Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark01 #103412:
tak to je samozrejme, ale hadam nebudeme budovat cesty tak aby vodici nemuseli krutit volantom. Okrem ineho ak by vodic s navesom na klasickej krizovatke odbocoval do lava tak ma rovnake problemy ako pri kruhaci, len mu este zavadza prve auto v rade na ceste, na ktoru sa chysta odbocit (fu komplikovane, ale hadam vies ako to myslim.)
Reply on: Ámos #103407:

semafory na dvoch pruhoch majú vyššiu priepustnosť, ako kruháč
Reply on: Laky #103395:

Povedz to dopravnému inžinierovi z KDI za BA V
Reply on: hoppusmark01 #103412:
a to bol 12-metrový autobus, pričom v BA jazdia 18metrové a v budúcnosti možno aj 20-metrové..
No a kamión s návesom má 13,6 metra, čo je oproti 18m (alebo dokonca 20m) dosť veľký rozdiel..
Reply on: Beus #103387:

Ad1-preferencia el. dopravy. V Karlovke je inerval medzi elkami 50s, zaťaženie priečnych smerov niekoľko sto voz. za hod., to snáď nemajú ani na západe. A za to, ako to funguje môže v prvom rade projektant, Siemens je len údržba. Čo sa týka Hečkovej, tam sa nevybudovalo samostatné odbočenie vprravo a tým sa to nedá riadiť. Hlavne že sa ušetrilo...
Ad2-budovanie CSS. Vinohrady v Rači asi požadovali MsÚ a obyvatelia, aby nemuseli cez Detviansku, Staré Grunty: asi ste nezrátali počet nehôd, Kuklovská - DPB požadoval riadiť výjazd z otočky do križovatky. O vhodnosti kruháčov som už písal: niekde v sídlisku s rovnomernou nízkou záťažou prosím, ale nie na diaľničnom privádzači so zaťažením 1000 voz v jednom smere!
Čo sa týka vodičov, choďte sa sťažovať do autoškôl, tam učia vyplnovať testy, ale nie jazdiť cez svetlá. "Pri vypnutých svetlách si vodiči nevedia čo počať". Presne preto sa svetlá stavajú, aby si vedeli počať.
Ad 3 Bus pruhy: Už to vidím, ako páni podnikatelia odložili svoje BMW, lebo na Šancovej sa vyznačili busové pruhy a priepustnosť sa tu znížila na polovicu. Asi ste sa včera dosťahovali z Lazov pod Makytou a ešte neviete, ako to tu chodí...
Ad4 dopravné stavby: Pouvažovať nad dopravnými stavbami? xixi, kde je metro, severná tangenta, nultý okruh atď, dopraváci asi požadovali všeličo, ale mešec drží niekto iný. Ak by bola napr. severná tangenta, tak na Šancovej by tie BUSpruhy kľudne mohli byť.
Ad5 výroky: "elky občas stoja na svetlá" bolo myslené na riadených križovatkách s preferenciou. Raz som videl výsledky DPB z počtu zastavení eliek na jednej križovatke, vyplynulo z nich že 7% eliek sa zastavilo priemerne na 10s. Nie je to občas?
Keď tak nadávate na ODP a Vy ste taký odborník na dopravu, tak sa tam zamestnajte a napravte všetky krivdy na doprave, ktoré tam spáchali. Určite by Vás tam vzali, lebo ak si myslíte, že tam pracuje pri riadení dopravy 20 ľudí s vysokými platmi, tak ste na veľkom omyle.
Reply on: Ámos #103410:
no to že nemajú viditeľne problémy neznamená, že sa tam ich vodičom nejazdí ťažšie ako cez normálnu križovatku.. Ja som tadiaľ išiel autobusom (ak myslíš ten kruháč pri Móle), a šofér tam má oveľa ťažšie to vytočiť ako na normálnej križovatke kadiaľ by išiel stále rovno..
Reply on: Samo1 #103366:
akosi som to dynamické riadenie križovatiek v BA prehliadol a neverím tomu, že na slovensku nie je projektant, ktorý by nezvládol naprogramovať preferenciu pre vozidlá MHD.... aj keď ja poznám jedného špičkového českého projektanta (spolupracuje so slovenskou firmou)...
ODP určite nesie zodpovednosť za dopravu v meste a pokiaľ nebudú riešiť problém MHD a jej preferenciu oni, tak kto?
Reply on: Mike #103396:
ale tam nie je cesta 4+4 pruhy. Tam je 2+2.
Okrem ineho existuju aj viacpruhove kruhace.

Re #103401 hoppusmark01: V Pezinku nemaju s kruhacmi problem ani kamiony s navesmi. Neviem preco by mali mat problem v Bratislave.

