Chvíľu zabralo, ale potešil som sa keď som zistil, že som nebol ďaleko od Palmovky ako som tipoval, že ešte pamätám ☺ Zdá sa mi, že 15 idú dočasne rušiť...
A pravdu máš, dosť blbé. Nie je to tak dávno, čo som sa pozastavil nad domácou situáciou v relácii Nový Most - mesto (2 električky a 70 - odchod behom troch minút a potom 20 minútová diera - snáď je to už lepšie) .
Poslanci mestského zastupiteľstva podľa mňa nemajú nárok na zvláštne výstražné znamenie a električka by ich vozidlá spomaľovala určite podstratne menej, ako kolóny IGK. Akurát to niekto nevie "vyfokusovať".
článok 42 - minimálna šírka jazdného pruhu pri rekonštrukciách v stiesnených podmienkach a obmedzení nákladnej dopravy môže byť 2.8 m
tabuľka 3 - šírka jazdného pruhu na C1 a C2 v stiesnených podmienkach 3.25 m, min 3.0m, pri rekonštrukciách B2 a C1 v stiesnených podmienkach 3.0m, min 2.8m, na obslužných komunikáciách min.2.8 m, šírka autobusového pruhu v stiesnených podmienkach a rekonštrukciách 3.25 m, min.3.0 m
článok 79 - šírku zastávkového pruhu možno v stiesnených podmienkach znížiť výnimočne až na 2.75 m
_____
Je možné kolónu označiť za stiesnené podmienky ? Imho áno.
V prípade dvojprúdových komunikácii, ktoré disponujú najmä rannými zácpami v jednom smere vytvoriť sekundárnym dopravným značením (neviem či napríklad modrú farbu vyhláška dovoľuje, zdala by sa mi najoptimálnejšia, ale aj s oranžovou by sa dalo žiť ?) jazdné pruhy 3 - z toho jeden BUS.
V prvých dňoch a následne preventívne by bola vhodná účasť dopravných koordinátorov (zelení, modrí, dispečer, spoločnosť), ktorá by prípadným momotárom pomohla sa zaradiť ?
Takéto riešenie samozrejme nevyžaduje rozšírené cesty, posunuté chodníky a najmä kandelábre (s trolejovým vedením vedením), najmä pri skutočnosti, že takto rozsiahlych prác sa dočkávame veľmi sporadicky ak vôbec. Čo tým chcem ale povedať je, že kolóny vznikajú na výjazdoch zo sídel, čas, v ktorý by bolo vhodné pre dané riešenie sú 2 - 3 hodiny pracovného dňa (7-9 a vieme, že narastá) a za skutočne malé náklady - druhé vodorovné a zvislé dopravné značenie, spolu s vhodnou podporou by mohlo byť fajn. ☺
Oznámenie pre cestujúcu verejnosť ,,linka Bratislava – Wolfstahl“
Dopravný podnik Bratislava oznamuje cestujúcej verejnosti, že po dohode so zástupcami rakúskej strany sa spustenie pravidelnej linky Bratislava Nový most – Wolfstahl presúva na sobotu 24.05.2008. (DPB.sk)
v CR bežne nosia na križovatku bicykel aby nastavili požadovanú citlivosť detektorov... zaujímavé by to bolo napr. pri radarových detektoroch (napr. v BB majú namiesto slučiek), ktoré bod pohybujúci sa menej ako 10 km/h vôbec nezaregistrujú...
takto nejak by to mohlo vyzerat, keby bus pruh zanikal este pred krizovatkou: http://i27.tinypic.com/288wa4g.jpg (Ike, pozical som si tvoj povodny obrazok). Akurat si neviem predstavit, ako by to slo blbovzdorne nakreslit na zvisle znacenie
tu nie je problem ostrovcek, ani to ci bude bus+1 alebo 1+bus... problemom je ze hlavna cesta na ktoru sa tento vyjazd napaja je 2-pruhova. v praxi to znamena ze pred krizovatkou budu dva pruhy (1normal + 1bus) a za krizovatkou len jeden. Bus pruh by zanikal v krizovatke, co neviem ci je z legislativneho hladiska spravne.Ten bus pruh by teoreticky mohol zanikat pred tym "rozdvojenim" no to by potom chcelo aby nalavo bol cisto buspruh a napravo IAD na oba smery, co je ale nedobre riesenie, kedze by v kolone stali zbytocne auta odbocujuce do stupavy a kolona by tak bola az v priebeznom pruhu na dialnici (odhadujem - teraz tomu nechyba vela a to su tam auta len do DNV)
1) Ostrovcek zruste.
2) Lavy pruh urcte len pre odbocenie dolava a zaroven ho oznacte ako BUS pruh.
3) Pravy pruh nechajte pre odbocenie na oba smery a urcte ho pre vsetky druhy vozidiel.
Sice nepoznam miestnu situaciu, ale hovorim nieco nezmyselneho?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
shandon