidiel.
Sice nepoznam miestnu situaciu, ale hovorim nieco nezmyselneho?
Re #104787 Mike:
len aby sa to nezbastardilo ešte viac. pokiaľ to nebude realita, príliš tomu neverím. vždy sa nájde niekto, kto si presadí, aby ostala aj odbočka z Dostojevského vľavo, pretože cez most snp by to mal predsa príliš ďaleko...
Re #104797 Valec:
myslím, že to spojenie most-schwechat je 149 alebo 189 , teda ani nie tých 300.
linka XYZ Wolfsthal je ďalšou zbytočnou atrakciou cirkusu zvanom vedenie DPB
Re #104804 metalheart:
lenže v Grobe nebývajú správni Slováci, na rozdiel od Rakúska, kde v momente popredávajú autá a budú sa denne aspoň 4x voziť cez hranicu...
"Sokovalo ma spravanie IAD, ktori na autobus trubili a ten sa tam vyslovene musel votret."
To vieš, ani sa im nečudujem, že trúbia. Pokiaľ tam pre autobus nie je legálny BUS pruh, tak preňho platia také isté predpisy ako pre ostatných. Pokiaľ ide o Tvoj návrh, mne sa páči. ? Akurát si nie som istý, či by autobus dokázal vytočiť ten pravý uhol pri obchádzaní ostrovčeka. Ďalší problém by bol v tom, že kým na odbočenie by si mal vlastne dva pruhy (normálny a BUS), tak za križovatkou by musel pokračovať len jeden, z čoho vyplývajú kolízie. Iba že by sa rozšírila cesta. ?
Choďte už niekam s tým "nestíhaním zelenej"! Doprava má byť koordinovaná tak, aby nemusel žiadny vodič nič "stíhať". Konkrétne na tejto križovatke ide o smiešnych tridsať sekúnd, ktoré neznamenajú pre dodržanie grafikonu žiadnu katastrofu, hlavne, keby s nimi počítal. Prečo tam však nie je predzvesť, nedokážem pochopiť. Bus pruh by bol zbytočný, aj tak ho väčšina vodičov ignoruje tak, ako ignorujú na tejto križovatke dokonca plnú čiaru, keď vyštartujú zo zastávky a zastavia na červenej krížom cez plnú čiaru...
lebo križovatka na Hodžku púšťa autá na Staromestskú v dvoch pruhoch, ale hneď za ňou sa to zužuje do jedného pruhu, takže je tam pekný lievik a vznikajú tam kolízne situácie..
no preferencia pre MHD by sa zišla aj na Hodžku pri Astoria palace.. Konkrétne na tom mieste kde sú tak blbo nastavené semafory, že autobusy nestíhajú zelenú..
To sa asi moc zmeniť nedá, ale keby tam bola aspoň preferencia a BUS-pruh (veľmi krátky, len od zastávky k semaforom čo je asi 10 - 20 metrov) a autobusy by tak mali vlastný pruh a na križovatke by ich preferencia pustila skôr ako autá vo vedľajšom pruhu, a nemuseli by sa tak "pretekať" s autami na Staromestskej smerom na Zochovu, kto skôr.. ?
ivanbuto