Inak podla tych vsetkych vyjadreni tak tender na prenajom 20 CNG busov s moznostou navysenia na 30 vyhrala spolocnost, ktora to navysenie vyuzila. A tak budeme mat 30 novych kratasov 😉
Reply on: Ámos #103407:
suhlas... pri vajnoroch je ten kruhovy objazd najlepsie mozne riesenie...

vyhodov kruhacu je to, ze nie je ziadny volny smer otvoreny zbytocne...
Reply on: Ike #103393:
lebo keby nie CSS, tak nezarobi siemens a niekomu nepojde do vrecka provizia!!!
Reply on: Samo1 #103403:
keby tam boli semafory tak zapchy su este vacsie!
Reply on: NN #103404:
no ak sa budeme voziť v nových autobusoch a trolejbusoch, tak tých 50 centov nebude taká strašná suma.. Ale samozrejme treba dodržať poradie: najprv nové autobusy, až potom zdraženie lístkov..
ze vraj nechystaju zdrazovanie, to maju potom velmi zaujimavu matematiku

"Zatiaľ sme neriešili tarify. Treba jasne povedať, že sa budú musieť z technických dôvodov zaokrúhľovať na päťcenty. Suma však zatiaľ nie je určená. Optimálne by bolo, aby 10 minútový základný lístok stál približne 50 centov, čo je asi aj súčasná cena," informoval Aktuálne.sk generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár."

ano Kadnar, povedal si to naozaj JASNE, este by si mi mohol napisat ty matematik napisat kde kupim euro za 28Sk ked podla teba ty pako je 50 centov sucasna cena 10min listka
Reply on: Ámos #103385:

Ak si taký veľký zástanca okružných križovatiek vždy a všade, tak sa choď pozrieť ráno do Vajnor...
Reply on: hoppusmark01 #103401:
ved jasne 🙂 narazal som napr na ten technopol... atd 🙂....
alebo jelenia... tam nemuselo byt nic... pocet chodcov minimalny a chodci aj odbocujuce auta maju sancu odbocit medzi cervenymi vlnami 🙂
Reply on: Ike #103393:
no ja si nemyslím, že by boli do BA kruháče vhodné.. Ako napísal Mike, znižujú priepustnosť hlavných ťahov, a veľké vozidlá majú problém cez ne prechádzať.. No a v BA tvoria veľkú časť vozového parku práve kĺbové autobusy.. Takže by sme kruháčmi sťažili prácu vodičom MHD (a aj ostatných nákladných áut)..

Ako som tu už minule písal, obyťčajný kruhový objazd je vhodný tam, kde počet áut za deň nepresiahne 28.000, a dvojitý kruháč tam, kde nepresiahne 36.000..
Ak sa vybuduje kruháč niekde, kde sú počty áut vyššie ako tieto čísla, tak dochádza k presne opačnému efektu, a teda k zníženiu priespustnosti..

Na druhej strane si ale nemyslím, že všetko vyrieši CSS.. Napríklad na tej Kremnickej by úplne stačilo zvýrazniť ten prechod pre chodcov červenou farbou (ako je to pri Auparku), osvetliť ho, a prípadne tam dať ešte na cestu vodorovné značky "pozor, škola", alebo také niečo..
Reply on: Beus #103387:
Perfektný príspevok ?
Reply on: V.S.BA #103384:
a co tu vlastne riesis? pokial dotycny pan uz v autobuse davno sedel, pricom nemal oznaceny CL, tak BOL ciernym pasazierom! CL si hodlal oznacit az po tom, ako zbadal prichodzich revizorov (a v tom okamžiku sa k označovaciemu prístroju chrbtom postavil nastupujúci cestujúci = pan zbadal revizorov, tak si ihned chcel listok oznacit). Kedze tito videli, ze on uz v autobuse bol (nenastupoval na tej zastavke ako oni), ale listok si siel oznacit az ked ich zbadal, tak je logicke, ze mu v tom zabranili. A pokial platny CL mal, akurat ze mu prave v tej chvili skoncila jeho platnost, tak nie je problem - ukaze rejzovi ten listok, ze aha, ja listok mam, ale akurat teraz mi konci jeho platnost.

Cize revizori si robili len svoju pracu a dotycny pan naciernocestujuci bude samozrejme este vykrikovat, ako su porusovane jeho ludske prava a ide volat policiu...

V.S.BA zamysli sa trochu nad tym co (a ako) sem pises.
Reply on: Mike #103396:
tak ono je to relativne... stale je to lepsie s kruhacmi, ako s CSS ktora je napriklad pri Metre 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.